پاداش آشوری پرداخت شد؛حذف از فدراسیون کاراته

محسن آشوری سرپرست دبیری فدراسیون کاراته در حالی پس از رقابت های آسیایی قزاقستان از این فدراسیون کنار گذاشته شد که کمتر از سه ماه پیش از سوی سید حسن طباطبایی در این سمت قرار گرفته بود.

به گزارش کاراته نیوز، طباطبایی که در پی شکست های پیاپی در مسابقات آسیایی ازبکستان، کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی رده های پایه، مسابقات جهانی بوداپست مجارستان و مسابقات آسیایی قزاقستان که در چند روز گذشته به پایان رسیده بود، به جای قبول ضعف مدیریتی خود و استعفا، از محسن آشوری به عنوان یک قربانی بزرگ برای ساکت کردن انتقادات جامعه کاراته استفاده کرد.

 

اما شاید مهمترین دلیل انتخاب آشوری، به ماجرای پیش از اعزام رده های پایه به مسابقات آسیایی قزاقستان برمیگردد. در جلسه ای که سید حسن طباطبایی به دلیل عدم بودجه کافی ( که سهم بیشتر آن به خاطر سفرهای گروهی او و دوستانش به همراه تیم ملی به همه ی مسابقات برون مرزی خرج شده بود) تصمیم به اعزام کیفی قهرمانان کاراته به مسابقات آسیایی داشت اما با مخالفت اعضای کادر فنی تیم ملی رده های پایه مواجه شد و سرپرست دبیری نیز به حمایت از تصمیم کادر خود پرداخت و طباطبایی به جای مدیریت جلسه، ادامه جلسه. ا رها کرد و از جلسه یاد شده خارج شد تا در ادامه با تلاش های محسن آشوری و تهیه بلیط لحظه آخری توسط وی، تیم به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام شود. همین یک اتفاق نشان می دهد، اگر مسئولی در فدراسیون طباطبایی از حقوق ورزشکاران و مربیان حمایت کند در انتها اخراج نصیبش خواهد. در شرایطی که همانطور که در روزهای اخیر مشاهده کردیم، سرمربیان و مربیان شکست خورده که بیشتر نفرات آن بدون در نظر گرفتن شایسته سالاری در آن جایگاه قرار گرفته اند، بدون ذره ای قبول مسئولیت و تنها با چاپلوسی و تملق گویی بر کرسی های مختلف مربیگری و مدیریتی تکیه می زنند و منتقدین از سوی فدراسیون کاراته حذف می شوند.

 

البته شاید این مجازات محسن آشوری است که در زمان انتخابات از سید حسن طباطبایی حمایت کرد و موجبات حضور او در فدراسیون کاراته شد، شخصی که نه از مدیریت سررشته ای دارد نه در رفاقت ثابت قدم است و فدراسیون کاراته را به سمت چاپلوسی، رانت و تملق گویی هدایت کرده است. اگر امروز محسن آشوری به خاطر ساکت کردن حواشی مدیریتی طباطبایی اخراج شد، قربانی بعدی نتایج ضعیف آینده و تصمیمات اشتباه مدیریتی طباطبایی چه کسی خواهد بود؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا