آخرین بخت‌آزمایی کاراته‌کای قم برای کسب سهمیه المپیک

ستاره پرافتخار کاراته استان قم آخرین بخت خود را برای به دست آوردن سهمیه حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان را آزمایش می‌کند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرگزاری فارس از قم، امیر مهدی‌زاده ستاره پرافتخار و تنها امید کاراته استان قم برای کسب سهمیه بزرگترین رویداد ورزشی سال ۲۰۲۱ یعنی المپیک توکیو است، تورنمنت معتبر و مهمی که تابستان امسال برگزار می‌شود و گردهمایی برترین‌ ورزشکاران دنیا به شمار می‌رود.

کاراته به واسطه میزبانی ژاپنی‌ها به عنوان مهد کاراته دنیا، برای نخستین‌‌ و شاید آخرین بار مجوز حضور در المپیک را کسب کرده و به همین دلیل برای ورزشکاران این رشته اهمیت زیادی دارد که سهمیه حضور در این بازی‌ها را کسب کنند و قم نیز به امیر مهدی‌زاده کاراته‌کایوزن منهای ۶۷ کیلوگرم امید بسته است.

کاراته در حال حاضر سه سهمیه قطعی بازی‌های المپیک توکیو را به دست آورده، در بخش بانوان و در وزن به اضافه ۶۱ کیلوگرم حمیده عباس‌علی سهمیه خود را قطعی کرده و در بخش مردان علاوه بر سهمیه قطعی بهمن عسگری در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، سهمیه وزن به اضافه ۷۵ کیلوگرم نیز برای ایران قطعی شده و از بین ذبیح‌الله پورشیب و سجاد گنج‌زاده یک نفر پس از پیکارهای لیگ جهانی کاراته‌وان ۲۰۲۱ یک نفر مسافر المپیک خواهد شد.

این در حالی است که رقابت‌های کاراته‌وان به میزبانی شهر لیسبون پرتغال آخرین فرصت کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ است در روزهای دهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به انجام می‌رسد، همچنین شهر پاریس میزبان آخرین رقابت‌ گزینشی برای مدعیان سهمیه المپیک توکیو است و روزهای ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه برگزار می‌شود.

امیر مهدی‌زاده که از وزن منهای ۶۰ کیلوگرم دو طلا و یک برنز جهان، دو طلا و یک برنز آسیا، یک طلا و یک نقره بازی‌های آسیایی، نقره جام جهانی، طلای دانشجویان دنیا و چندین مدال ارزشمند بین‌المللی دیگر در کارنامه دارد باید در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم آخرین شانس المپیکی شدن را بیازماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا