سالن خانه کاراته مریوان در اختیار اشعری است/ یک ریال هم از او نمی‌خواهیم

رئیس هیأت کاراته مریوان، گفت: هفته ای سه جلسه کلاس آموزش کاراته را به اشعری رایگان داده‌ایم و حتی یک ریال از او دریافت نمی‌کنیم.به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، من “ناصح اشعری” متولد سال ۱۳۴۹ در شهرستان مریوان هستم، فعالیتم در کاراته را از سال ۶۸ زیر نظر سنی همتی در همدان آغاز کردم، پس از آموختن الفبای کاراته، به شهرستان مریوان برگشتم و کار مربیگری‌ام را به صورت جدی در زادگاهم آغاز کردم، برای رسیدن به مسیر مربیگری روزهای سختی را پشت سرگذاشته‌ام و سرانجام به روزهای شیرین رسیدم، یکی از بزرگترین آرزوهای زندگی‌ام مربیگری بود و طولی نکشید که به آرزویم رسیدم و برای توسعه کاراته در شهرستان مریوان یک سالنی را اجاره کردم و با ۷۰۰ شاگرد روزها و شب ها را در آن سالن سپری کردم، اما حالا با توجه به شرایط حاکم به قدری از کاراته فاصله گرفته‌ام که ناچارم برای گذران زندگی در شهرستان مریوان کنار خیابان عطر و ادکلن بفروشم تا خرج زن و بچه‌ام را تامین کنم. این بخشی از صحبت‌های ناصح اشعری مربی مریوانی است که رئیس هیات کارته شهر مریوان به صحبت‌های وی واکنش نشان داده است.

 

ناصح الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که طی چند روز گذشته ناصح اشعری یکی از مربیان مریوان صحبت‌هایی را مطرح کرده بود مبنی براینکه به خاطر هزینه بالای اجاره سانس برای برگزاری کلاس مربیگری قادر به پرداخت هزینه کلاس‌های مربیگری نیست و به همین دلیل در مریوان کنار خیابان دستفروشی می‌کند، آیا شما از این موضوع اطلاع دارید یا خیر، گفت: بنده صحبت‌‌های ناصح اشعری را در رسانه‌ها دیده‌ام و باید اینطور بگویم، از سال ۷۵ به مریوان آمدم و در رشته کاراته فعالیت می‌کنم. من تا به امروز ندیده‌ام که در یک کلاس کاراته با۷۰۰ شاگرد برگزار شود. من نمی‌دانم که اشعری چطور این صحبت‌ها را مطرح کرده است. اینکه او گفته من در کلاس آموزشی کاراته ۷۰۰ شاگرد داشته‌ام برای من و دیگر مربیان جای تعجب دارد.

 

وی در ادامه، افزود:‌ او یک مدتی را مربیگری می‌کرد حتی برای برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز کاراته را آموزش می‌داد. سال ۸۹ اتفاقاتی افتاد که او مدتی از کاراته دور بود. او از چهار سال پیش دوباره مربیگری را آغاز کرده و تا جایی که ما توانسته‌ایم به او کمک کردیم.

 

رئیس هیأت کاراته مریوان در پاسخ به این سؤال که آیا هیأت کاراته مریوان در بحث برگزاری کلاس آموزشی کاراته به اشعری کمک کرده است یا خیر، گفت: بله. در خانه کاراته مریوان ما یک سانس را به اشعری به صورت رایگان داده‌ایم، او هفته‌ای سه جلسه برای شاگردانش کلاس برگزار می‌کند. ما از مربیان دیگر ماهیانه ۱۵۰ هزار تومان اجاره سانس را دریافت می‌کنم اما از اشعری حتی یک ریال هم پول دریافت نکرده و نمی‌کنیم. ما سالن را به صورت رایگان به این مربی داده‌ایم و در تمام جلساتی که با مربیان داریم او را نیز دعوت کرده‌ایم.

 

الیاسی در ادامه صحبت‌های خود با گلایه از صحبت‌های اشعری، اظهار داشت: او مدعی شده برای اجاره کردن یک سالن برای برگزاری کلاس آموزش کاراته به شاگردانش باید نزدیک ۵۰۰ هزار تومان اجاره پرداخت کند من این طور باید بگویم اصلاً چنین چیزی صحت ندارد. مریوان شهر کوچکی است که همه همدیگر را به خوبی می‌شناسند ما در این شهر کوچک ۱۵ مربی کاراته داریم و در مجموع در بخش زنان و مردان ۵۷۶ کاراته‌کا فعال را داریم.

 

وی در پاسخ به این سؤال که پس چرا او با توجه به حمایت‌هایی که هیأت کاراته مریوان از اشعری داشته در کنار خیابان عطرفروشی می‌کند، گفت: در بازارچه مریوان همه دستفروشی می‌کنند به هر حال زندگی خرج دارد و در این شهر کوچک هر کسی که می‌خواهد خرج زندگی خود را تأمین کند دستفروشی می‌کند ما افرادی را داریم که در کنار خیابان میوه می‌فروشند و اشعری هم عطرفروش است.

 

رئیس هیأت کاراته مریوان در پایان صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: تمام مسئولان ورزش استان از این موضوع با خبر هستند در شهر مریوان اشعری در خانه کاراته هفته‌ای سه روز در سانس‌هایی که به او اعلام کرده‌ایم می‌تواند در بحث مربیگری فعالیت کند، اما او به دلیل اینکه شاگردی ندارد این کار را انجام نمی‌دهد حتی ما یک ریال هم از او پول نمی‌خواهیم و او می‌تواند در خانه کاراته مریوان مثل دیگر مربیان فعالیت کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا