سرمربی تیم ملی کاراته: همیشه در اوج بودن سخت است/ هدف نهایی ما المپیک است

سرمربی تیم ملی کاراته با بیان اینکه هدف نهایی ما کسب سهمیه‌های کامل المپیک و موفقیت در این رویداد بزرگ است، گفت: اینکه همیشه در اوج باشیم بسیار سخت است.

به گزارش کاراته نیوز سید شهرام هروی در گفتگو با ایسنا، درباره عملکرد تیم ملی کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا که با سومین قهرمانی پیاپی در کومیته تیمی همراه بود، اظهار کرد: ۳ هدف از حضور در این رقابت‌ها داشتیم که به ۲ هدفمان که یکی افزایش امتیاز در راه کسب سهمیه المپیک و دیگری کسب سومین قهرمانی پیاپی در کومیته تیمی بود رسیدیم اما به یکی از اهدافمان که قهرمانی در رقابت‌های انفرادی بود نرسیدیم و نایب قهرمان شدیم.

سرمربی تیم ملی کاراته با بیان اینکه شرایط برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا نسبت به سال‌های گذشته تفاوت داشت، گفت: ریاست کاراته آسیا از دست کشورهای شرق این قاره درآمده و به دست غرب آسیا افتاد که همین امر باعث رخ دادن برخی اتفاقات در جریان رقابت‌ها شد. نمی‌خواهم درباره نحوه داوری مسابقات صحبت کنم اما داوری‌ها و یا چیدمان نفرات برخی شائبه‌ها را ایجاد کرده بود، مثلا نمایندگان عربستان همگی در سمتی از جدول بودند که براحتی و بدون دردسر به فینال رسیدند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد و نتیجه بدست آمده رضایت دارد یا خیر، گفت: از عملکرد بچه‌ها راضی‌ام اما از نتیجه نه. تیم ملی از ابتدای ۲۰۱۹ تاکنون در ۶ تورنمنت که همگی سطح کیفی بالاتری از رقابت‌های قهرمانی آسیا داشتند حضور داشت که در ۵ تورنمنت توانست عنوان قهرمانی را بدست بیاورد و در یک تورنمنت دیگر نیز نایب قهرمان شد. با این اوصاف مسلما انتظار ما خیلی بیشتر از این نتایج بود.

هروی تصریح کرد: نمی‌خواهم تقصیر را گردن دیگران بیندازم و بهانه تراشی کنم اما یکی از دلایل مهم که در روحیه و عملکرد تیم تاثیر مخرب داشت، کنار گذاشته شدن امیر مهدی‌زاده از این رقابت‌ها بود که باعث شد تمرکز بچه‌ها به هم بریزد و آسیب جدی به تیم وارد کرد. بارها گفتم مهدی‌زاده یک نفر نیست بلکه یک تیم برای تیم ملی محسوب می‌شود. مهمترین ماموریت ما کسب سهمیه‌های کامل المپیک است که باز هم یک گام بلند دیگر برای رسیدن به آن برداشتیم و در رویدادهای آتی نیز برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی کاراته در ادامه با بیان اینکه تا پایان سال، ۹ رویداد بین‌المللی را در پیش داریم، گفت: از این تعداد، حضورمان در ۷ رویداد قطعی است که در گام نخست لیگ جهانی در کشور ژاپن را پیش رو داریم. ماموریت اصلی ما کسب سهمیه‌های کامل المپیک است که امیدوارم در پایان این رویدادها به هدفمان برسیم و با خیال آسوده برای موفقیت در المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه قطعا تیم ملی دچار ضعف‌هایی است که برای حل آن‌ها برنامه داریم، گفت: همیشه در اوج ماندن کار سختی است، کما اینکه کشور قدرتمندی مثل ترکیه در رقابت‌های اروپایی حتی به یک طلا هم نمی‌رسد، بنابریان نمی‌توان توقع داشت همیشه بهترین نتایج را کسب کنیم. ما در مسیری قرار داریم که باید به انتهای این مسیر که حضور موفق در المپیک است بیاندیشیم.

سرمربی تیم ملی کاراته درباره وضعیت کسب سهمیه‌های المپیک گفت: در ۲ وزن وضعیت بسیار خوبی داریم و تنها در وزن ۶۷ کیلوگرم کارمان بسیار سخت خواهد بود اما امید زیادی داریم که از طریق رنکینگ سهمیه بگیریم. برنامه های خوبی درنظر داریم تا در نهایت سهمیه کامل را بگیریم.

وی در پایان با قدردانی از جامعه کاراته بخاطر حمایت از تیم ملی، خاطرنشان کرد: جامعه کاراته نشان داده اولویت اصلی برای آن‌ها تیم ملی کاراته است که جا دارد از همه آن‌ها تشکر کنم. شاید عده‌ای هم از من خوششان نیاید اما بخاطر کاراته ایران از تیم ملی حمایت می کنند و همراه ما هستند که از همگی آن‌ها تشکر می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا