طباطبایی: موفقیت در شیلی، پله‌ای برای رسیدن به المپیک بود

رییس فدراسیون کاراته، گفت: هدف نهایی ما کسب سهمیه لازم برای حضور در توکیو است و موفقیت در مسابقات شیلی، پله‌ای برای رسیدن به توکیو بود.

به گزارش کاراته نیوز «سیدحسن طباطبایی» پس از عملکرد درخشان تیم ملی کاراته ایران در کاراته‌وان شیلی که با کسب پنج مدال طلا، یک برنز و رسیدن به عنوان قهرمانی همراه شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اولین مسابقات سال ۲۰۲۰ میلادی که دارای امتیاز رنکینگ جهانی برای رسیدن به سهمیه بود، برگزار شد که به لطف خداوند، تیم‌های مردان و زنان ایران به نتایج مطلوبی رسیدند.

وی با بیان اینکه روزهای سخت و حساسی را پشت سرمی‌گذاریم، گفت: هرچه به المپیک نزدیک می‌شویم، شرایط برای رسیدن به سهمیه دشوارتر می‌شود.

رییس فدراسیون کاراته اظهار داشت: ‌برهمین اساس با وجود تمامی سختی‌ها و هزینه‌های سنگینی که سفر به شیلی داشت، تصمیم گرفتیم تا تیم را اعزام کنیم. جمع آوری امتیازات در مسابقات برای ما بسیار مهم است و نباید فرصت‌ها از دست برود.

وی در ادامه از «مسعود سلطانی‌فر»، «سیدرضا صالحی امیری» و «مهدی علی‌نژاد» به دلیل حمایت از کاراته قدردانی کرد و گفت: مسوولان ورزش کشور، شرایط سخت کاراته را به خوبی درک کرده‌اند.

طباطبایی گفت: چند اعزام سخت دیگر هم در پیش داریم و امیدوارم بتوانیم در مسابقات پیش رو با تمام قدرت شرکت کنیم و امتیازات لازم را به دست آوریم.

وی با بیان اینکه تیم ایران در شرایط مناسبی است، افزود: تیم از شیلی راهی پاریس می‌شود و یک هفته اردو خواهد داشت و سپس در کاراته‌وان فرانسه شرکت می‌کند.

این مقام مسوول افزود: هدف اصلی کسب سهمیه است و حضور در مسابقات مختلف، پله‌ای برای رسیدن به المپیک است. امیدوارم امتیازات لازم را برای کسب سهمیه به دست آورده و با حداکثر ظرفیت راهی توکیو شویم.

وی در مورد اعزام نشدن ملی‌پوشان کاتا به شیلی، گفت: با توجه به محاسبات انجام شده از طریق رنکینگ در بخش کاتا و سبک وزن مردان، امکان به دست آوردن سهمیه وجود نداشت. با این حال تلاش می‌کنیم تا نفرات این ۲ بخش را به مسابقات بعدی اعزام کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا