مروری بر نتایج کسب شده تیم اول مردان ایران در فرانسه

در پایان نخستین مرحله از لیگ جهانی سال ۲۰۱۸ که به میزبانی پاریس برگزار شد، مروری بر عملکرد کومیته مردان ایران خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز”، نخستین مرحله از پیکارهای لیگ جهانی سال ۲۰۱۸، ششم تا هشتم بهمن ماه سال جاری در حالی برگزار شد که بسیاری از بزرگان این رشته در کسب مدال ناکام ماندند.

تیم ایران نیز در این ناکامی ها مستثنی نبوده است. در بخش کومیته مردان ایران بزرگانی همچون امیر مهدی زاده نفر چهارم رنکینگ و دارنده دو مدال طلا و یک برنز جهان و سه طلای آسیا در وزن ۶۰- کیلوگرم، سعید احمدی نایب قهرمان جهان و دارنده چهار طلای کاراته وان ها در وزن ۶۷- کیلوگرم و علی اصغر آسیابری دارنده مدال برنز جهان و نقره بازی های جهانی در وزن ۷۵- کیلوگرم از کسب مدال بازماندند.

اما در این پیکارها، سجاد گنج زاده نفر نخست سنگین وزن جهان توانست طلای وزن ۸۴+ کیلوگرم را کسب کند و کاپیتان ذبیح الله پورشیب نیز حریفان پرقدرت خود را شکست داد تا به مدال با ارزش طلا برسد. همچنین صالح اباذری، بهمن عسگری و هامون درفشی پور نیز سه مدال برنز را برای ایران کسب کردند.

**با تفاسیر فوق، در ادامه مروری بر عملکرد سه وزن از کومیته مردان کشورمان خواهیم داشت:

در وزن ۸۴+ کیلوگرم سجاد گنج زاده نفر نخست رنکینگ جهان توانست با کسب نشان طلا این مسابقات، بار دیگر اقتدار خود را به جهانیان دیکته کند. سجاد با کسب بهترین عملکرد ممکن ثابت کرد پا به هر میدانی بگذارد بی شک پیروز خواهد بود و امید اول تیم کاراته ایران است.

در وزن ۸۴- کیلوگرم کاپیتان ذبیح الله پورشیب نماینده ایران بود که با کسب نشان طلا جایی برای هیچ حرف باقی نگذاشت و نه تنها از عنوان جهانی خود دفاع کرد بلکه پورشیب با شکست حریفان پرقدرت خود از جمله آراگای ژاپنی که در ۹ مبارزه خود مقابل او ۷ بار نتیجه را واگذار کرده بود نشان داد، که غلبه او برای نخستین بار برابر آراگا در کمپت گیمز و کسب نشان طلا آن مسابقات اتفاقی نبوده و ذبیح به حق کاپیتان کاراته ایران است.

در وزن ۷۵- کیلوگرم عسگری باید بپذیرد که رافائل اسطوره کاراته جهان حریف اصلی اوست و کوچک ترین غفلت باعث شکست وی میشود. عسگری که در این رقابت ها آماده نشان داد و تنها در ثانیه های پایانی به تجربه آقایف باخته است باید همچون کاپیتان پورشیب راه نفوذ و تحمیل شکست بر این اسطوره قدرتمند را بیاموزد تا رسیدن به طلای این وزن برای جامعه کاراته دور از ذهن نباشد.

تیم کاراته مردان ایران در این سه وزن عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داد. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که در اوزان فوق الذکر تنها سه ورزشکار شرکت نکرده بودند. در وزن ۸۴+ کیلوگرم صالح اباذری، هادی عرب، سامان حیدری و مهدی عاشوری، وزن ۸۴- کیلوگرم کیوان بابان، علی فداکار، مهدی خدابخش، احسان حیدری و مهدی قراری زاده و وزن ۷۵- کیلوگرم ابراهیم حسن بیگی و علی اصغر آسیابری دیگر نمایندگان ایرانی بودند که پا به میدان گذاشتند.

در ادامه از اوزان دیگر خواهید خواند…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا