روحانی: در پایان مسابقات کاراته وان، غم و شادی را همزمان تجربه می‌کنیم/ سهمیه المپیک حق مهدی‌زاده است

تیم ملی کاراته گفت: کادر فنی تیم ملی کاراته پس از مشخص شدن نفرات المپیکی از طریق رنکینگ به صورت همزمان غم و شادی را تجربه خواهد کرد.

به گزارش کاراته نیوز حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان در آستانه کاراته وان لیسبون اظهار داشت: دیگر به مرحله حساس مسابقات کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ نزدیک شده‌ایم و به احتمال زیاد بعد از مسابقات لیسبون  حضور یک نفر از میان ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده در المپیک قطعی خواهد شد، البته شاید اتفاقاتی نیز در این مسابقات رقم بخورد که معادلات را برهم بزند و منتظر قهرمانی اروپا بمانیم تا بعد از پایان این مسابقات همه چیز مشخص شود.

وی با تاکید بر شایستگی‌های بالای پورشیب و گنج‌زاده گفت: واقعاً هر دو این عزیزان خیلی خوب هستند و از لحاظ انگیزه، روحیه و مسائل اخلاقی  واقعاً شایسته هستند. امیدوارم در نهایت هر کدام از این عزیزان که استحقاق و لیاقت بیشتری برای حضور در المپیک دارد به حق خود برسد. ای کاش شرایط به گونه‌ای رقم می‌خورد تا پورشیب و گنج‌زاده به صورت همزمان در المیک حضور داشتند.

مربی تیم ملی کاراته خاطر نشان کرد: هر دو این عزیزان در مسیر کسب سهمیه خیلی زحمت کشیدند و تلاش کردند و قطعاً در عین خوشحالی برای کسب سهمیه المپیک توسط یکی از آنها به خاطر عدم حضور دیگر کاراته‌کا کشورمان در المپیک ناراحت خواهیم بود و به صورت همزمان غم و شادی را تجربه خواهیم کرد.

روحانی در خصوص شرایط مهدی‌زاده و عسگری گفت: حضور در این مسابقات برای این دو کاراته‌کا روند تدارکاتی و آماده‌سازی دارد تا خود را محک بزنند. البته شرایط مهدی‌زاده بیشتر مدنظر ما قرار دارد تا ببینیم در چه شرایطی قرار دارد. در مجموع تیم بسیار خوبی داریم و امیدوارم به کسب نتایج خوب همچنان ادامه بدهیم.

وی با اشاره به سختی کسب سهمیه سوم در مسابقات پاریس گفت: کار در مسابقات پاریس خیلی سخت و مسابقات آن نیز پیچیده است. قرار است ابتدا کاراته‌کاها در این مسابقات در مرحله مقدماتی شرکت کنند و ۸ نفر به مرحله بعد راه پیدا و در دو گروه چهار نفری به رقابت بپردازند. در نهایت نیز ۴ نفر برتر مجدداً در مسابقات گروهی شرکت کنند. اتفاقی که باعث خواهد شد هر کاراته‌کا برای کسب سهمیه مجبور به برگزاری حدود ۸ مسابقه باشد.

مربی تیم ملی کاراته در پایان خاطر نشان کرد: کار سختی برای کسب سهمیه سوم داریم، اما بی‌شک حق مهدی‌زاده کسب این سهمیه است. امیر مهدی‌زاده نخستین مدال طلای جهان خود را در پاریس گرفت و فکر می‌کنم انگیزه بالا و شرایط خوبی برای کسب سهمیه دارد. مهم این است امیر در پاریس در اوج باشد و قابلیت‌ها و شایستگی خود را  نشان بدهد  و به کسب سهمیه برسد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا