امیدواری سرمربی تیم ملی کاراته ایران از کسب طلای تیمی جهان

سرمربی تیم ملی کاراته مردان گفت: کاراته ایران پتانسیل کسب مدال طلای کومیته تیمی را دارد و اگر قرار بر این است ما در مجارستان طلا نگیریم بهتر بود که اینجا حضور پیدا نمی‌کردیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، تیم ملی کاراته ایران روز پنج‌شنبه برای حضور در مسابقات کاراته قهرمانی جهان راهی بوداپست مجارستان شد. این دوره از مسابقات طی روزهای دوم تا هفتم آبان ماه در بوداپست برگزار خواهد شد.

سیدشهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که تیم ملی کاراته ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان حضور دارد شرایط تیم پیش از آغاز مسابقات چطور است، گفت: تیم ملی شرایط خوبی دارد امیدوارم تا روز دوم آبان ماه که مسابقات شروع می‌شود بچه‌ها به شرایط روحی و روانی خوبی برسند و نمایش خوبی از ملی‌پوشان را در مجارستان شاهد باشیم.با اینکه ما یک دوره در مسابقات جهانی حضور نداشتیم اما امیدوارم در این فرصتی که  این دوره برای تیم به وجود آمده بچه‌ها بتوانند همچون دوره‌های قبل که نتایج فوق‌العاده خوبی کسب کردند این بار هم نتایج خوبی را رقم بزنند.

وی در ادامه افزود: مسابقات جهانی یک رویداد بسیار سختی است و این دوره هم از دوره‌های قبل سخت‌تر خواهد شد. رقبا بیشتر کار کرده‌اند و در مسابقات متعددی حضور پیدا کرده‌اند. ما نیز با یک همت بالایی در این مسابقات شرکت کرده‌ایم امیدوارم در پایان نتایج خوبی در شأن کاراته ایران رقم بخورد.

سرمربی تیم ملی کاراته مردان در مورد نتایجی که کاراته ایران در بازی های آسیایی هانگژو کسب کرد گفت: ما در بازی‌های آسیایی هانگژو روزهای بدی را پشت سر گذاشتم اما با اینکه روزهای بدی را سپری کردیم باز هم با کسب یک مدال طلا به کاروان ورزش ایران در جدول رده‌بندی کمک کردیم. کاراته همیشه جزء بهترین رشته‌ها بوده است و حتی در روزهای بد نیز به کاروان ورزش ایران کمک کرده است.

 

هروی در پاسخ به این سؤال که کاراته ایران در دوره قبل مسابقات جهانی غیبت داشت و در خیلی از کاراته‌وان‌ها نیز کمتر حضور پیدا کرد آیا این موضوع تأثیر منفی روی عملکرد ملی‌پوشان در مجارستان نمی‌گذارد؟ گفت: در هر صورت چون من سرمربی تیم ملی هستم در مورد هر چیزی اظهارنظر کنم جور دیگری برداشت می‌شود. کارشناسان اگر در مورد این مسأله اظهارنظر کنند بهتر است. تمام دغدغه ما موفقیت در مجارستان است اما به این دوره فکر نمی‌کنیم یک دوره در مسابقات جهانی غایب بودیم در حال حاضر به این فکر می‌کنیم که در مجارستان بهترین نتیجه را کسب کنیم. تیم ما پتانسیل این را دارد که هم در بخش انفرادی و هم در بخش تیمی نتیجه خوبی برای کشورمان رقم بزند.

سرمربی تیم ملی کاراته مردان در واکنش به این سوال که در بخش انفرادی تحلیلاتی در ترکیب تیم ایجاد شد و در واقع جوان‌گرایی شد چقدر به این جوانان امیدوار هستید گفت: در هر صورت ما به جوان‌ها در کنار باتجربه‌ها فرصت دادیم تا آنها در انفرادی باشند بازیکنان ما بزرگ هستند و در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز تمام توان خود را گذاشتند اما بازی‌های آسیایی به خاطر حساسیت‌های موجود شرایط خاص خودش را دارد. حالا کادر فنی به این نتیجه رسید که در بخش انفرادی از بازیکنان جوان استفاده کنیم و از باتجربه‌ها در کومیته استفاده کنیم در کومیته تیمی ما هم بازیکن جوان و هم بازیکن باتجربه در اختیار داریم امیدوارم تلفیق این جوانان و باتجربه‌ها در نهایت برای کاراته ایران خوش‌یمن باشد.

هروی در پایان صحبت‌های خود در واکنش به این سوال که آیا تکرار قهرمانی در مسابقات تیمی را در مجارستان شاهد خواهیم بود یا خیر، گفت: بله، مسلماً همین است ما یک دوره حضور نداشتیم و قطعاً حریفان ما نسبت به گذشته تغییر کردند و آنها نیز خوب شده است اما ما این پتانسیل را داریم در کومیته تیمی مدال طلا کسب کنیم. ضمن اینکه تیمی که اگر قرار است برای کسب مدال طلا به مجارستان نرود مطمئنا در مسابقات حضور نداشته باشد بهتر است. ما برای رسیدن به مدال طلا به مجارستان آمده‌ایم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا