رشیدنیا: امیدوارم کرونا شانس المپیک را از کاراته نگیرد

سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته ماکائو گفت: متأسفانه کرونا در شرق آسیا خیلی شیوع پیدا کرده و با این وضعیت جدید، بعید می‌دانم المپیک برگزار شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرورزشی؛ محمدرضا رشیدنیا، سرمربی ایرانی تیم ملی کاراته ماکائو، برای چندین بار مربی نمونه آنجا شده است. کاراته ماکائو با او در ۱۸ سال فعالیتش بیش از ۲۰۰ مدال در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا، قهرمانی شرق آسیا و تورنمنت‌های مختلف گرفته است. حالا همه هم وغم او برگزاری المپیک است تا کاراته شانسش را برای افتخارآفرینی محک بزند. صحبت‌های رشیدنیا با خبرورزشی را در ادامه می‌خوانید.

شما سرمربی تیم ملی کاراته ماکائو هستید، اوضاع کرونا چقدر روی ورزش این کشور تأثیر منفی گذاشته است؟

واقعیت این است که تنها یکی، دو ماه اول شیوع کرونا کارمان حدود دو هفته تعطیل شد، اما حالا حتی یک مورد مشکوک به کرونا هم شناسایی نشده است. البته مردم کشور ماکائو خیلی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند. با اینکه هیچ موردی شناسایی نشده، اما همچنان مردم در سطح شهر با ماسک تردد می‌کنند. من فقط نگران مردم ایران و خانواده‌ام هستم.

پس تمرینات تیم ملی ماکائو تعطیل نیست و همچنان پیگیر تمرینات هستید؟

بله، فقط دو ماه اردو‌ها تعطیل بود و دوباره تمرینات شروع شد و طبق روال عادی پیش می‌رویم، اما خانواده‌ها، چون نگران هستند خیلی اجازه تمرین به فرزندان‌شان را نمی‌دهند. ماکائو کشور کوچکی است و به همین دلیل خیلی سریع همه چیز کنترل شد؛ هیچ توریستی از اروپا، آسیا و… اجازه ورود ندارد و به همین دلیل همه‌چیز تحت کنترل است. ما احساس امنیت کامل داریم حتی در باشگاه وقتی بچه‌ها تمرین می‌کنند هیچ پروتکل بهداشتی رعایت نمی‌شود و بدون ماسک تمرین می‌کنیم.

پس تنها هدف اصلی شما با تعطیلی مسابقات آمادگی برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است؟

بله، با اینکه حالا فصل مسابقات نیست، کاراته‌کا‌ها فقط تمرین می‌کنند تا از آمادگی جسمانی دور نباشند. هدف اصلی ما بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ است. چهار کاراته‌کای ما شانس مدال دارند و ما روی آن‌ها تمرکز کرده‌ایم. البته در ماکائو کمبود کاراته‌کا داریم و مجبوریم همیشه داشته‌های‌مان را حفظ کنیم. حالا که هیچ مسابقه‌ای نیست، بهترین فرصت برای استعدادیابی است.

با شرایط فعلی به نظر شما المپیک ۲۰۲۰ توکیو برگزار می‌شود؟

متأسفانه کرونا در شرق آسیا خیلی شیوع پیدا کرده و با این وضعیت جدید، بعید می‌دانم المپیک برگزار شود. البته همه چیز به ورود واکنس کرونا بستگی دارد. تا زمانی که واکسن نیاید، دنیا برای برگزاری مسابقات امن نیست. چون وقتی یک رویداد جهانی برگزار می‌شود از همه کشور‌های دنیا در آن مسابقه حضور پیدا می‌کنند و همه ورزشکاران ناقل بیماری می‌شوند.

حرفی مانده؟

کاراته برای اولین بار فرصت حضور در المپیک را گرفته است، امیدوارم کرونا این فرصت بزرگ را از کاراته‌کا‌های ایران و دنیا نگیرد. بدون شک حضور و مدال کاراته‌کا‌ها در توکیو به سود ورزش ایران است. قطعاً با افتخارآفرینی، پرچم کشورمان مقابل همه کشور‌ها به نمایش درمی آید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا