سرمربی تیم کارگران: کاراته طلایه دار کاروان ایران در اسپانیا است

سرمربی تیم کاراته کارگران ایران در ششمین دوره رقابت‌های جهانی کارگران در اسپانیا با اشاره به اینکه این رشته برای نخستین مرتبه در این بازی‌ها برگزار می‌شود گفت: تیم کاراته با موفقیت‌هایی که کسب می‌کند طلایه دار کاروان کشورمان خواهد بود.

به گزارش کاراته نیوز «عبدالرضا صحرانورد» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تشکیل این تیم در فراخوانی از همه مدعیانی که طی ۳ سال گذشته در مسابقات قهرمانی کارگران کشور عناوین اول تا سوم مشترک را کسب کرده بودند به مسابقات انتخابی دعوت کردیم.

وی اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عجله‌ای که کشور اسپانیا برای اعلام اسامی نفرات شرکت کننده داشت، مجبور شدیم مسابقات انتخابی را در همان یک مرحله برگزار کنیم که ۶ نفر انتخاب شدند و مدارک خروج یک نفر آماده نشد و در نهایت تیم کاراته با ۵ نفر آماده اعزام به مسابقات جهانی اسپانیا است.

رئیس انجمن کاراته کارگران کشور ادامه داد: تا قبل از مسابقات انتخابی نمی‌دانستیم که تیم کاراته اعزام خواهد شد یا خیر؟ که در نهایت با حمایت «جواد رمضی» رئیس فدراسیون و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و حامی مالی، مقرر شد این تیم نیز اعزام شود.

وی یادآور شد: «حسین کوهی» به عنوان مربی بدنساز و «اکبر اسدزاده» به عنوان مربی در کنار من هستند و البته با توجه به اینکه مسؤولیت انجمن را برعهده دارم، علاقه داشتم که شخص دیگری به عنوان سرمربی تیم منصوب می‌شد اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت در اعزام نفرات در نهایت مسئولیت فنی تیم به من سپرده شد و تلاش کادر فنی، اعزام تیمی آماده و خوب به مسابقات جهانی است.

صحرانورد با اشاره به اینکه در ۲۲ سال گذشته مسئولیت انجمن کارگران را برعهده دارد، گفت: مسابقات کارگران کشور در ۳۰ سال گذشه برگزار می‌شود و ضمن آنکه در بیشتر واحدهای تولیدی سالن ورزشی وجود دارد و کاراته نیز به دلیل کم هزینه بودن در اکثر کارخانجات فعال است.

وی یادآور شد: کاراته برای نخستین مرتبه در مسابقات جهانی کارگران برگزار می‌شود و به همین دلیل به ملی پوشان اعلام کردم که تیم کاراته به عنوان طلایه دار سایر تیم‌های کشورمان خواهد بود و امیدوارم با دست پر از این مسابقات به کشور بازگردند تا در سال‌های آینده تیم کاراته زنان و همچنین تیم کاتا نیز در این پیکارها حضور داشته باشد.

تیم کاراته کارگران ایران شامل حسین یوسفی عطا، علی رحیمی، مجتبی کامیاب، بهنام محمدی و مجید اکبرزاده مشتقین راهی ششمین دوره مسابقات جهانی کارگری در اسپانیا می‌شوند.

ششمین دوره مسابقات ورزشی کارگران جهان از ۱۱ تا ۱۶ تیر ماه در شهر تورتوسای اسپانیا برگزار می‌شود که کاروان ایران با ۱۳۹ ورزشکار (۶۸ ورزشکار مرد و ۱۹ زن) در ۹ رشته و در قالب ۱۶ تیم اعزام خواهند شد. در این کاروان ۱۱ تیم از مردان و پنج تیم از زنان وجود دارد که تیم جودوی زنان و شنای مردان برای نخستین مرتبه به این مسابقات اعزام خواهند شد.

تیم زنان در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس روی میز، پتانک و مردان نیز در رشته‌های دوومیدانی، جودو، تنیس وی میز، پتانک در دو تیم، کاراته، والیبال ساحلی در دو تیم، کشتی ساحلی و فرنگی و شنا حضور دارند.

ایران پیش از این و در ۵ دوره گذشته در سال‌های ۲۰۱۵ در لیلیانو ایتالیا و ۲۰۱۷ در ریگا لتونی در این مسابقات حضور پیدا کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا