مسابقات کاراته بالاتر از اعتکاف نیست

در حالی که فدراسیون کاراته قصد برگزاری رقابت های سوپرلیگ بانوان را در هفته دوم اسفند گرفته است به نظر می رسد این روز با ایام اعتکاف در تداخل است اما با یک تفاوت بزرگ!

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:

مَن اعتَکَفَ یوماً ابتغاءَ وَجهِ اللهِ عزَّوجلَّ جَعَلَ اللهُ بَینَهُ و بَینَ النّار ثَلاثَه خَنادِقَ؛

کسی که روزی را برای جلب رضایت خداوند متعال معتکف شود، ذات حق بین او و آتش جهنم سه خندق ایجاد می کند.

کنزالعمال/ ج ۸/ ص ۵۳۲

به گزارش اختصاصی کاراته نیوز، پیامبر گرانقدر اسلام همواره بر ارزشمندی مراسم اعتکاف در نزد خداوند بسیار سخن گفته اند اما در سال گذشته و به واسطه بیماری کرونا جلوی برگزاری این مراسم گرفته شد

اما به نظر می رسد فدراسیون کاراته، به واسطه نمایش عملکرد می خواهد در شرایط بحرانی کشور اقدام به برگزاری سوپرلیگ کاراته کشور کند. رقابتی که اگر با کوچکترین اشتباه در رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شود مغلوب بزرگ آن جامعه کاراته و ورزشکاران هستند.

با توجه به تداخل زمانی ایام البیض ( ۱۳ الی ۱۵ ماه رجب) یا همان ایام اعتکاف با تاریخ اعلام شده رقابت های سوپرلیگ بانوان باید منتظر ماند و دید آیا فدراسیون همچنان در برگزاری این رقابت ها پافشاری می کند یا خیر ؟

اگر مراسم اعتکاف بدلیل شیوع ویروس کرونا با تصمیم ستاد مقابله با کرونا همچون سال گذشته کنسل اعلام شود این به این معنی می باشد که هبچگونه تجمعی نباید صورت بگیرد. اگر در شرایط فعلی اجازه برگزاری مراسم اعتکاف با رعایت پروتکل های بهداشتی داده شود باید دید فدراسیون چه تصمیمی برای برگزاری مسابقات خود با توجه به همزمانی با ایام اعتکاف و شرایط ویژه کرونایی خواهد گرفت ؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا