افسانه: هدف من رفتن بر سکوی جهانی است

afsane

کاتاروی اعزامی به مسابقات دانشجویان جهان گفت: بعضی روزها آنقدر پرفشار و سنگین تمرین می کنم که حتی نای راه رفتن هم ندارم، اما وقتی به اهدافم فکر می کنم دیگر خستگی برایم بی معنا می شود.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوزمهسا افسانه در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته در خصوص حضورش در مسابقات دانشجویان جهان گفت: این اولین سابقه حضورم در مسابقات دانشجویان جهان است، قطعا رقابتها خوبی خواهد بود و امیدوارم نفرات اول تا پنجم جهان در این مسابقات حضور داشته باشند. هرچه سطح رقابتها بالاتر باشد، مسابقات سخت تر می شود و این به من کمک خواهد کرد تا بتوانم سطح آمادگی ام را محک بزنم.

وی تصریح کرد: اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، ژاپن و …کاتاروهای خوب جهان هستند که مبارزه و دیدن کاتای این نفرات می تواند به من کمک کند تا در اولین رویدادی جهانی بتوانم جایگاهم را ارزیابی کنم.

دارنده مدال برنز آسیا، اظهار داشت: درست است که با آمادگی ۵۰ درصدی راهی این رقابتها می شوم اما هدف من کسب سکو در این مسابقات است و امیدوارم بالاخره به فینال کاتای انفرادی راه پیدا کنم و رنگ مدالهایم را مرغوبتر کنم.

این کاتارو با اشاره به سه مدال برنزی که در رده انفرادی در مسابقات آسیایی بدست آورده، گفت: من ۳ دوره است در مسابقات قاره ای شرکت می کنم، سال اول هم باید به فینال می رفتم اما به هرحال من بازیکن تازه وارد بودم و آشنایی از کاراته آسیا نداشتم. سال بعد از آن هم باید به فینال می رسیدم و در مسابقات آسیایی امارات هم حق من طلا بود اما به هرحال وقتی نام کاتای ژاپن می آید داوران تصمیمی دیگر می گیرند!

کاتاروی طلایی بازیهای کشورهای اسلامی اینطور ادامه داد: جالب است که در ۳ دوره حضور من در مسابقات آسیایی، قرعه به یک صورت بوده است و همیشه من ماقبل فینال با ژاپن مبارزه کردم. البته به کاتاروی ژاپن نزدیک شده ام و حتی در امارات می توانستم این کاتارو را شکست دهم اما داوری ها در آسیا واقعا عادلانه نیست و مطمئنا در مسابقات جهانی همه چیز تغییر خواهد کرد. امیدوارم در دانشجویان جهان این کاتارو شرکت کند و در فینال با او مبارزه کنم.

عضو تیم ملی کاتای ایران در پاسخ به این سوال که رمز موفقیتش را در چه می بیند؟ اذعان داشت: تلاش و صبر زیاد. هیچ وقت از شکست ناامید نمی شوم، بلکه تلاشم را بیشتر می کنم. تمریناتم را افزایش می دهم تا نقاط ضعفم تبدیل به نقاط قوتم شود.

افسانه که معمولاً تمرینات پرفشار و سنگینی را انجام می دهد، در این خصوص گفت: بعضی روزها که بین ۶ تا ۸ ساعت تمرین می کنم آنقدر خسته می شوم که حتی نای حرکت کردن هم ندارم اما وقتی به اهدافم فکر می کنم دیگر خستگی برایم بی معنا می شود.

وی در پاسخ به این سوال که نسبت به سالهای قبل چه تغییراتی داشته است؟ خاطرنشان ساخت: امسال نسبت به دوره های قبل از نظر فنی و تکنیکی بهتر شده ام و دیگر کاتا را حس می کنم و راحت تر تکنیک می زنم. ریتم های جدیدی را وارد کاتاهایم کرده ام که می خواهم در مسابقات جهانی به روی تاتامی بیاورم تا حتی بتوانم برای سایر کشورها الگو شوم. هدف من رفتن بر سکوی جهانی است و با تلاش و تمرین به این مهم دست پیدا خواهم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا