طباطبایی: مشکلات سال ۱۴۰۱ روی نتایج کاراته تأثیرگذار بود

رئیس فدراسیون کاراته گفت: مشکلات سال ۱۴۰۱ به نوعی در سال گذشته نیز وجود داشت و روی نتایج کاراته تأثیرگذار بود.

به گزارش کاراته نیوز سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد کاراته ایران در سال گذشته اظهار داشت: اگر بخواهیم مستقل در مورد عملکرد کاراته در سال ۱۴۰۲ صحبت کنیم، شاید منصفانه نباشد. ما در سال ۱۴۰۱ به دلایل مختلف نتوانستیم در رویدادهای کاراته وان متعددی که فدراسیون جهانی پیش‌بینی کرده بود، شرکت کنیم. مشکلاتی داشتیم که تیم ملی نتوانست در این رویدادها شرکت کند و در سال ۱۴۰۲ آرام آرام توانستیم در برخی رقابت‌ها حضور داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲ به نوعی دنباله مشکلات ما در سال ۱۴۰۱ بود و مشکلات دو سال پیش روی نتایج تیم ملی در سال گذشته تأثیرگذار بود. این مسیر به این سمت رفت که در بسیاری از کاراته وان‌ها تیم ما حضور نداشت. در سال گذشته با همان مسیر و مشکلات دست و پنجه نرم کردیم. قطعا این مسیر باید به سمتی برود که تیم ملی و کاراته ایران دوباره بتوانند به شرایط مطلوب خود نزدیک شوند.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه عنوان کرد: اگر قرار باشد کاراته در بازی‌های آسیایی ژاپن افتخارآفرینی داشته باشد، نیازمند نگاه ویژه و همه جانبه از سوی جامعه کاراته، فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک است و همه باید نسبت به این موضوع حساسیت داشته باشند. اگر قرار است کاراته ایران در میادین حضور مقتدرانه داشته باشد، نیازمند نگاه ویژه‌ای است. اگر این اتفاق بیفتد، قطعاً می‌توانتیم در رویدادهای مختلفی از جمله قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی برای ورزش کشور افتخارآفرینی داشته باشیم.

طباطبایی در خصوص بهترین و بدترین لحظه کاراته ایران در سال گذشته گفت: بهترین لحظه کسب مدال طلای سجاد گنج‌زاده در بازی‌های آسیایی هانگژو بود و حذف ناباورانه کمیته تیمی در مقابل آذربایجان در مسابقات قهرمانی جهان که با حرف و حدیث‌های مختلف همراه بود نیز یکی از تلخ‌ترین اتفاقات سال ۱۴۰۲ بود.

وی در خصوص اهداف فدراسیون کاراته در سال جاری عنوان کرد: در سال جاری رویدادهای مهمی پیش‌ روی تیم‌های پایه و بزرگسالان است. این شرایط  و رویدادها نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد و اگر این نگاه اتفاق بیفتد و به کاراته کمک شود، انشالله مسیر سال ۱۴۰۳ می‌تواند منجر به درخشش و افتخارآفرینی در مسابقات جهانی ۲۰۲۶ مصر و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویا شود.

رئیس فدراسیون کاراته در خصوص طولانی شدن روند انتخاب کادرفنی تیم‌های ملی گفت: در خصوص کادر تیم‌های ملی، سازمان تیم‌های ملی گزینه‌هایی را مطرح و در حال ارزیابی نهایی است. انشالله به زودی کادرفنی تیم ملی انتخاب خواهند شد. تقریباً مشخص شده چه کسانی سرمربی تیم‌های ملی  در رده‌های مختلف باشند. در بعضی رده‌ها یکی، دو گزینه نهایی شده و در بعضی رده‌ها نیز سازمان تیم‌های ملی به جمع‌بندی نهایی رسیده است.

طباطبایی در پایان گفت: با نخبگان و مربیان سازنده و قهرمانان گذشته مذاکرات و صحبت‌ شده و نظرات آنها گرفته و جمع بندی توسط کمیته فنی انجام شده است. سازمان تیم‌های ملی امروز بعد از سال‌ها در خصوص انتخاب کادر تیم‌های ملی با وسواس و دقت بیشتری کار را انجام می‌دهد. این اتفاق در خصوص سازمان تیم‌های ملی در گذشته اینگونه نبوده است. دکتر نیکوخصلت از قهرمانان و مدیران خوب کاراته این کار را با دقت و وسواس خاصی انجحام می‌دهد تا بهترین‌ها را برای مسابقات متعدد سال آینده انتخاب کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا