عملکرد تیم ملی آقایان در رقابت های جهانی اسپانیا

بیست و چهارمین دوره رقابت های جهانی اسپانیا در حالی به پایان رسید که کاروان اعزامی کشورمان توانست با کسب دو مدال طلا، یک نقره و چهار برنز بر سکوی نائب قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند.

به گزارش کاراته نیوز، تیم ملی ایران در حالی بر سکوی نائب قهرمانی قرار گرفت که طبق معمول مردان کاراته با کسب مدال های مختلف ضعف کاراته بانوان را پوشش دادند.

 

وزن ۶۰- کیلوگرم/ امیر مهدی زاده 

 

مهدی زاده در یک سال اخیر نتایج سینوسی زیادی را کسب کرده بود. مهدی زاده در این پیکارها تنها سه بار به روی تاتامی گام نهاد که دو پیروزی و یک شکست حاصل تلاش وی بود.

مهدیزاده پس از انجام سه بازی خود، ۱۰ امتیاز کسب کرد و ۱۳ امتیاز از دست داد و تنها کاراته کا آقایان بود که دستش از مدال کوتاه ماند.

 

وزن ۶۷- کیلوگرم/ هامون درفشی پور 

 

درفشی پور جوان در اولین تجربه جهانی خود توانست به مدال برنز این رقابت ها دست پیدا کند. وی برای رسیدن به مدال برنز، شش بازی انجام داد که ماحصل آن ۵ برد و یک باخت بود.

درفشی در طول شش بازی که به میدان رفت ۱۰ امتیاز کسب کرد و ۶ امتیاز از دست داد. همچنین این بازیکن دو برد از ۵ برد خود را با هانتی (رای داوران) و در حالی که مسابقاتش صفر بر صفر برابر بود، پیروز شد.

 

وزن ۷۵- کیلوگرم/ بهمن عسگری

 

عسگری با عملکرد درخشان خود در این رقابت ها، توانست تنها طلای ایران در بخش انفرادی و آن هم در وزنی پر از مدعیان شناخته شده را کسب نماید. عسگری یکی از سه بازیکنی بود که هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی مورد استفاده قرار گرفت.

 

عسگری در مجموع انفرادی و تیمی ۱۰ بازی انجام داد که سرانجام آن ۹ برد و یک باخت بود. تنها باخت وی در فینال کومیته تیمی برابر نماینده ترکیه بود.

 

بهمن عسگری در طی این ۱۰ بازی، ۳۲ امتیاز کسب کرد و ۱۰ امتیاز از دست داد. عسگری تنها یک برد خود را در بخش انفرادی با رای داوران (هانتی) پیروز شد.

 

وزن ۸۴- کیلوگرم/ کاپیتان ذبیح الله پورشیب

 

کاپیتان باسابقه تیم ملی ایران دومین بازیکنی است که هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی به میدان رفت. پورشیب مجموعا ۸ بار در میدان مبارزه حاضر شد، که سرانجام آن ۷ برد و یک باخت بود.

 

این بازیکن با تجربه در این رقابت ها ۲۷ امتیاز کسب کرد و ۹ امتیاز از دست داد.

 

وزن ۸۴+ کیلوگرم/ سجاد گنج زاده

 

سنگین وزن پرافتخار ایران، سومین بازیکن کاراته آقایان بود که در هر دو بخش تیمی و انفرادی به رقابت پرداخت. گنج زاده در مجموع دو بخش انفرادی و تیمی ۱۰ بازی انجام داد که ۹ برد و یک باخت حاصل تلاش این بازیکن بود.

 

گنج زاده در ۱۰ بازی که انجام داد ۴۹ امتیاز به دست آورد و ۱۲ امتیاز از دست داد. لازم به ذکر است تنها باخت این بازیکن در فینال کومیته انفرادی اتفاق افتاد.

 

کومیته تیمی/ مهدی خدابخشی 

 

خدابخشی چهار بار در ترکیب کومیته تیمی به میدان رفت که در هر چهار بازی برابر حریفان به پیروزی رسید. وی در این رقابت ها ۲۱ امتیاز به دست آورد و ۷ امتیاز از دست داد.

 

کومیته تیمی/ صالح اباذری 

 

اباذری جوان که برای اولین بار در رقابت های جهانی بزرگسالان به میدان می رفت، با اعتماد شهرام هروی چهار بازی انجام داد، که یک پیروزی و سه شکست حاصل تلاش این بازیکن بود. اباذری در چهار بازی خود ۱۴ امتیاز به دست آورد و ۸ امتیاز نیز از دست داد.

 

کومیته تیمی/ علی اصغر آسیابری

 

آسیابری در دوبازی از پیکارهای کومیته تیمی به میدان رفت که هر دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشت. وی در این پیکارها ۱۲ امتیاز کسب کرد و یک امتیاز از دست داد.

 

کومیته تیمی/ سامان حیدری

 

سامان حیدری نماینده کاروان ایران بود که در هیچ بازی از رقابت های کومیته تیمی به میدان نرفت

 

لازم به ذکر است به زودی به صورت کامل و مفصل، عملکرد کاتاروهای ایرانی در این پیکارها مورد بررسی قرار خواهد گرفت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا