هروی: خوشحالم که دستاوردهای تیم ملی کاراته را با دوران حضورخودم مقایسه می‌کنند/ کادرفنی مردان نقشی در موفقیت بانوان نداشت

سرمربی تیم ملی کاراته ایران گفت:خوشحالم که در طی سالیان اخیر عملکرد تیم ملی به قدری خوب بوده است که دستاوردهای من را با خودم مقایسه می‌کنند.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: قبل از آغاز مسابقات سه هدف برای خود ترسیم کرده بودیم. ابتدا به دنبال این بودیم با توجه به اینکه امتیازات این مسابقات مانند یک کاراته وان بود در مسیر کسب سهمیه المپیک بهره‌برداری درستی داشته باشیم و امتیازات خوبی را جمع‌آوری کنیم. خدا را شکر این اتفاق برای ما افتاد و بچه‌ها امتیازات خوبی را جمع‌ کردند که نتیجه آن را در رنکینگ جدید ماه میلادی مشاهده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: دومین هدف ما این بود که با وجودی که کومیته تیمی رنکینگ ندارد، اما برای هفتمین بار در تاریخ و سومین بار پیاپی قهرمانی خود را تکرار کنیم تا همچنان از قدرت خود دفاع کنیم و عنوان قهرمانی را به کشوری دیگر ندهیم که خدا را شکر در این مهم نیز به موفقیت رسیدیم. سومین هدف نیز قهرمانی در مجموع کومیته انفرادی و تیمی بود که متاسفانه به عنوان نایب قهرمانی دست یافتیم و به این هدف خود نرسیدیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص انتقاداتی که بابت عملی  نشدن هدف سوم ما وجود دارد، گفت: خوشحالم که در طی سالیان اخیر عملکرد تیم ملی به قدری خوب بوده است که دستاوردهای من را با خودم مقایسه می‌کنند. مسابقات قهرمانی آسیا هفتمین رویداد تیم ملی در سال ۲۰۱۹ بود که در ۵ مسابقه به مقام قهرمانی دست یافتیم و در ۲ مرحله نیز نایب قهرمان شدیم که این موضوع باعث خوشحالی و نشان از قدرت کاراته ایران است. همین موضوع نشان می‌دهد که نتایج و دستاوردها من با خودم مقایسه می‌شود که جای خوشحالی دارد.

هروی تاکید کرد: از طرفی با بررسی عملکرد رقبای ما متوجه می‌شوید که آنها نوسان بسیار زیادی دارند. ترکیه به عنوان یکی از رقبای قدرتمند ما در بازی‌های مهم اروپایی حتی موفق به کسب یک مدال طلا در بخش مردان نشد. البته این حق برای منتقدان وجود دارد که از عملکرد تیم ملی انتقاد کنند و قطعا انتقاد سازنده برای یک مجموعه مفید خواهد بود. تیمی که در راه موفقیت حرکت می‌کند باید چکش‌کاری شود و شنونده انتقادات سازنده باشد. مطمئناٌ کسانی که انتقادات سازنده از تیم ملی انجام می دهند ما را دوست دارند و تیم ملی کاراته از اهمیت بالایی برای آنها برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: یک بادبادک در مسیر بالارفتن و سبقت‌گرفتن شاهد بادهای مخالف بیشتری خواهد بود. البته این انتقادات را باد مخالف نمی‌دانم و بادی از سر دوستی در مسیر موفقیت آینده کاراته ایران می‌دانم. همه عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی ما در مسابقات گذشته در مسیر کسب سهمیه المپیک است  و باید ببینیم در مسیر کسب سهمیه از طریق رنکینگ چه کار می‌کنیم. اصلا به دنبال اینکه بگویم قهرمانی لیگ جهانی یا آسیا شدیم نیستم و اصل برای ما این است در نهایت بعد از پشت سر گذاشتن ۷ تورنمنت سال جاری و ۷ تورنمنت آینده به سه سهمیه المپیک برسیم.

سرمربی تیم ملی کاراته درخصوص عملکرد ضعیف نمایندگان سبک وزن و توقعات بیشتر از گنج‌زاده و عسگری عنوان کرد: از عملکرد رضا روشن و مجید حسن‌نیا راضی هستم اما در نهایت این عملکرد منجر به نتیجه نشد. وقتی نیز نتیجه حاصل نشود عملکرد زیر سوال خواهد بود. در خصوص بهمن عسگری به دنبال توجیه و مسائل داوری نیستم و نمی‌خواهم به اتفاقات دیدار با حریف ژاپنی ورود کنم، اما مسابقات این دوره با همه دوره‌های گذشته متفاوت بود.

هروی در ادامه تصریخ کرد: بهمن عسگری به هیچ عنوان مستحق شکست مقابل نیشیمورا ژاپنی نبود و باید به فینال صعود و به مدال طلا می‌رسید. عسکری حتی برای مدال برنز شکست مسابقات چین مقابل حریف ازبک را جبران و به راحتی از سد او گذشت. گنج‌زاده نیز در مقابل حریف عربستانی در دیدار نیمه‌نهایی در یک شرایط بحث برانگیز در هانتی مغلوب شد، اما در فینال کومیته تیمی  باخت خود را جبران کرد و نشان داد او نیز مستحق مدال طلا بود.

وی درخصوص عملکرد پرقدرت ذبیح‌الله پورشیب و محرومیت امیر مهدی‌زاده گفت: پورشیب واقعا ستاره مسابقات بود و جای خوشحالی که دارد که توانست مدال طلای ۱۰ سال پیش را در یک وزن پایین‌تر و شرایط متفاو‌ت تر تکرار کند. ما تا روز مسابقات نیز به دنبال کار مهدی‌زاده بودیم، چرا که او یک بازیکن برای یک تیم نیست و خودش یک تیم است. بار فشار روانی مسابقه ندادن مهدی‌زاده به ما آسیب بدی زد.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص هت‌تریک کومیته تیمی عنوان کرد: خدا را شکر در این مسابقات علی‌اصغر آسیابری، صالح اباذری، باربد صداقت، مهدی خدابخشی و مهدی قراری‌زاده که بازیکنان جوان و آینده‌داری هستند، فوق‌العاده ظاهر شدند و اوج کار ما نیز در کومیته تیمی در مقابل ژاپن بود. جایی که وقتی ۲ بر صفر عقب بودیم، صالح اباذری مانند یک ستاره در تاتامی ظاهر شد و حریف خود را ۹ بر یک شد و در انتها نیز پورشیب در قامت یک کاپیتان و فوق‌ستاره با ۸ اختلاف امتیاز از سد حریف خود گذشت تا به فینال صعود کند.

هروی ادامه داد: در فینال مقابل عربستان نشان دادیم که آنها کیلومترها از لحاظ فنی با ایران فاصله دارند. اینکه عربستان سه فینالیست داشته است واقعا جای فکر دارد. این در حالی است که آنها در فینال کومیته تیمی هیچ چیزی برای عرضه اندام نداشتند. اگر  عدم موفقیتی در این مسابقات وجود داشته هیچ کسی در آن دخیل نیست و ما به دنبال مقصر نیستیم.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به هدایت ناخواسته بازیکنان بانوان، تاثیری در نتایج خوب این تیم داشته است، گفت: اصلا کادرفنی آقایان هیچ نقشی در موفقیت بانوان نداشته است. سرمربی بانوان نسبت به ما لطف داشته است. روی بانوان فشار زیادی وجود داشت که در ازبکستان از زیر این فشار خارج شدند و امیدوارم همین مسیر را تا المپیک طی کنند تا موفق شوند. با اینکه یک تیم هستیم، اما هیچ نقشی در موفقیت بانوان نداشتیم.

سرمربی تیم ملی کاراته با اشاره به باز بودن درهای تیم ملی روی بازیکنان جوان گفت: در سال‌های ۹۴ و ۹۶ که هدایت تیم امید را بر عهده داشتم، در هر دوره دو بازیکن به تیم ملی بزرگسالان دعوت کردم. خدابخشی و آسیابری در سال ۹۴ و صالح اباذری و قراری‌زاده در سال ۹۶ به تیم ملی بزرگسالان رسیدند. امسال نیز باربد صداقت از تیم امید به تیم ملی رسید که نشان می‌دهد رفت و آمد در تیم ملی وجود دارد و در تیم ملی روی بازیکنان شایسته باز است.

هروی در پایان خاطرنشان کرد: باید از کادرفنی تیم ملی تشکر ویژه‌ای داشته باشم. شهاب سلطانی، حسین روحانی، سعید حسنی‌پور در بحث فنی، سیدمحمد حسینی در بحث بدنسازی، دکتر علی حجتی در بحث روانشناسی و در دو هفته پایانی دانیال تیماجی زحمات زیادی را برای تیم ملی متحمل شدند. همچنین باید از ایزدی سرپرست تیم نیز بابت تمام زحماتش تشکر کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا