آیا این بار آشوری برکنار می‌شود؟

روز گذشته خبر برکناری آشوری دبیر و شاه‌محمدی نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته از سوی سمندر به صورت کاملا جدی مطرح شد و این در حالی است که در طی ماه‌های اخیر همواره کنار گذاشتن آشوری در مواردی مطرح و اتفاق نیفتاده است.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از گروه ورزشی «نسیم»، روز گذشته خبر برکناری محسن آشوری، دبیر و عشرت شاه‌محمدی نایب رئیس بانوان فدراسیون کاراته از سوی علیرضا سمندر به صورت کاملا جدی مطرح شد . این در حالی است که بعد ازپایان مسابقات کاراته قهرمانی جهان در آلمان اختلافات رئیس و دبیر فدراسیون کاراته به صورت کاملا علنی در رسانه‌ها مطرح شده بود و در آن مقطح از کنار گذاشته شدن آشوری توسط سمندر صحبت‌هایی مطرح می‌شد که این اتفاق در آن زمان با برگزاری جلساتی به وقوع نپیوست.

بعد از انتخاب محمود آرین‌خو به عنوان مدیرتیم‌های ملی کاراته او در مصاحبه‌های خود از برکناری آشوری و شاه‌محمدی به عنوان یکی از خواسته‌های خود صحبت و حتی از موافقت سمندر با این درخواست خبر می‌داد. اما این موضوع بازهم اتفاق نیفتاد تا محمود آرین‌خو با رئیس فدراسیون کاراته وارد جنگ شده و ازمدیریت تیم‌های ملی همراه با کادرفنی خود استعفا بدهد.

رئیس فدراسیون کاراته بعد از استعفای آرین‌خو در مصاحبه‌های خود از غیرمنطقی بودن درخواست آرین‌خو و رضایت کامل از عملکرد دبیر و نایب رئیس بانوان خود داد و از برطرف شدن کدورت‌ها میان خود و آشوری صحبت کرد. سمندر در آن مقطع از همدل شدن خود و آشوری برای موفقیت کاراته صحبت کرد و این که اجازه نخواهد داد کسی برای او در فدراسیون کاراته تصمیم گیری کند.

اما حکایت داستان دنباله‌دار حواشی در فدراسیون کاراته انگار این بار جدی‌تر از گذشته شده است و از قطعی بودن برکناری شاه‌محمدی و آشوری از سوی سمندر خبر می‌دهد. حتی از احمد صافی به عنوان گزینه دبیری فدراسیون کاراته صحبت شده است. صافی که بعد از کناره‌گیری محمود آرین‌خو از مدیریت تیم‌های ملی در حمایت از او استعفا داد و در مصاحبه‌های خود از عدم امکان همکاری با فدراسیون کاراته صحبت کرده بود.

با توجه به اینکه ماه‌ها است از بازنشسته بودن شاه‌محمدی صحبت می‌شود، برکناری او باور پذیرتر از آشوری به نظر می‌رسد. آشوری که در طی ۲۰ سال اخیر تجربه همکاری با پنج رئیس فدراسیون کاراته را داشته است و همواره در طی این سال‌ها مرد قدرت کاراته ایران بوده است.

به هرحال باید در این چند روز منتظر ماند تا مشخص شود بالاخره سرنوشت همکاری آشوری باسابقه‌ترین دبیر فدراسیون‌های ورزشی با فدراسیون کاراته به کجا خواهد رسید و آیا بعد از بیش از ۲۰ سال بالاخره او از سمت خود برکنار خواهد شد یا این بار نیز این داستان ختم به خیر خواهد شد. اتفاقات کاراته ایران در ماه‌های اخیر نشان داده است که هیچ موضوعی در این فدراسیون قطعیت ندارد و حتی عمیق‌ترین اختلافات به راحتی برطرف شده است. آخرین مصداق این موضوع حضور منتقدان فدراسیون کاراته در سمت مربیان تیم ملی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا