۱۰کاراته کار جوان کشور جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند

آخرین مرحله رقابت انتخابی تیمهای ملی سنین پایه پسران کاراته در شرایطی با قضاوت داوران رسمی در سالن مرکز آموزش فدراسیون کاراته واقع در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی خبر گزاری برنا در تهران ،آخرین مرحله رقابت انتخابی تیمهای ملی سنین پایه پسران کاراته در شرایطی  با قضاوت داوران رسمی در سالن مرکز آموزش فدراسیون کاراته واقع در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان برگزار شد که در پایان و در جمع ۱۰ بازیکنی که جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کردند .

در همین خصوص رییس کمیته داوران هیئت داوران فدراسیون کاراته و هیئت کاراته آذربایجان در گفتگویی با برنا گفت آذربایجان غربی در چهار سال گذشته با درایت و برنامه ریزی موفق عمل کرده است، کاراته ای که با برنامه ریزی بلند مدت و سرمایه گذاری بر روی نسل جوان اکنون با معرفی دو بازیکن در رده سنی پایه پسران به تیم ملی، افتخاری بزرگ برای ورزش استان رقم زده است.

جواد سلیمی افزود با ایجاد وحدت رویه و همدلی، بهره مندی از ظرفیتهای خوب و توانمند استانی ، استفاده از تمامی پتانسیلهای موجود، به کارگیری افراد توانمند در پستهای کلیدی و ارائه برنامه ای مدون و بلند مدت حال پس از گذشت ۴ سال کاراته آذربایجان غربی به عنوان یکی از قطبهای کاراته کشور بدل شده است.

وی افزود :کاراته کاهای آذربایجان غربی  طی چند سال اخیر در عرصه‌های مختلف نشان دادند  که این استان از پتانسیل خوبی در این رشته رزمی برخوردار است و ظرفیتی که با برنامه‌ریزی مناسب  و مدون متولیان کاراته استان این رشته را به جایگاه واقعی خود نزدیک کرده است.

مسئول کمیته داوران  فدراسیون کاراته گفت:برگزاری منظم دوره های آموزش داوری و مربیگری، برپایی سمینارهای باز آموزی کاتا و کومیته، دایر بودن همیشگی پایگاههای قهرمانی و استعدادیابی، برگزاری مسابقات منظم استانی، میزبانی پیکارهای قهرمانی کشوری سبکها، برگزاری مسابقات بین المللی با نظمی خاص، اعزام بازیکنان استان به مسابقات بین المللی و … همه و همه دست در دست هم دادند تا کاراته آذربایجان به قطب کاراته کشور تبدیل شود.

وی  در ادامه به اسامی ۱۰ بازیکن که موفق به تصاحب پیراهن تیمهای ملی سنین پایه پسران شده اند و استانهایشان و مقایسه این آمار با ملی پوشان سالهای گذشته همین رده سنی بر پیشرفت کاراته استان در طول این چهار سال صحه می گذارد.

همچنین حضور سه بازیکن استان در مرحله نهایی انتخابی تیمهای ملی که دو نفرشان (سید علی کریمی و هادی طاهرپور) جواز حضور در رقابتهای جهانی اندونزی را کسب کردند، کاراته آذربایجان غربی را از نظر آماری در صدر استانهای کشور قرار داد.

وی استانهای آذربایجان غربی، گیلان، کرمانشاه، کرمان، هرمزگان، همدان، مرکزی و قزوین هشت استانی که در رده سنی پایه ملی پوش دارند، در این بین حضور کاراته آذربایجان غربی در کنار گیلان که هر کدام دو بازیکنشان به تیم ملی راه یافتند در صدر رتبه بندی نشان از برنامه ریزی درست متولیان ورزش این استان علی الخصوص زحمتکشان هیئت کاراته دارد.

سلیمی در پایان اظهار داشت در کنار تمامی تلاشهای متولیان کاراته  استان نباید از حمایتها و زحمات مسئولین اداره ورزش و جوانان  آذربایجان غربی علی الخصوص مدیر کل ورزشی آن که با حمایت همه جانبه خود از ورزش در سطح استان، مقدمات درخشش قهرمانان را در عرصه های مختلف ایجاد کرده اند نیز به سادگی گذشت چرا که بی شک بدون حمایت مدیران ورزشی دستیابی به اهداف بلند مدت امکان پذیر نخواهد بود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا