«کاراته وان» مراکش مهمترین رویداد پیش روی کاراته

فدراسیون جهانی کاراته در حالی برنامه رقابت‌های لیگ جهانی در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد که فقط امتیاز یک مرحله از آن برای کسب سهمیه محاسبه خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، کاراته در حالی آماده حضور در اولین و شاید آخرین دوره حضور خود در بازی‌های المپیک می‌شود که فدراسیون جهانی در تلاش است با نمایشی کم اشتباه و صد البته حضور بهترین‌های دنیا، شرایط را برای رایزنی در خصوص تداوم حضور این رشته در این رویداد مهم فراهم کند.

بر همین اساس WKF برنامه ۵ مرحله از مسابقات کاراته وان در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرده است. رقابتهایی که قبل از پایان سال ۹۹ دو مرحله از آن در لیسبون و باکو برگزار خواهد شد، مراکش در رباط طی روزهای ۲۰ تا ۲۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ میزبان سومین محله از آن است و رقابتهای تاشکند و مسکو نیز شهریور و مهرماه سال آینده است.

در این بین تنها امتیاز یک مرحله از این رقابتها در مسیر کسب سهمیه المپیک محاسبه خواهد شد. در واقع از سری مسابقات کسب امتیاز ورودی المپیک که به دلیل شیوع کرونا لغو شده بود، تنها رقابتهای کاراته وان مراکش و قهرمانی اروپا باقی مانده بود.

قهرمانی اروپا طی روزهای ۱۹ تا ۲۳ مه ۲۰۲۱ (۲۹ اردیبهشت ماه تا دوم خرداد ۱۴۰۰) در شهر «پرچ» کرواسی برگزار خواهد شد، که نتایج آن برای ملی پوشان ایران در راه کسب سهمیه تأثیرگذار است.

ولی از آن مهمتر نتایج رقابتهای مراکش است که امتیاز آن در رنکینگ المپیکی محاسبه خواهد شد، امتیازاتی که برای نمایندگان ایران بخصوص در دو وزن ۵۰- و ۶۱- کیلوگرم زنان و دو وزن ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم مردان، که نمایندگان ایران باید برای کسب مدال تلاش مضاعفی دارند، اهمیت فوق العاده بالایی دارد.

در وزن ۵۰- کیلوگرم سارا بهمنیار با رسیدن به مراحل بالا از جمله نیمه نهایی می‌تواند رتبه دوم و فاصله ۴۵۰ امتیازی با نماینده اتریش بلیط سفر به توکیو را در همان رباط به نام خود ثبت کند.

رزیتا علیپور هم با کسب مدال رقبای خود را پشت سر گذاشته و به جمع مسافران المپیکی کاراته اضافه شود. ضمن اینکه ذبیح الله پورشیب و گنج زاده نیز تکلیف خود را برای حضور در المپیک مشخص خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا