کتیرایی: شرط مربیگری من در تیم ملی فیکس بودن پسر رئیس فدراسیون در بازی های آسیایی بود

katiraii_l

مربی سابق تیم ملی کاراته گفت: مشاور اجرایی رئیس فدراسیون با من تماس گرفت و مدعی شد که سمندر گفته اگر می‌خواهم سرمربی تیم ملی شوم باید پسرش در بازی‌های آسیایی فیکس باشد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، اردوهای تیم ملی کاراته در حالی این روزها پیگیری می‌شود که ملی پوشان کاراته‌کا باید امسال در دو رویداد بزرگ و مهم برای کسب مدال وارد تاتامی بازی‌های آسیایی اینچئون و مسابقات جهانی شوند. به همین دلیل کادر فنی تیم ملی با برگزاری انتخابی به دنبال این است که چکیده کاراته ایران را انتخاب و بهترین‌ها را به این دو رویداد مهم اعزام کند که البته با حاشیه هایی همراه شده است. علی کتیرایی که مربی تیم ملی در مسابقات جهانی پاریس بود در گفت‌وگو با خبرگزاری  فارس ادعای عجیبی را مطرح کرد که امیدواریم مسئولان فدراسیون برای روشن شدن افکار عمومی پاسخگو باشند.

– از نحوه برگزاری انتخابی تیم ملی کاراته که این روزها حاشیه ساز شده با خبر هستید؟

بله متاسفانه یک سری اتفاقاتی در انتخابی کاراته رخ داده است که برای همه ما جای سؤال دارد که چرا بین نفرات حاضر در انتخابی ها مسئولان به این اندازه فرق می‌گذارند.

– البته قبول کنید که کاراته همیشه در حاشیه است و این موضوع هم اتفاق تازه‌ای نیست.

بله، این موضوع را قبول دارم، اما تمام حواشی فعلی به مدیریت ربط دارد.

– منظورتان رئیس فدراسیون است؟

بله، اجازه دهید یک موضوعی را امروز خیلی شفاف مطرح کنم. زمانی که سمندر به عنوان سرپرست جدید فدراسیون کاراته منصوب شد، محمد مهدی عطایی به عنوان مشاور اجرایی از سوی سرپرست جدید انتخاب شد و قبل از اینکه ترکیب کادر فنی را مسئولان فدراسیون مشخص کنند عطایی با من تماس گرفت و در مورد یک سری مسائل که مربوط به تیم ملی کاراته است صحبت کرد. البته ناگفته نماند در طول این سال‌ها بنده عطایی را با نام صابر می‌شناختم، اما حالا که رئیس هیات کاراته استان تهران شده به یک باره نامش هم تغییر کرده است.!

– عطایی در مورد چه موضوعی با شما صحبت کرد؟

دقیقا به خاطر دارم که پس از پایان مسابقات لیگ برتر که قرار بود کادر فنی تیم ملی بزرگسالان معرفی شود عطایی با من تماس گرفت و مدعی شد که از سوی سمندر این ماموریت را دارد که با من در مورد سرمربیگری تیم ملی صحبت کند. اما عطایی در صحبت‌های خود مدعی شد که آنها یک شرط دارند.

– شرایط شان برای سرمربیگری شما چه بود؟

عطایی مدعی شد مسابقات جهانی آلمان اصلا برایمان مهم نیست و در واقع هر اتفاقی که بخواهد رخ دهد اهمیتی برای ما ندارد، اما بازی‌های آسیایی اینچئون برای ما حائز اهمیت است و شما اگر می‌خواهی سرمربی تیم ملی شوی باید در هر صورتی حسین سمندر پسر رئیس فدراسیون در ترکیب تیم ملی حضور داشته باشد.

– بودن حسین سمندر در تیم ملی که ایرادی ندارد.

بله از نظر ما هم ایرادی ندارد که چه کسی در اردوی تیم ملی حضور داشته باشد. به هر حال هرکسی توانایی بالاتری داشته جایش در تیم ملی است، اما او این توانایی را ندارد.

– اما در حال حاضر که عضو تیم ملی است.

بله این همان شرطی بود که گفتم. مربی تیم ملی باش به شرط اینکه پسر رئیس فدراسیون فیکس تیم ملی باشد و راهی بازی‌های آسیای اینچئون شود.

– شما به این دلیل مربیگری در تیم ملی را قبول نکردید؟

بله. عطایی مامور شده بود تا پیغام رئیس فدراسیون را به من برساند. آنها می‌گفتند که هر اتفاقی که رخ می‌دهد باید حسین سمندر نماینده وزن ۶۷ کیلوگرم در بازی‌های آسیایی باشد.

– اما تیم ملی کادر فنی و مدیر فنی دارد و آنها باید تصمیم بگیرند که چه کسانی صلاحیت حضور در اردوی تیم ملی را دارند.

بله، اما این جزو همان شرط ‌هایی است که من گفتم. در حال حاضر هم رئیس فدراسیون تصمیم‌ گیرنده نیست و اختیار کل کاراته در بخش مردان و بانوان را در اختیار آشوری قرار داده و در قبال آن باید پسرش در بازی‌های آسیایی اینچئون حضور داشته باشد.

– اما دبیر فدراسیون مدعی شده همه نفرات در انتخابی ها شرکت می‌کنند.

من مصاحبه چند روز گذشته دبیر فدراسیون کاراته را خواندم. او مدعی شد که در انتخابی مرحله آخر تنها در وزنی که پسر رئیس فدراسیون حضور داشته انتخابی برگزار نشده و در اوزان دیگر هم این اتفاق رخ داده است، اما همه می‌دانند که تمام این کار‌ها شو است. دوستان چرا با افکار عمومی بازی می‌کنند و چرا شفاف انتخابی‌ها را برگزار نمی‌کنند. چطور کاراته‌کایی که در طول تمام مسابقاتی که سال گذشته برگزار شده شکست خورده حالا فیکس تیم ملی شده است؟ دوستان نباید فراموش کنند که خدا جای حق نشسته و حتما حق به حق‌دار می‌رسد.

– پس شما مدعی هستید که دلیل مبارزه نکردن پسر رئیس فدراسیون در انتخابی مرحله آخر این است که او در هر صورتی راهی بازی‌های آسیایی خواهد شد؟

مثل روز روشن است که چرا سمندر در مرحله آخر انتخابی مبارزه نکرد. برنامه‌ریزی‌ها به این صورت است که او حتما در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشد. البته من دوست ندارم که کاراته وارد حاشیه شود فقط می‌خواهم جامعه کاراته این مسائلی که در حال رخ دادن است را بداند. به هر حال باید شفاف ‌سازی شود که چرا پسر رئیس فدراسیون در انتخابی‌ها شرکت نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا