دست های پشت پرده یا تصمیمات اشتباه کادر فنی !؟

پس از اعلام نفرات اعزامی به مسابقات جهانی از سوی کادرفنی تیم ملی کاراته بانوان، اما نگرش فدراسیون کاراته و کادر فنی در گزینش بازیکن ها برای حضور در جهانی بسیار مورد بحث می باشد.

 

به گزارش کاراته نیوز، نتیجه عملکرد مبینا حیدری بازیکن تیم ملی کاراته بانوان در سه سال حضور خود زیر نظر فرخناز ارباب و کادر فنی اش گویای خیلی از مسائل است، این بازیکن در سال نخست در رقابت های آسیایی مدال نقره، سال دوم باز هم رقابت های آسیایی مدال برنز و در سال سوم هم در مسابقات آسیایی و هم در بازی های آسیایی حذف شد. با توجه به نتایج به نظر می رسد کادر فنی میزان بیشتری نسبت به خود بازیکن مقصر است.

مورد دوم که چندان به آن توجه نشد این است که مبینا حیدری و آتوسا گلشادنژاد نتیجه ای یکسان در رقابت های بازی های آسیایی کسب کردند اما با انتخاب کادر فنی آتوسا گلشادنژاد هم در بخش انفرادی و هم تیمی عازم مسابقات جهانی است.

البته طبق شنیده ها سرمربی تیم امید نیز درخواست کرد تا این بازیکن در رده امید نیز بر روی تاتامی مسابقات آسیایی به رقابت بپردازد.

این که تناقض در نوع تصمیم گیری بین دو بازیکن چیست، یکی مانند حیدری با سنگین ترین تنبیه از حضور در رقابتهای کومیته انفرادی و تیمی کنار گذاشته و دیگری در هر دو بخش فیکس می شود، پاسخی است که فدراسیون کاراته و کادر فنی باید بدهند.

همچنین نکته عجیب دیگر، استفاده از بازیکنان سبک وزن در کومیته تیمی است در حالی که طبق نظر تمامی کارشناسان کاراته، استفاده از بازیکنان سنگین وزن به منظور برتری فیزیکی و جلوگیری از آسیب های احتمالی تصمیم درست تری است. نمونه بارز آن آسیب مبینا حیدری بازیکن وزن ۶۸- کیلوگرم در مسابقات تیمی رقابت های آسیایی امسال بود که در بازی نخست برابر بازیکن سنگین وزن حریف آسیب جدی دیده بود.

اینکه چرا کادر فنی از نفرات دوم و سوم وزن ۵۰_کیلوگرم برای حضور در کومیته تیمی استفاده کرده است، سوالی بی پاسخ است؟

 

به طور معمول مربیان در بخش کومیته تیمی، تیم خود را از نفرات برتر هر وزن انتخاب میکنند و حذف مبینا حیدری با سابقه حضور در چندین مسابقات آسیایی، کشورهای اسلامی و بازی های آسیایی که از تیم کنار گذاشته شده و در مقابل از بازیکنانی استفاده شد که در رقابت های آسیایی رده امید در سال گذشته حذف شدند و بی مدال ماندند و یا زینب جعفرنژاد، بازیکنی که چند روز پیش در رقابت های انتخابی کشوری در رده امید حذف شد و نتوانست در آن رده فیکس شود، از عجایب تیم ملی کاراته بانوان است.

 

حال موضوع اصلی این است که آیا تصمیمات اخیر به دلیل عدم آگاهی لازم کادر فنی است یا افراد در سایه تصمیم گیرندگان نهایی هستند و کادر فنی تیم ملی بانوان بله قربان گو هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا