سرمربی تیم ملی کاراته: در قهرمانی آسیا به هر سه هدفمان رسیدیم

سرمربی تیم ملی کاراته مردان معتقد است، جامعه کاراته موفق است و تیم کاراته بانوان هم موفق خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفت و گو با ایسنا، ‌در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ اردن توضیح داد: ما در این مسابقات سه هدف اصلی داشتیم که خوشبختانه به هر سه آن‌ها رسیدیم. هدف اول این بود که از قهرمانی دوره گذشته خود دفاع کنیم که در این امر موفق بودیم، هدف دوم ما نیز محک زدن و استفاده از بازیکنان جوانی بود که در ترکیب تیم ملی حضور یافته‌اند و در این مسئله هم موفق بودیم. اما هدف آخر هم این بود که بازیکنان اعزامی به بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا یک مسابقه تدارکاتی جدی را پشت سر بگذارند که خوشبختانه سومین خواسته ما نیز به خوبی محقق شد و در کل از عملکرد بازیکنان و همه‌ی اعضای تیم راضی هستیم.

او افزود: البته این مسابقات با سالگرد مرحوم شاطرزاده همزمان بود که با ملی‌پوشان عهد کردیم عنوان قهرمانی را به او تقدیم کنیم. به عنوان قهرمانی رسیده و این مهم را به خانواده و روح قهرمان با ارزش تیم ملی تقدیم کردیم.

سرمربی تیم ملی کاراته با بیان اینکه این نتایج حاصل یک تلاش جمعی در جامعه کاراته است، توضیح داد: هر اتفاق و نتیجه خوبی که در کاراته رخ می‌دهد حاصل تلاش جمعی جامعه کاراته است و باید این را مدنظر داشت. آقایان فرجی، آشوری و همه ملی‌پوشان از همه چیز خود می‌زنند تا بتوانند جواب محبت مردم را داده و به نتایج خوبی برسند. همچنین کادرفنی و من نیز با تمام توان تلاش می‌کنیم پرچم ایران را بالاتر برده و جامعه کاراته را سربلند کنیم که به همین منظور از همه مربیان تیم ملی تشکر می‌کنم.

او در مورد عملکرد مهدی‌زاده در جریان مسابقات کاراته قهرمانی آسیا توضیح داد: او خود را بارها و بارها در مسابقات و میادین بزرگ اثبات کرده است. نمی‌خواهم داوری‌ها را زیر سوال ببرم اما مهدی‌زاده بدون شک چوب ویدیو چک و غفلت داورها را خورد. البته جا دارد از جواد سلیمی تشکر کنم که حضور او باعث آرامش خاطر ملی‌پوشان می‌شود.

پیشکسوت کاراته ایران در مورد دلایل نتایج نسبتا ضعیف تیم ملی بانوان گفت: نمی‌تواتم به صورت دقیق در این مورد صحبت کنم اما به نظر من آن‌ها موفق خواهند شد اگر هدفگذاری دقیقی انجام دهند.

شهرام هروی در مورد دلایل اصلی موفقیت تیم ملی کاراته مردان در سال‌های اخیر گفت: موفقیت ما حاصل کار یک جامعه است و وقتی نتیجه خوبی حاصل می‌شود باید گفت یک جامعه موفق شده است. شاید در قهرمانی‌های تیم ملی تنها ملی‌پوشان پررنگ هستند اما نفراتی مثل محمدصادق فرجی و همه عوامل فدراسیون برای این مهم تلاش کرده‌اند. از نظر من این موفقیت‌ها حاصل تلاش یک جامعه و کار گروهی است که به همین دلیل باید گفت جامعه کاراته موفق است.

سرمربی تیم کاراته مردان درباره برنامه‌های آینده این تیم گفت: اردوی برون مرزی یا مسابقات تدارکاتی نداریم. اردوهای تمرینی خود را در داخل کشور و با حضور ملی پوشان آغاز خواهیم کرد تا خود را برای حضور در مسابقات پیش رو خصوصا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آماده کنیم.

به گزارش ایسنا، مسابقات کاراته قهرمانی آسیا از ابتدا تا کنون ۱۷ دوره برگزار شده است که دو دوره نخست آن با حضور کشورهای دو قاره آسیا و اقیانوسیه برگزار شد. اما ۱۵ دوره بعدی این رقابت‌ها تنها با حضور تیم‌های آسیایی پیگیری شد. تاکنون تیم ملی ایران در بخش کومیته تیمی شش بار به عنوان قهرمانی دست یافته است که در این میان شهرام هروی با پنج دوره حضور به عنوان مربی و سرمربی پر افتخارترین مربی تیم ملی کاراته مردان از این نظر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا