اباذری: هروی تصمیم خوبی برای حمایت از جوانان گرفت/ در قهرمانی آسیا اذیتم کردند

ملی‌پوش کاراته ایران گفت: هروی برای میدان دادن به جوانان تصمیم درستی گرفت و بچه‌های جوان‌تر باید قدر این فرصت را بدانند.

به گزارش کاراته نیوز صالح اباذری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عدم حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی کاراته اظهار داشت: اسفندماه در رقابت‌های لیگ برتر کاراته از ناحیه MCL دچار پارگی ۴۰ درصدی شدم. بعد از این اتفاق با نظر پزشکان فدراسیون پزشکی ورزشی و همینطور پزشکان اراک دو بار MRI گرفتم و مشخص شد که نیاز به عمل جراحی ندارم، اما باید ۴ ماه استراحت داشته باشم و فیزیوتراپی کنم.

وی تصریح کرد: در صورت عدم استراحت و حضور در انتخابی اول احتمال پارگی کامل وجود داشت و به همین جهت و با تشخیص پزشکان در انتخابی شرکت نکردم و مدارک خود را نیز ارائه دادم. سال گذشته سینا جلیلیان شرایطی مانند داشت و با حضور در انتخابی دچار پارگی کامل شد و باید دو سال دور از میادین باشد. بعد از عدم حضور در انتخابی اول، با نظر فدراسیون و تشخیص کادرفنی شانسی برای حضور در انتخابی دوم و اعزام در بخش انفرادی به مسابقات قهرمانی آسیا نداشتم.

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص حضورش در ترکیب کومیته تیمی عنوان کرد: خوشبختانه با توجه به عملکرد سالیان گذشته و قهرمانی آسیا پارسال که جز دو نفری بودم که مدال گرفتم و در تیمی نیز عملکرد خوبی داشتم، قرار شد در بخش کومیته تیمی در این مسابقات حضور داشته باشم. قرار شد بعد از این مسابقات و با توجه به عملکرد بازیکنان نیز کادرفنی در مورد بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان تصمیم بگیرد.

اباذری در مورد شرایط خود عنوان کرد: خدا را شکر شرایط خوبی دارم. متاسفانه سال گذشته اتفاقاتی در قهرمانی آسیا افتاد و در حالی که صاحب مدال طلای صد در صد بودم، در بازی اول مقابل حریف ژاپنی اذیتم کردند و ۹ امتیاز را جا به جا کردند. در کومیته تیمی نیز خوشبختانه در مقابل نماینده قزاقستان که قصد داشتند او را بالا بیاورند به برتری ۶ بر ۲ رسیدم و در نهایت به مدال طلای کومیته تیمی رسیدم. خدا را شکر شرایط تیم نسبت به پارسال بهتر است و در بخش تیمی، آقای هروی تصمیم به استفاده از جوانان گرفتند.

وی در مورد اینکه در کومیته تیمی او و مهدی خدابخشی بزرگتر تیم هستند، گفت: از لحاظ تجربه من و خدابخشی بزرگترهای تیم هستیم و میانگین سنی تیم فکر می‌کنم ۲۳، ۲۴ سال باشد. به نظر من هروی تصمیم خوبی گرفت تا به جوانان میدان بدهد و باید بچه‌های جوان‌تر قدر این فرصت را بدانند. باید دوباره مدال طلای آسیا در بخش تیمی را تکرار کنیم تا راهی برای جوانان و ما برای حضور در قهرمانی جهان باز شود.

دارنده مدال طلا، نقره و برنز آسیا تاکید کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا مهمترین رویداد بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان است و امیدوارم کاراته بهترین نتایج را بگیرد. کاراته همیشه یکی از رشته‌هایی بوده است که بهترین نتایج را در بازی‌های آسیایی و بزرگ گرفته است و امیدوارم این بار نیز این نتایج خوب تکرار شود.

اباذری با تقدیر از اسپانسر خود عنوان کرد: از مهندس رحیمی و عسکریان تشکر می‌کنم که با توجه به عملکرد و نتایجم، خیلی دوستانه و دلی اسپانسرم شدند. اقدام مسئولان این شرکت در شرایط مالی ضعیف ورزش بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا