اعزام ۲ توریست به بوداپست؛ عامل برکناری کادرفنی کاراته بانوان در ترکیب اصلی!

ترکیب تیم ملی کاراته بانوان در حالی برای حضور در مسابقات جهانی بوداپست بالاخره نهایی شد که عامل برکناری کادر فنی، به یکباره سر از ترکیب اصلی کومیته انفرادی درآورد و ۲ توریست نیز همراه با تیم بانوان حضور دارند!

 

به گزارشکاراته نیوز و به نقل از  روز یکشنبه ایرنا، رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان جهان، طی روزهای دوم تا هفتم آبان‌ماه به میزبانی بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

 

این در حالی است که چند روز قبل از اعزام، اعضای کادر فنی تیم بانوان(فرخناز ارباب، پگاه زنگنه، ستاره موسوی و فاطمه قاسمی) همگی از سوی رئیس فدراسیون برکنار شدند و هدایت تیم در مسابقات جهانی به لیلا بهرامی سپرده شد.

 

اعضای کادر قبلی ابتدا مبینا حیدری را به دلیل کسب نتایج ضعیف در قهرمانی آسیا و سپس بازی‌های آسیایی هانگژو از ترکیب خارج کرده اما براساس شنیده‌ها در فاصله سه روز تا اعزام با ارائه درخواست کتبی به دفتر رئیس فدراسیون رفته و خواهان حضور مبینا حیدری در کومیته تیمی می‌شوند. گفته می‌شود رئیس فدراسیون نیز این مساله را نشات گرفته از اختلاف اعضای کادر فنی دانسته و همگی را با تصمیمی غیر منتطره برکنار می‌کند.

 

با این حال امروز و در فاصله ۴۸ ساعت تا آغاز پیکارهای جهانی، بالاخره ترکیب تیم بانوان از سوی فدراسیون اعلام شد که حاوی نکات عجیبی بود. ابتدا مبینا حیدری که عملکرد ضعیفی (به گفته مربیان) در یکسال اخیر داشت و عامل برکناری کادر فنی قبلی بود، به عنوان نفر فیکس وزن ۶۸- کیلوگرم معرفی شد تا در جهانی بوداپست روی تاتامی برود.

 

نکته عجیب‌تر، عدم حضور حنانه صالحی و معصومه محسنیان در ترکیب است. آنها نه در کومیته انفرادی هستند و نه در ترکیب کومیته تیمی قرار گرفته‌اند. حال سئوال اینجاست با توجه به هزینه‌های سنگین اعزام و اقامت حدودا ۱۰ روزه در بوداپست این ۲ نفر بر اساس چه معیار و منطقی به مجارستان اعزام شده‌اند؟!

 

گفته می‌شود هزینه اعزام و اسکان برای مسابقات جهانی برای هر نفر حدود ۱۲۰ میلیون تومان است و صالحی و محسنیان که قرار نبود در ترکیب کومیته انفرادی و تیمی بانوان قرار بگیرند، به چه دلیلی همراه با سایر نفرات به بوداپست اعزام شده‌اند تا هزینه‌ای حدود ۲۴۰ میلیون تومانی روی دست فدراسیون بگذارند؟

 

خبرگزاری ایرنا این آمادگی را دارد تا پاسخ مسئولان فدراسیون کاراته و لیلا بهرامی که هدایت تیم بانوان در مسابقات جهانی را برعهده دارد، در خصوص اعزام این دو نفر به بوداپست و همچنین دلایل بازگشت مبینا حیدری به ترکیب اصلی را انعکاس دهد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا