“یان ون تزو” کابوس کاراته بانوان ایران

 “یان ون تزو” نفر دوم رنکینگ جهان از چین تایپه است که در کارنامه او افتخاراتی همچون (برنز مسابقات جهانی اتریش ۲۰۱۶، طلا قهرمانی آسیا ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، نقره امیدهای جهان ۲۰۱۳ و یک طلا، نقره و برنز لیگ های جهانی سال ۲۰۱۸ به چشم میخورد.

به گزارش “کاراته نیوز” در حالی پانزدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا در اردن به پایان رسید که تیم کاراته بانوان ایران با یک طلا (حمیده عباسعلی) و دو برنز (کاتای تیمی و شیما آل سعدی) به کار خود پایان داد.

 

و اما نکته قابل تاملی که ما را بر آن داشت این گزارش را به رشته تحریر در آوریم، تقابل ۷ باره‌ی بازیکن پرآوازه چین تایپه ای و نتایج قابل توجه این دیدار ها برابر ملی پوشان کاراته بانوان است.

 

تزو پنج بار در کومیته انفرادی وزن ۵۵- کیلوگرم و دو بار در کومیته تیمی برابر نمایندگان ایران قرار گرفت که ۵ برد، یک تساوی و یک شکست ماحصل این مبارزات بود.

 

این بازیکن صاحب‌نام چین تایپه ای طی دو سال اخیر و از لیگ جهانی امارات تا به امروز در ۷ مسابقه به مصاف چهار ملی پوش کشورمان رفت که برای نخستین بار فاطمه چالاکی برابر وی قرار گرفت و توانست یک بر صفر پیروز شود و مدال طلای مسابقات لیگ جهانی امارات را از آن خود کند. همچنین در دیدار رده بندی این رقابت ها و برای کسب مدال برنز، زهره برزگر دیگر نماینده ایران در این وزن رو در روی ون قرار گرفت و ۳ بر صفر مغلوب شد تا مدال برنز کاراته وان امارات به نام یان ون تزو به ثبت برسد.

 

این بار خرداد ماه سال ۹۷ در لیگ جهانی ترکیه بود که برای دومین بار نمایندگان بانوی ایران به مصاف تزو رفتند. چالاکی ۲ بر صفر و خاکسار نیز ۳ بر یک برابر این بازیکن عقب بود بدلیل تمارض هانسوکو شد و تن به شکست دادند. البته گفتنی است طراوت خاکسار در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال برنز شد.

 

و اما سومین و رسمی ترین دیدار ملی پوشان ایرانی برابر این قهرمان نامدار، در طی چند روز گذشته در پیکارهای قهرمانی آسیا به میزبانی اردن بود که سه ملی پوش ارزنده کشورمان برابر این بازیکن بلندآوازه قرار گرفتند.

 

در این مسابقات ابتدا در وزن ۵۵- کیلوگرم کومیته انفرادی این طراوت خاکسار بود که برابر ون قرار گرفت و ۸ بر ۲ مغلوب شد. سپس در کومیته تیمی چالاکی به نتیجه تساوی (صفر بر صفر) بسنده کرد. و این بار عباسعلی کاراته کا پرافتخار بانوان ایران که در بخش انفرادی موفق به کسب مدال طلا این رقابت ها شد، در کومیته تیمی به مصاف با یان ون رفت و پس از تساوی ۳ بر ۳ با اعمال قانون سنشو مغلوب شده و در نهایت تیم کومیته بانوان ایران با این شکست از دور رقابت ها کنار رفت.

 

“یان ون تزو” از خرداد ماه سال ۹۶ و در ۷ تقابل خود با چهار ملی پوش کشورمان یک شکست، یک تساوی برابر چالاکی و پنج پیروزی برابر چالاکی، عباسعلی، خاکسار و برزگر تجربه کرد که سهم خاکسار دو شکست در کمتر از دو ماه بود.

 

در انتها با توجه به مطالب ذکر شده امید بر آن داریم که موسوی سرمربی تیم ملی کاراته بانوان، با آنالیز کامل این قهرمان پرآوازه چین تایپه ای بتواند در آوردگاه بزرگ بازیهای آسیایی جاکارتا در هشتمین دیدار این کابوس را به پایان برساند و این نماینده کاراته کشورمان باشد که برنده مطلق این میدان قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا