بی‌توجهی فدراسیون کاراته به پشتوانه‌سازی

بنابر تصمیم مسئولان فدراسیون کاراته، تیم نوجوانان ایران به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام نمی‌شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا، رقابت‌های کاراته قهرمانی رده‌های سنی آسیا، هفته آینده به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد. این پیکارها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید و در دو بخش دختران و پسران انجام می‌شود.

این در حالی است که بنابر تصمیم مسئولان فدراسیون کاراته، دختران و پسران رده سنی نوجوانان در بخش کومیته (مبارزه) و کاتا (اجرای فرم) به رویداد قهرمانی آسیا اعزام نخواهند شد! همچنین کاتاروهای رده‌سنی جوانان در هر دو بخش کاتای انفرادی و تیمی، جایی در نفرات اعزامی ندارند.

بر این اساس، نفرات رده سنی جوانان و امید در بخش کومیته در این پیکارها غایب خواهند بود و کاتاروها نیز تنها در رده سنی امید راهی قزاقستان می‌شوند.

کم توجهی و البته شاید بی‌توجهی فدراسیون کاراته به تیم‌های پایه در سال‌های اخیر موجب شده کاراته ایران به ویژه در بخش مردان از داشتن نفرات جوان و شایسته تهی شده و جایگزین برای ملی‌پوشان و پابه سن گذاشته فعلی وجود نداشته باشد.سوال اینجاست اگر قرار بود نفرات رده نوجوانان به قزاقستان اعزام نشوند، چرا آنها در اردوی آماده‌سازی بوده و چه فردی پاسخگوی تلاش آنان و همچنین خانواده ورزشکاران است؟

نکته عجیب و باور نکردنی دیگر را باید در کادر فنی جست‌وجو کرد. جایی‌که ستاره موسوی چندی پیش به همراه سایر اعضای کادر فنی تیم ملی بانوان در فاصله سه روز تا مسابقات بزرگسالان جهان از کار برکنار شد، اما اکنون به‌عنوان سرمربی تیم امید دختران راهی قزاقستان می‌شود! این در حالی است که در گذشته تیم امید دختران ایران با هدایت وی یکی از بدترین نتایج ممکن را رقم زد.

لیلا بهرامی نیز که هدایت تیم ملی بانوان بزرگسال را در جهانی بوداپست برعهده داشت، سرمربی تیم دختران است.

مازیار فریدخمامی سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان پسر است و علیرضا کتیرایی که مربی تیم ملی بزرگسالان است، هدایت تیم امید پسران را هم بر عهده دارد.

با نگاهی به این فهرست به‌نظر می‌رسد هدایت تیم‌های ملی رده‌های سنی مختلف کاراته در دایره چند مربی خاص می‌چرخد و حتی اگر در این تیم‌ها ناکام هم باشید و برکنار شوید، بازهم به کار گرفته خواهید شد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا