فرخی: کاراته قهرمان المپیک و جهان دارد، اما خانه ندارد!

مربی تیم ملی کاراته گفت: کاراته ایران قهرمان المپیک، جهان و آسیا دارد اما خانه کاراته ندارد که این موضوع برای همه ما ناراحت کننده است.

به گزارش کاراته نیوز سعید فرخی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که شرایط برگزاریاردوی مرحله هشتم تیم ملی کاراته مردان چطور بود، گفت: مرحله هشتم اردوی تیم ملی کاراته روز گذشته به پایان رسید، چند روز استراحت برای ملی پوشان در نظر گرفتیم و مجددا اردوی تیم ملی تهران برگزار خواهد شد. در مرحله هشتم اردوی تیم ملی کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان همراه با رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تمرینی ما بازدید کردند. در این بازدید کیومرث هاشمی به خاطر شناختی که از کاراته دارد پای صحبت های ملی پوشان نشست و نشان داد که رویکردی خوبی نسبت به کاراته و ورزش کشورمان دارد.

وی افزود: در این بازدید که مسوولان ورزش از اردوی تمرینی کاراته داشتند، بچه ها از نداشتن امکانات برای کاراته ایران گلایه کردند، از نداشتن خوابگاه و خانه کاراته گلایه کردند. متاسفانه سجادی وزیر ورزش و جوانان سابق خیلی از اردوی کاراته بازدید نمیکرد و اصلا به کاراته اهمیت نداد. ما در مسابقات قهرمانی آسیا و بازیهای کشورهای اسلامی عملکرد خوبی داشتیم اما اصلا مسولان وزارت ورزش و جوانان در آم مقطع هیچ توجهی به این رشته نداشتند اما کیومرث هاشمی با حضور در اردوی تیم ملی به ما انگیزه داد.

مربی تیم ملی کاراته در پاسخ به این سوال که مهمترین خواسته ملی پوشان از سرپرست وزارت ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک چه بود، گفت: خوابگاه نصرت شرایط خوبی ندارد، ما از مسوولان ورزش خواستیم که فضایی خوبی برای تمرین و استراحت کاراته ایران در نظر بگیریند و پاداش های عقب افتاده ملی پوشان را نیز پرداخت کننند. هرچند مه نا انتظار نداریم به این سرعت این اتفاقات رخ دهد اما حداقل در اولویت کار سرپرست وزارت ورزش و جوانان باشد.امیدوارم دغدغه کار و پاداش و خانه کاراته حل شود.کاراته ایران قهرمان المپیک، جهان و آسیا دارد اما خانه کاراته ندارد که این موضوع واقعا برای ما ناراحت کننده است.

فرخی در واکنش به این سوال که ظاهرا روز شنبه انتخابی در وزن ۸۴- کیلوگرم برگزار خواهد شد، آیا نفر برنده به بازیهای آسیایی اعزام خواهد شد؟ خاطرنشان کرد: بله روز شنبه انتخابی تیم ملی در وزن ۸۴- کیلوگرم بین پورشیب و خدابخشی برگزار خواهد شد. واقعیت این است که در مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی ما نسبت به گذشته خیلی عملکرد خوبی نداشتیم و طبق برنامه ریزی قرار بر این بود مه هرکسی در مالزی نتیجه خوبی کسب کند راهی بازیهای آسیایی خواهد شد، در اوزان ۶۷،-۷۵ و مثبت ۸۴ کیلوگرم تکلیف نفرات اعزامی مشخص شده است تنها در وزن ۸۴- کیلوگرم تکلیف نماینده اعزامی مشخص نشده است که روز شنبه با برگزاری انتخابی تکلیف این وزن نیز مشخص خواهد شد.البته قرار بود انتخابیتیم ملی در این وزن زودتر برگزار شود اما خدابخشی مصدومیت داشت و منتظر شدیم شرایط او بهتر شود و پس از آن انتخابی تیم ملی برگزار شود.

وی اظهار داشت: پیش از حضور در مسابقات جهانی مجارستان قرار است در یک رویداد رسمی به میزبانی قبرس حضور پیدا کنیم، بعد از آن تقریبا ترکیب تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی مشخص خواهد شد. البته نتایج بازی های آسیایی روی روند تیم اعزامی به مسابقات جهانی مجارستان تاثیر خواهد گذاشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا