ویشگاهی: دنبال حضور در تیم ملی کاراته نیستم / از روی دلسوزی حرف میزنم

ملی پوش سابق کاراته درخصوص آخرین وضعیت این رشته صحبت کرد.

به گزارش کاراته نیوز جاسم ویشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص نتایج تیم ملی کاراته در مسابقات قهرمانی جهان اظهار کرد: به صورت مستقیم پیگیر نتایج کاراته کاها در مسابقات قهرمانی جهان و همچنین بازی‌های آسیایی نبودم و از اینور و آنور متوجه عملکرد تیم شدم. نتایج سالیان اخیر طوری نبوده که من بخواهم نظر کارشناسی بدهم.

وی افزود: متاسفانه در این مدت هیچکدام از مسئولان به نظرات قهرمانان توجهی نداشتند و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از پیگیری ها و دلسوزی ها که در گذشته داشتیم را صرف نظر کنیم. با ادامه این موضوع شکی نیست غده چرکین تبدیل به سرطانی شده که باید از بدخیم شدن آن جلوگیری کرد تا راه‌ چاره ای برای بازگشت وجود داشته باشد.

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان در ادامه صحبت های خود گفت: درباره بحث المپیک و اتفاقات آن همگان آگاه هستند و برای همین هم تصمیمی برای واکاوی دوباره آن ندارم. به طور مثال در رشته کشتی و سایر رشته‌های ورزشی هر فردی یک مقطعی می آید و افتخاراتی هم به دست می آورد و پس از آن نیز دوباره شاهد تغییر نسل هستیم. بالاخره نتایج با افراد هم دستخوش تغییر و تحول می شود و قرار نیست تا ابد همین افراد در راس مدیریت و کار باقی بمانند.

پیشکسوت کاراته تصریح کرد: ورزش دنیا به سمت علمی شدن و به روز شدن پیش می رود و برای همین هم اگر ما نتوانیم خودمان را با این شرایط هماهنگ کنیم، شرایط هر روز بدتر خواهد شد. باید بپذیریم در یک زمانی با یکسری نخبه های ورزش این رشته توانستیم به عناوین مهمی در سطح جهانی برسیم. بعد از آن هم نخبه ها پا به سن می گذارند و دستمان خالی می شود و باید کاسه چکنم در دست بگیریم.

قهرمان پرافتخار کاراته ادامه‌ داد: اگر اشکال کار پیدا شود اتفاقات خوبی به بار خواهد نشست در غیر این صورت اگر خودم باشم از سمتم استعفا می دهم. معتقدم یک قهرمان سالیان سال نمی تواند در اوج باقی بماند و در دوره جوانی تنها داشتن انگیزه به او کمک کرده تا خوش بدرخشد، پس از آن نفرات جوانتر به عرصه ورود می کنند تا راه موفقیت را در پیش بگیرند. اگر ما توانستیم اشخاص نخبه و متخصص را در زمینه مدیریتی و مربیگری به کار بگیریم آن وقت می توان امیدوار به رقم خوردن اتفاقات خوب بود.

ویشگاهی با اشاره به اینکه هیچوقت دنبال حضور در تیم ملی کاراته نبوده است، گفت: خود من در این سالیان اخیر نشد هیچ انتقادی را علیه تیم ملی مطرح کنم. خوشبختانه نه کفشی دوختم تا پاهایم را در آن کنم و نه دنبال مربیگری در تیم ملی هستم اگر چه به من پیشنهاداتی داده شد اما بنا به دلایلی آن را قبول نکردم. الان هم نه تنها برای فدراسیون بلکه حتی برای کادرفنی هم هیچ نقشه ای نچیده‌ام. اگر هم حرفی زده ام از روی دلسوزی بوده و تنها در مسائل فنی به صحبت پرداخته ام و اینطور نبوده که بخواهم در بحث حاشیه ای بخواهم دنبال یارکشی باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا