طباطبایی: آشوری ظرفیت ویژه کاراته ایران است/ باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم

رییس فدراسیون کاراته با تاکید بر اینکه محسن آشوری از ظرفیت‌های ویژه کاراته ایران است، گفت: حضور و کمک این افراد می‌تواند باعث رشد هر چه بیشتر کاراته ایران شود.

به گزارش کاراته نیوز سید حسن طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دیدار با محسن آشوری دبیر سابق فدراسیون کاراته اظهار کرد: آقای عاشوری همیشه به فدراسیون کاراته محبت داشته‌اند و در این جلسه نیز درباره موارد مختلفی همچون کسب چهار سهمیه المپیک، موفقیت‌های به دست آمده، راهکارهای بازگشایی باشگاه‌های کاراته و موضوعات مربوط به سبک‌ها صحبت کردیم.

رییس فدراسیون کاراته در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه پیشنهادی به او برای بازگشت به فدراسیون کاراته داشته یا خیر گفت: او یک مرتبه اوایل سال گذشته با من صحبت کرد و اعلام کرد به دلیل خستگی و فشار ناشی از چند سال فعالیت در فدراسیون دیگر قادر به همکاری نیست. معتقدم ما همیشه باید از ظرفیت‌ و مشورت‌های بزرگان و افراد باتجربه در ورزش بهره ببریم و بنده نیز همیشه این موضوع را در دستور کار قرار دادم چرا که حضور و کمک این افراد به سود کاراته ایران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه “آشوری از ظرفیت‌های ویژه کاراته ایران است،” خاطرنشان کرد: همیشه سعی می‌کنم از ظرفیت بزرگان کاراته برای پیشبرد بهتر امور بهره ببرم. امیدوارم شرایطی فراهم شو که بتوانیم از حضور و ظرفیت این عزیزان هر چه بیشتر برای کمک به کاراته استفاده کنیم.

طباطبایی در ادامه با اشاره به عملکرد درخشان سید شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته، گفت: خوشبختانه از نیروهای بسیار خوبی در بدنه کاراته ایران بهره می‌بریم. شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته ایران یکی از بهترین مربیان کاراته در جهان است و تیم ملی علاوه بر کسب ۲ سهمیه از ۳ سهمیه المپیک و مدال‌های رنگارنگ در میادین جهانی توانسته با هدایت او ۳ مرتبه عنوان قهرمانی تیمی جهان را بدست بیاورد. او یکی از با اخلاق‌ترین و فنی‌ترین مربیان حال حاضر ماست. ما تمام و کمال از سرمربی تیم ملی و کادر او حمایت می‌کنیم و باید قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

رییس فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: هر چند قهرمانان و مربیان بسیار خوب دیگری نیز در کاراته ایران حضور دارند که هر کدام می‌توانند ستاره درخشانی در کاراته ایران شوند اما واقعا هروی در این ۵ یا ۶ سالی که سرمربیگری تیم ملی را در اختیار داشته نتایج بسیار خوبی به دست آورده و کارنامه قابل دفاعی دارد.

وی درباره طولانی شدن تعطیلی اردوهای تیم ملی کاراته به دلیل شیوع کرونا و اینکه آیا امکان از سرگیری اردوها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد یا خیر، گفت:مساله کرونا یک موضوع بین‌المللی است که بسیاری از کشورهای جهان را درگیر کرده است. بسیاری از رویدادهای بین‌المللی به حالت تعلیق درآمده و گستردگی شیوع کرونا و خطرات آن تصمیم گیری را برای فدراسیون‌های جهانی سخت کرده است. با وجودی که ما در سال ۹۸ سال پرترافیکی را پشت سر گذاشتیم اما در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا همه فعالیت‌هایمان تاکنون متوقف شده و منتظر صدور مجوز توسط ستاد ملی مقابله با کرونا پس از بهبود شرایط هستیم.

طباطبایی افزود: برگزاری مسابقات مهمترین موضوع برای تشکیل اردوی تیم ملی است تا با هدف‌گذاری جهت حضور موفق در هر رویدادی تمریناتشان را برگزار کنند. سلامت ورزشکاران مهمترین اولویت ماست و برای برگزاری اردوها تابع تصمیم ستاد مقابله با کرونا هستیم و تا زمانی که این اجازه صادر نشود با رعایت هرگونه پروتکل بهداشتی هم قادر به برگزاری اردوها یا مسابقات نیستیم.

رییس فدراسیون کاراته با بیان اینکه “کاراته‌کاها در شهرهای خودشان به صورت انفرادی تمرینات را دنبال می‌کنند،” گفت: با حمایت مدیران کل ورزش استان‌ها، نفرات ما مانند سارا بهمنیار و رزیتا علیپور در سالن‌های اختصاصی تمریناتشان را دنبال می‌کنند. در کنار آن با حمایت فدراسیون پزشکی ورزشی از برخی نفرات نیز تست کرونا گرفته شد و تا جایی که توانستیم از سلامت نفراتمان محافظت کردیم.

وی در پایان گفت: از ستاد مقابله با کرونا برای صدور مجوز بازگشایی باشگاه‌ها در بخش کاتا تشکر می‌کنم و از مربیان باشگاهی می‌خواهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سلامت خود و ورزشکاران محافظت کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا