مسئولین در همین ابتدا تصمیم درست اتخاذ کنند تا در آینده دچار مشکل نشوند.

 هنوز چند روزی از زمان انجام رقابت های قهرمانی کشور به منظور شرکت در رقابت های آسیایی نگذشته بود، که خبر رسید مسئولان فدراسیون کاراته با اشتباهی غیر قابل قبول، شرایط سنی حاضرین در مسابقات قهرمانی رده های سنی کشور را درست محاسبه نکردند تا این رقابت ها تکرار شود.

بر همین اساس مسئولین فدراسیون که خود را آماده حضور در اولین مرحله رقابت های لیگ جهانی در سال جدید می کردند با تشکیل جلسه ای فوری به دنبال راه حلی گشتند. پایان جلسه چندین ساعته و ضرب العجلی مسئولین، نتیجه ای در بر داشت که هر چه در جزییات آن بیشتر کنکاش می کنیم، اشتباهات و نقصان های زیادی را مشاهده می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” طبق برنامه اعلام شده از سوی مسئولین فدراسیون کاراته و مسئولین برگزاری مسابقات قهرمانی کشور، هر استان با داشتن سه سهمیه در هر وزن می تواند در رقابت های انتخابی تیم ملی رده های پایه برای حضور در پیکارهای آسیایی شرکت داشته باشد و این رقابت ها در تاریخ ۱۹ بهمن ماه در شهرستان سنندج و همزمان با روز نخست رقابت های انتخابی تیم ملی بزرگسالان برگزار می شود.

لازم به ذکر است که طی برنامه از پیش اعلام شده انتخابی تیم ملی جوانان برای حضور در رقابت های المپیک آرژانتین نیز روز ۱۸ بهمن ماه برگزار می شود.

اولین تناقضی که در این بین شکل می گیرد این است که برخی بازیکنان رده سنی جوانان که در رقابت های اصفهان توفیقی نداشتند هم مدعی حضور در رقابت های آسیایی و هم مدعی حضور در مسابقات المپیک آرژانتین هستند و طبق برنامه اعلام شده، این رقابت ها طی دو روز متوالی برگزار خواهد شد و مطمئنا هیچ بازیکنی این پتانسیل را ندارد که در دو روز متوالی بیش از ده کومیته انجام دهد و نتیجه مطلوبی کسب کند.

همچنین طبق تصمیماتی که فدراسیون در این مدت اتخاذ نموده بود، یکی از سیاست های فدراسیون کاراته، حضور ورزشکاران رده سنی امید در رقابت های قهرمانی کشور بزرگسالان و شرکت در این رده سنی بوده است، که با توجه به تلاقی روز نخست رقابت های انتخابی بزرگسالان و انتخابی رده های پایه برای حضور در مسابقات آسیایی، می توان گفت این ارزش زیر پا گذاشته می شود و این نتیجه رخنمون می گردد و ذهن اهالی کاراته به این سو سوق پیدا می کند که مسئولین فدراسیون تنها به فکر باز کردن این گره از سر خود می باشند.

اطلاعاتی که از مسابقات انتخابی تیم ملی اصفهان به دست آمد، نشان می دهد برگزاری این مسابقات به تفکیک رده های سنی در سه روز متوالی و در چهار تاتامی که با استقبال ۱۴۹۲ شرکت کننده انجام شد، در روز پایانی تا ساعت ۳ بامداد به طول انجامید، حال این سوال به ذهن می رسد که چگونه امکان دارد مسابقاتی که طی سه روز و با آن شرایط مساعد برگزار شد، در یک روز به انجام برسد؟

البته باید این نکته را هم یاد آور شد که فدراسیون سهمیه هر استان برای انتخابی تیم ملی جهت حضور در رقابت های آسیایی را در بخش کومیته ۳ نفر و در قسمت کاتا هم ۲ نفر اعلام کرده است. اگر مبنا را بر این اساس قرار دهیم که تنها ۲۵ استان از این رویداد استقبال کنند، در این شرایط تعداد شرکت کننده ها به ۱۳۲۵ نفر در تاتامی های کردستان بدون احتساب ۳ وزن بزرگسالان (به صورت آزاد برگزار میشود) می رسد. به نظر می رسد، این امر باتوجه به نحوه برگزاری مسابقات اصفهان مثمر ثمر نمی باشد جز آن‌که بیش از ۱۰ تاتامی در سالن مستقر گردد و بیش از ۱۵۰ داور این رقابت ها را به قضاوت بپردازند.

این نکته را باید یادآوری کنیم که هدف فقط برگزاری رقابت های قهرمانی کشور نیست بلکه کیفیت فنی و انتخاب ورزشکار اصلح تر باید در الویت قرار گیرد. حال جامعه کاراته از شما تقاضا میکند با توجه به شرایط موجود تصمیماتی بهتر گرفته شود. مطمئنا با تغییر زمان‌بندی مسابقات و برگزاری این مسابقات در مکانی بهتر، می توان امکان حضور برای تمامی استان ها را فراهم کرد. امیدواریم تا طی روزهای آتی شاهد اتخاذ تصمیمات بهتری از سوی مسئولان ارشد فدراسیون و مسئولین برگزاری مسابقات باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا