گلایه‌های سرمربی و ملی‌پوشان کاراته از شرایط این رشته پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایلنا، کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و آرش فرهادیان صبح امروز(پنجشنبه – ۱۹ مردادماه) با حضور در سالن شماره ۹ مجموعه ورزشی انقلاب از تمرینات تیم ملی کاراته کشورمان که خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند، بازدید کردند.

در این دیدار ابتدا مسئولان ورزش کشورمان با کادرفنی و ملی‌پوشان کاراته بانوان دیدار کردند و فرخناز ارباب سرمربی و سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در خصوص شرایط آماده‌سازی ملی‌پوسان برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو به توضیحاتی پرداختند.

شهرام هروی در حضور مسئولان ورزش کشورمان اظهار داشت: از حضور شما تشکر می‌کنم. همیشه به کاراته لطف داشتید و کاراته نیز همیشه جواب لطف شما را داده است. بعد از مسابقات المپیک فکر می‌کردیم قرار است اتفاقات خوب برای کاراته بیفتد  و درهای جدیدی باز شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه مسابقات جهانی را از دست دادیم که دیگر نمی‌خواهم به این موضوع بپردازم. در حال حاضر شرایط خوبی داریم و توقع آنچنانی نداریم و فقط درخواست می‌کنم یک محل اسکان خوب به ما بدهید. ۱۰ بازیکن ما در خوابگاه نصرت در یک اتاق هستند و خوابگاه نصرت برای تیمی که خود را برای قهرمانی آماده می‌کند اصلا مناسب نیست. توقعات از کاراته به حق است و کاراته همیشه در بازی‌های آسیایی جزو شاخص‌ترین‌ها بوده. پتانسیل کاراته بالا است، اما اگر حمایت نشویم و دغدغه ذهنی که ما سه سال است  پاداش نگرفتیم را برطرف کنید. رشته  کاراته مظلوم است. سجادی دوست، بزرگ و استاد ما بود اما چشم‌مان به در خشک شد که یک بار به ما سر بزند. انشالله با حضور شما اتفاقات خوب بیفتد و کاراته دین خود را برطرف کند.

وی تصریح کرد: کاراته مثل رشته‌های دیگر اعتراض نمی‌کند، اما خواهش می‌کنم در فرصت باقی مانده حمایت ویژه کنید تا شرمنده مردم نشویم که شرایط را نمی‌دانند. در یک جلسه خودمانی گفتیم که تدارکات کاراته به قهرمانی آسیا به قهرمانی آسیا معطوف شده است که دوستان گفتند از الان به دنبال بهانه هستند، اما به خدا بهانه نمی‌آوریم و وظیفه ما تحت هر شرایط افتخارآفرینی است.

ذبیح‌اله پورشیب در ادامه عنوان کرد: خیرمقدم به شما و همه عزیزان می‌گویم. خیلی خوشحالم بعد از مدت کوتاه از استقرار شما در وزارت ورزش، کاراته جز اولویت‌های شما بوده است و به اردوی ما سر زدید. بر خلاف استاد هروی اعتقاد دارم که باید توقعات دو طرفه باشد و ما هم توقع داریم. همه ورزشکاران با کمترین امکانات در حال تلاش برای موفقیت ورزش ایران هستند، اما کاراته برای یک نفر نیست و در آینده به نسل‌ بعدی واگذار خواهد شد، اما هنوز این رشته یک خانه کاراته ندارد و  از این موضوع به عنوان کاپیتان تیم ملی خجالت می‌کشم. بوکس هر روز ادعا می‌کند شما سالن ما را گرفتید و جای ما را تنگ کردید. وزارت ورزش امکان زیادی دارد که می‌تواند در اختیار ما قرار بدهد. توقع دارم فکری به حال کاراته کنید. ۱۸ سال عضو تیم ملی هستم و هر ساله فقط شنیدم کلنگی برای خانه کاراته زده شده است، اما هیچ اتفاقی نیفتاده است.

امیر مهدی‌زاده دیگر ملی‌پوش کشورمان نیز عنوان کرد: صحبت‌های کاپیتان پورشیب، صحبت تک‌تک ما است و حرف‌های ایشان کاملا به جا است. اینجا اصلا در شان کاراته ایران نیست و وقتی مهمانی اینجا می‌آید ما خجالت می‌کشیم. شکی نیست که طباطبایی تمام توان خود را انجام می‌دهد، اما وزارت ورزش باید حمایت کند. حتی تاتامی اینجا در شان ما نیست.

وی ادامه داد: می‌خواهم در خصوص موضوعی دیگر صحبت کنم و اینکه خیلی کارشناسان گزارش می‌دهند کاراته نمی‌تواند در این دوره بازی‌های آسیایی موفق باشد و از این رشته توقع نداشته باشید، اما روی تیم ما حساب کنید و مطمئن باشید خیلی انگیزه داریم. برخی کارشناسان، فدراسیون ما را وارد چالش می‌کنند و از آنها دلخور هستیم و به شما قول می‌دهم که روی کاراته حساب کنید. از شرکت توسعه و تجهیز نیز خواهش می‌کنم که خوابگاه نصرت را در اختیار کمیته ملی المپیک قرار بدهد تا آنجا را بازسازی کند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا