استعدادهای کاراته فارس پشت چراغ قرمز

سهم کاراته فارس در اردوهای تیم ملی تنها یک نفر است و این در حالی است که نام این ورزشکار چند سالی است که مطرح می شود و خبری از ورزشکاران جدید نیست.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا، ورزش کاراته در حالی به رقابت های المپیک ۲۰۲۰ راه یافته است که سال ها است استعدادهای ورزش فارس در پشت چراغ قرمز تیم ملی بزرگسالان مانده اند.
نام ‘شیما آل سعدی’ ورزشکار استان فارس که در رده های پایه هم عضو تیم ملی بوده است، هم اینک در فهرست جدید تیم ملی کاراته بانوان برای حضور در رقابت های لیگ جهانی کاراته وان فرانسه دیده می شود تا دست اندرکاران هیات کاراته فارس که بیشترین ورزشکار نسبت به سایر رشته ها دارند برای این انتخاب تکراری هورا بکشند.
البته مشکل هیات کاراته فارس ربطی به اعضای جدید این هیات ندارد چرا که هیات های قبلی هم تنها همین بازیکن را داشتند و حدود ۱۰ سال است که نام ‘آل سعدی’ را در بوق و کرنا می کنند و این در حالی است که سال های زیادی است آقایان سهمی در تیم ملی بزرگسالان ندارند و مسئولان هم هیچ گاه پاسخگوی این ضعف بزرگ نبوده و نتوانستند یک بازیکن را به تیم ملی آقایان در رده بزرگسالان معرفی کنند!؟
کارشناسان کاراته فارس بر این باورند که این رشته در فارس نیاز به یک خانه تکانی اساسی دارد تا بیش از این انداره استعداد هایی که می توانستند در سطح تیم ملی بزرگسالان مطرح شوند، از بین نروند.
پیشتر نیز لیلا بهرامی که اهل استان فارس است و سرمربی تیم ملی بانوان را چند سالی بر عهده داشت هم شیما آل سعدی را به اردو فرا می خواند که این امر نشان دهنده این است که کاراته آقایان و بانوان فارس هم به خواب خرگوشی فرو رفته است و دلخوش به جرقه هایی همچون نوید محمدی، شیما آل سعدی و علیرضا شیر صفت هستند.
با توجه به این که رشته کاراته به ورزش های المپیک راه یافته است، باید فکر اساسی برای ارتقای ورزشکاران فارسی در این رشته داشت.

** تلاش برای داشتن نماینده در المپیک ۲۰۲۰
رئیس هیات کاراته فارس در این باره گفت: اینکه بازیکنان کاراته این استان پشت در های تیم ملی بزرگسالان می مانند از سال های گذشته اینگونه بوده و آنها برنامه نداشتند و ما نیز پس از بررسی های لازم برنامه ریزی کرده ایم تا این مشکل بزرگ حل شود.
احمد مبارکی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پس از محمد رضا محمدی که حدود ۱۰ سال پیش به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمد و قهرمان جهان شد دیگر ورزشکاری از استان فارس نتوانست به تیم ملی مردان راه یابد و امیدوار هستیم در سالن ۹۸ چندین بازیکن در تیم ملی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: کاراته کاهای استان فارس تا رده تیم ملی امید خوب پیش می روند اما پس از آن این روند متوقف می شود که نیاز است بیشتر کار کنیم و ما نیر حمایت خواهیم کرد و از آنجا که این رشته المپیکی شده است باید بکوشیم در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن نماینده داشته باشیم.
مبارکی ادامه داد : علیرضا شیرصف، نوید محمدی و شیما آل سعدی سرمایه های این استان هستند و باید تا رسیدن به تیم ملی آنها را حمایت کنیم .
رئیس هیات کاراته فارس ادامه داد: در رده بانوان هم همین مشکل عدم برنامه ریزی را شاهد بودیم، در چنین شرایطی تنها شیما آل سعدی از استان فارس توانسته به تیم ملی بزرگسالان راه یابد که در این زمینه باید بیشتر کارکنیم و اینگونه قهرمانان را حمایت کنیم.
وی گفت: سی ام بهمن ماه امسال در استان فارس میزبان پیکارهای بین المللی کاراته سبک شوتوکان هستیم و همچنین از ۱۳ تا ۱۵ اسفندماه، شیراز میزبان بازی های آسیایی کاراته در سبک آزاد است.

** تدارک کاراته بانوان ایران برای رقابت های جهانی
در مرحله نخست اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بانوان بزرگسال ایران از سوی ستاره رضوی سر مربی تیم ملی بانوان، سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، شیما آل سعدی و حمیده عباسعلی به این اردو دعوت شدند.
نخستین مرحله اردوی تیم ملی هفتم دیماه جاری در آکادمی کمیته ملی المپیک آغاز می شود و تا اعزام تیم ملی به فرانسه چندین مرحله برگزار و سپس تیم ملی سی ام دیماه جاری عازم رقابت های لیگ جهانی کاراته در فرانسه خواهد شد.
لیگ جهانی کاراته از پنجم بهمن ماه ۹۷ در شهر پاریس پایتخت فرانسه آغاز می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا