آمادگی بانوی المپیکی برای آغاز مبارزات / وعده‌ای که محقق شد

نماینده سنگین وزن تیم ملی کاراته بانوان ایران در بازی‌های المپیک بعد از پشت سرگذاشتن یک آسیب دیدگی جدی، آمادگی لازم برای حضور در تاتامی مسابقات را بدست آورده است.

 

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، اگر ویروس کووید -۱۹ یا همان «کرونا» شیوع پیدا نمی‌کرد و المپیک در تاریخ مقرر برگزار می‌شد، حمیده عباسعلی نخستین بانوی کاراته کای ایران که موفق به کسب سهمیه حضور در این بازی‌ها شده بود، باید روز ۱۸ مردادماه به دیدار رقبای خود می‌رفت.

اما این ملی پوش کاراته ۱۵۷ روز قبل و تنها چهار روز بعد از آسیب دیدگی در مسابقات لیگ جهانی کاراته وان اتریش، پای آسیب دیده خود را در هانوفر آلمان به تیغ یک جراح حاذق ایرانی سپرد. دکتر بابک امینی بعد از معاینه دقیق و عمل جراحی و در زمانی که بحث تعویق المپیک نبود در فاصله ۵ ماه به المپیک، به صراحت اعلام کرد که عباسعلی می‌تواند با طی کردن روند درمان برای حضور در مسابقات المپیک آماده شود و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.

در همان زمان برخی منتقدان با توجه به شدت آسیب دیدگی عباسعلی، این ادعای دکتر امینی را بی اساس خوانده و اعلام داشتند که با وجود فاصله ۵ ماه تا بازی‌های المپیک، وی این مسابقات را از دست داده است.

این درست است که شیوع کرونا ویروس باعث تعویق بازی‌های المپیک شد، ولی حمیده عباسعلی با طی کردن دوران نقاهت در روزی که باید در روی تاتامی المپیک مبارزه می‌کرد، آمادگی لازم را بدست آورد.

عباسعلی در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: اگر المپیک طبق برنامه از قبل طراحی شده برگزار می‌شد، من باید شنبه ۱۸ مردادماه و در آخرین روز مسابقات کاراته در توکیو، به مصاف رقبای خود می‌رفتم. اتفاقی که برای من در اسفندماه افتاد و طی صحبت‌هایی که با دکتر امینی قبل از جراحی داشتم، ایشان تاکید داشت که من برای حضور در این مسابقات به موقع آماده خواهم شد.

عباسعلی ادامه داد: خوشبختانه روند درمان به شکلی پیش رفت که من در زمان مقرر به آمادگی لازم دست پیدا کردم. البته که بعد از انتشار خبر تعویق بازی‌های المپیک، روند سرعت انجام برنامه‌های درمانی را کاهش داده و با حوصله بیشتری کارهای لازم را انجام دادم که اگر بحث تعویق المپیک نبود، بدون شک کار جدی تر دنبال می‌شد.

بانوی المپیکی کاراته در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: «کرونا» شانس بزرگی بود برای من، ولی با این اوصاف شرایط فعلی من ثابت می‌کند که در زمان مقرر برای حضور در مسابقات آماده خواهم شد. البته که از همین امروز یک سال زمان دارم تا با آمادگی بیشتری وارد این رقابتها شوم.

وی افزود: به دلیل وجود شرایط محدودیت در دوران کرونا باشگاه‌های ورزشی تعطیل است. اغلب اعضای تیم ملی در شهرستان‌های خود امکانات لازم برای تمرینات را در اختیار دارند، من نیز باید با فدراسیون صحبت کنم تا شرایط استفاده از امکانات آکادمی ملی المپیک را برایم فراهم کنند.

عباسعلی در پایان گفت: امیدوارم این ویروس هر چه سریع‌تر از بین برود تا مردم دنیا در امان بوده و در آرامش به زندگی خود ادامه دهند. ما ورزشکاران نیز با خیال آسوده‌تر برنامه‌های آماده سازی خود را طی کنیم. در شرایط فعلی محدودیت ها زیاد است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا