سرمربی مستعفی تیم‌های ملی کاراته: مسئولانی که کوتاهی کرده‌اند باید پاسخگو باشند

سرمربی مستعفی تیم‌های ملی کاراته جوانان و نو‌جو‌ا‌نان گفت: مسئولانی که در انجام مسئولیت‌های خود کوتاهی کرده اند باید پاسخگو باشند و اگر توانایی اداره کردن فدراسیون را ندارند بروند.
به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز احمد صافی در گفت‌و‌گو با خبرنگار‌ ایسنا، درباره استعفایش از سرمربیگری تیم ‌ملی جوانان و نو‌جو‌ا‌نان کاراته، اظها‌ر کرد: تمام تیم‌های ملی زیر مجموعه فدراسیون هستند و مسئولان فدراسیون نیز محمد آرین خو را به عنوان نماینده تام الاختیار خود در تیم‌های ملی انتخاب کردند. این انتخاب درستی بود و در این مدت نتیجه‌ مثبتی هم داشت، اما در چند وقت اخیر شاهد نوساناتی در رفتارها بودیم که باعث دلخوری‌هایی شد. من آخرین شخصی بودم که به کادر تیم‌های ملی اضافه شدم و وقتی که از اردو صحبت می‌کنیم هر کسی وظیفه خاصی دارد که متاسفانه در ابتدا تعامل خوبی در برگزاری اردوها وجود نداشت. آنچه که ما در حال‌ حاضر می‌بینیم عدم ثبات در تصمیم گیری‌هاست که در تیم‌های ملی بز‌ر‌گسالان و خانم‌ها بیشتر است.

صافی درباره علت استعفای خود گفت: وقتی چنین رفتاری با آرین‌خو صورت می‌گیرد همه دلخور شدند. ‌وقتی درک متقابل بین مسئولان فدراسیون و اعضای کادرفنی وجود ندارد بهتر است قطع همکاری شود. ادامه همکاری با چنین شرایطی هیچ پیشرفتی را به دنبال ندارد. من نمی گویم که فدراسیون اشتباه می‌کند یا ما، اما قطعا این اتفاقات و شرایط در آینده به ضرر کاراته خواهد بود.

او درباره مسئولان فدراسیون کاراته، اظها‌ر کرد: من با آقای سمندر کار کرده ام و هیچ مشکلی با هم نداشتیم. به آقای عاشوری هم احترام می گذارم ، اما کاملا مخالف برخی نظرات او هستم. فدراسیون کاراته از نظر فرهنگی و سخت افزاری در جا زده است و این مستقیما به مسئولان فدراسیون باز می‌گردد. از آقای سمندر به عنوان یک مدیر با تجربه و موفق انتظار دارم بهتر از این عمل کند. کاراته از نظر فرهنگی و اجتماعی وضعیت نابسامانی دارد و علت حضور آرین خو نیز برطرف کردن چنین مسایلی بود که این مهم به حقیقت پیوست، اما باز هم شرایط به سمت نابسامانی می‌رود.

صافی ا‌دا‌مه‌ داد: کاراته در باز‌ی‌های آ‌سیا‌یی موفق بود، اما ما نتوانستیم احقاق حقوق کنیم. مسئولان فدراسیون با وزارت ورزش و جوانان هیچ صحبتی نکرده اند و شاید هم بتوان بگوییم که اعتباری برای آنها وجود ندارد. این امکان هم هست که مسئولان فدراسیون هیچ کاری انجام نداده اند. تیم کاراته قهرمان جهان شد، اما بعد از آن هیاهوی زیادی درخانواده کاراته برپا شد و همه باهم بحث و جدل کردند بنا‌بر‌این با این شرایط ما به معنای واقعی قهرمان نشدیم.

او با انتقاد از قبول سریع استعفای آرین خو، گفت: فدراسیون به پیشکسوتان خود احترام نمی‌گذارد. اصلا درست نبود که یک ربع بعد از ارائه استعفای آرین خو، فدراسیون آن را قبول کند و حتی جایگزینی هم برای او بگذارد. من از رفتار وحید شمسایی، حمایت می‌کنم که حکم موقت سرمربیگری تیم ملی فوتسال را قبول نکرد. مربیان در کاراته خیلی راحت مسئولیت قبول می‌کنند و شان خود را حتی با وجود موقت بودن می‌پذیرند. اولین وظیفه فدراسیون حمایت است. هیچ حمایت خوبی از پیشکسوتان و مربیان تیم‌های ملی صورت نمی‌گیرد. دستیار من یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد و من از آقای عاشوری گلایه دارم که هیچ تلاشی برای گرفتن بودجه نمی‌کند. تمام قهرمانان و خانواده‌ کاراته با مشکل مواجه هستند.

سرمربی مستعفی تیم‌های ملی کاراته جوانان و نو جوانان در پایان گفت: فدراسیون‌ها زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند و مسئولان فدراسیون باید با وزارتخانه تعامل داشته باشند تا بهترین شرایط را برای تیم‌های کاراته فراهم کنند. آیا آنها این شایستگی را ندارند که توجه بیشتری به آنها شود؟ به نظرم کاراته باید از همه ابعاد به صورت پایه مورد بررسی قرار بگیرد و افرادی که در این زمینه کوتاهی کرده‌اند جوابگوی شرایط موجود باشند. این افراد اگر نمی‌توانند کار کنند باید بروند و مسئولیت را برعهده دیگران بگذارند و اگر می‌خواهند ادامه بدهند نباید منتی بابت انجام وظایف خود بگذارند. متاسفانه افرادی که کمترین توانایی را دارند بیشترین نقش را در این فدراسیون دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا