گنج زاده: این طلای تاریخی حق کاراته ایران است

ganjzade

کاراته کای سنگین وزن تیم اعزامی به مسابقات دانشجویان جهان گفت: کاراته ایران این پتانسیل را دارد که در بازیهای آسیایی طلا درو کند و در رقابتهای جهانی آلمان گل بکارد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته سجاد گنج زاده گفت: تیم ملی کاراته در جهانی آلمان باید کاری را صورت بدهد که تاکنون انجام نشده است. کاراته ایران در شرایط فعلی یکی از بهترین های دنیاست که این استحقاق را دارد برای اولین بار به فینال کومیته تیمی جهان راه پیدا کند و طلا بگیرد.

وی افزود: بچه ها نسب به دو سال پیش تجربه شان بیشتر شده است. در جهانی ۲۰۱۲ فرانسه، ۸۰ درصد نفرات برای اولین بار مسابقات جهانی را تجربه می کردند، اما امسال برعکس ۸۰ درصد نفرات تجربه حضور در جهانی را دارند.

طلایی سنگین وزن آسیا در سال ۲۰۱۳ با تاکید بر اینکه حضور در مسابقات متعدد بین المللی موجب شده تا کاراته ایران با کاراته دنیا حرکت کند، گفت: اینکه تیم ما از نظر فنی، پتانسیل بالایی دارد، همه روی آن اتفاق نظر دارند، اما چیزی که می تواند ما را به طلای جهان نزدیک می کند حسی است که بچه ها در تمرینات دارند. شما می توانید فعل خواستن را در چهره تک تک نفرات حاضر در اردو ببینید.

نفر اول جام باشگاههای آسیا ادامه داد: مدال کومیته تیمی برای ما اهمیت بالایی دارد. کاراته ایران تا به حال سه بار به مقام سوم جهان رسیده، ولی این بار باید سنت شکنی کنیم. این حس در وجود همه بچه ها وجود دارد که با انسجام تیمی خوشرنگ ترین مدال را در جهانی آلمان به دست آوریم.۲ سال پیش زمانی که مدال برنز گرفتیم تازه متوجه شدیم چقدر مدال تیمی ارزشمند و لذتبخش است.

وی در مورد آسیب دیدگی اش گفت: از ناحیه مچ پای راست آسیب جزئی دارم که آنقدر نیست که اذیتم کند.

کاراته کای سنگین وزن تیم اعزامی به مسابقات دانشجویان جهان در پاسخ به این سوال که گفته می شود گنج زاده متخصص برد در ثانیه های پایانی مبارزه است و بازی باخته را با برد عوض می کند، گفت: قطعاً این یک شیوه تاکتیکی نیست، ولی وقتی در مبارزه عقب می افتم نمی توانم شکست را بپذیرم و تا آخرین لحظه بازی ناامید نمی شوم. حتی در اردو و دیدارهای دوستانه هم نمی توانم باخت را تحمل کنم.

وی با اشاره به اینکه ۳ شکست باعث شده تا روحیه جنگندگی ام را تا ثانیه های پایانی حفظ کنم، افزود: اولین بار در فینال امیدهای جهان ۲۰۰۹ مقابل مراکش ۲-۱ از حریف ایتالیایی باختم و دومین شکست را هم ۲۰۱۲ کاراته وان اندونزی برابر حریف فرانسوی ۷ بر ۶ باختم. نه به این دلیل که توان فنی بالایی داشت بلکه حریفم را دست کم گرفتم. دو ماه بعد در لیگ جهانی ترکیه مقابل جاناتان هورنه آلمانی که ۴ طلای اروپا دارد یک بر صفر شکست خوردم. باخت در دو کاراته وان اندونزی و ترکیه باعث شد تا مبارزات انفرادی قهرمانی آسیا و جهان را از دست بدهم .

گنج زاده در خصوص مسابقات دانشجویان جهان گفت: شناخت چندان از این رقابتها ندارم اما برای موفقیت در این پیکارها به میدان می روم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا