حسنی‌پور: هیچ کشوری مانند ایران برای کسب سهمیه المپیک رقابت داخلی ندارد/ نبود کادرفنی در کانادا به چشم آمد

سعید حسنی‌پور، مربی تیم ملی کاراته کشورمان گفت: در حال حاضر هیچ تیمی مانند تیم ملی کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک رقابت داخلی ندارد.

به گزارش کاراته نیوز سعید حسنی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد سه ملی‌پوش کاراته ایران در مسابقات کاراته وان کانادا اظهار داشت: همان‌طور که می‌دانید این سه ملی‌پوش بدون حضور مربی در کانادا حاضر شدند و از اعضای کادرفنی هیچ‌کس آنها را همراهی نکرد. به خاطر دور بودن مسیر، سختی دریافت روادید کانادا و شرایط اقتصادی فدراسیون کاراته، تیم ملی برای حضور در این مسابقات هیچ برنامه‌ای نداشت.

وی تصریح کرد: البته قرار است در مسابقات آینده کاراته و همچنین مسابقات قهرمانی آسیایی با تیم کامل و قوی حضور داشته باشیم. در چهار کاراته وان اخیر نیز عملکرد بچه‌ها بسیار خوب بوده است و در کانادا نیز با وجود غیبت کادرفنی عملکرد بچه‌ها قابل قبول بود. سجاد گنج‌زاده و بهمن عسگری در دیدار نیمه نهایی این مسابقات با نتیجه یک بر صفرمغلوب رقبای خود شدند و حتی در دیدار سجاد مقابل کاراته‌کای ترکیه، داوران به بازیکن ما کم‌لطفی کردند.

مربی تیم ملی کاراته همچنین تأکید کرد: قطعاً اگر شهرام هروی یا یکی از اعضای کادرفنی در کنار بچه‌ها حضور داشتند، نتیجه بهتری را در کانادا کسب می‌کردیم. این بچه‌ها در این مسابقات به تنهایی حضور داشتند و خیلی از کارهایی را که کادرفنی برای آمادگی آنها انجام می‌داد، خودشان می‌کردند. نبود کادرفنی در مسابقات به چشم آمد، اما با این وجود بچه‌ها تمام سعی و تلاش خود را برای موفقیت انجام دادند.

حسنی‌پور درباره عملکرد کاراته ایران در مسابقات کسب سهمیه المپیک و کاراته وان‌های اخیر عنوان کرد: در حال حاضر کاراته ایران به حدی رسیده است که بین ملی‌پوشان خودمان برای کسب سهمیه المپیک رقابت است و هیچ تیمی شرایطی مانند تیم ملی ایران ندارد. در اوزان ۷۵- و ۷۵+ ایمان دارم که سهمیه المپیک را کسب خواهیم کرد و این رقابت بین بچه‌های ایرانی برای کسب سهمیه خواهد بود. هیچ کشوری مانند ایران دو یا سه بازیکن مدعی برای کسب سهمیه المپیک ندارد و این نکته مثبتی برای کاراته ایران است.

وی در پایان عنوان کرد: در حال حاضر تیم ملی کاراته آرامش خوبی دارد و در حال پیگیری تمرینات هستیم تا در مسابقات قهرمانی آسیا پرقدرت ظاهر شویم. در خبرها شنیدم که ژاپن در کومیته تیمی با تیم اصلی نمی‌آید، اما بازیکن آنها خیلی به تیم اصلی نزدیک هستند. نباید از قدرت‌های دیگر آسیا غافل شویم. سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا دیدیم که این تیم با مربی مصری خود چه پیشرفت خوبی داشته است. قزاقستان در کاراته وان کانادا موفق به کسب دو مدال طلا و پنج مدال برنز شده است که نشان از سرمایه‌گذاری خوب این کشور دارد و با توجه به این شرایط ما باید در آسیا پرقدرت ظاهر شویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا