دورنمای امید بخش کاراته ایران در سطح جهان و آسیا ، تزریق انرژی مثبت به تیم های ملی

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا-رییس فدراسیون کاراته ضمن اشاره به برنامه های تیم های ملی بزرگسالان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی و همچنین اعزام تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات وردگیمز عربستان در سال جاری گفت: انرژی مثبت افتخارات تیم کاراته کشور به تیم های ملی تزریق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس فدراسیون کاراته شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از خانه کاراته فارس واقع در ورزشگاه پارس شیراز با اشاره به گسترش وتوسعه کمی کاراته بیان کرد: با استفاده از ظرفیت انسانی جامعه کاراته حرکت در سطح کشور باید به سمت توسعه کیفی پیش رود تا شاهد ظهور استعداد های بیشتری در تمامی ابعاد کاراته کشور باشیم.

سید حسن طباطابایی، با تاکید برضروت تکمیل خانه کاراته فارس گفت: با افتتاح و بهره برداری از آن شاهد رشد روز افزون این رشته ورزشی در سطح استان فارس خواهیم بود.

او ، با اشاره به قدمت و تاریخ کاراته استان فارس،آن را به درختی تناور در کاراته کشور توصیف کرد و گفت: استان فارس توانایی درخشش در تمامی سطوح کاراته ایران و جهان را دارد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ظرفیت های کاراته استان فارس، زنده یاد نوید محمدی نخستین مدال آور طلای تاریخ کاراته ایران در المپیک جوانان بود که داغ از دست دادن او همواره بر دل خانواده کاراته ایران خواهد ماند.

جام بین المللی زنده یاد نوید محمدی

طباطبایی افزود: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن قهرمان فقید، فدراسیون کاراته مسابقات بین المللی در مرداد ماه سال جاری با نام جام زنده یاد نوید محمدی برگزار خواهد کرد.

رییس فدراسیون کاراته با تاکید بر حفظ همدلی و هم افزایی در سطح کاراته استان فارس، بیان کرد: با وجود بیش از۱۸ هزار کاراته کا تحت پوشش هیات، مدیریت بر این جامعه آماری امری خطیر از جهت تعدد و کثرت نظرات و آرا و لذت بخش به دلیل کسب دستاورد ها و بهره مندی از این ظرفیت ارزشمند است.

طباطبایی وجود مربیان قهرمان پروری نظیر برادران محمدی و داوران ارزشمندی همچون اکبر خیری پور ،کیکاووس سعیدی، جعفر حیدری و فرشته محمود آبادی را نشانه توانمندی کاراته فارس در تمامی زمینه ها دانست و خواستار استفاده حداکثری هیات از این توانمندی ها در سایه وفاق شد.

 

طباطبایی رییس فدراسیون

 

مدال طلای کاراته وان

او به کسب مدال طلای لیگ جهانی کاراته وان توسط شیما آل سعدی از فارس اشاره کرد و اظهار داشت: این ظرفیت ها استان فارس را به نقطه ای قابل اتکا و اعتماد برای درخشش در تمام عرصه ها تبدیل کرده است.

رئیس فدراسیون کاراته در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بر نامه های تیم های ملی بزرگسالان جهت حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بازیهای آسیایی و همچنین اعزام تیم زیر ۲۱ سال به مسابقات وردگیمز عربستان در سال جاری گفت: در صورت همگرایی حداکثری در کاراته کشور،انرژی مثبت آن به تیم های ملی تزریق خواهد شد و این امر موجب می شود در رقابت های پیش رو شاهد درخشش قهرمانان تیم‌ملی در تمامی رقابت ها باشیم .

 

بازدید رییس فدراسیون کاراته از خانه کاراته فارس

 

وی همچنین در دیدار با پیشکسوتان کاراته فارس بیان داشت: توسعه و پیشرفت کاراته کشور ریشه در موهای سپید پیشکسوتان دارد و حفظ حرمت کسانی که ریشه های درخت تنومند کاراته کشور هستند از وظایف فدراسیون و هیات های سراسر کشور است.

کاراته فارس جایگاه ویژه ای دارد

همچنین سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس هم در حاشیه مجمع سالیانه هیات کاراته گفت: این رشته در فارس با توجه به افتخارات کسب شده ، جایگاه ویژه ای دارد

علیرضا امینا زاده افزود: انضباط مالی هیات ها ی ورزشی باید به تصویب اعضای مجمع هیات برسد تا اداره کل ورزش و جوانان نیز بتواند بودجه لازم را بنا براین مصوبات به هیات ها تخصیص دهد،

از این رو برگزاری مجمع سالیانه هیات ها از اهم برنامه های معاونت توسعه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان است.

۱۸هزار ورزشکار سازمان یافته در کاراته فارس

همچنین رییس هیات کاراته استان فارس هم گفت : هم اینک ۱۸ هزار ورزشکار سازمان یافته در کاراته فارس فعال است ،که پر جمعیت ترین هیات های ورزشی استان و کشور به شمار می‌رود.

احمد مبارکی تاکید کرد : ۱۵ تخته تاتامی ( تشک کاراته) به شهرستان های فارس اختصاص یافته است که در این زمینه هیات کاراته فارس در سطح کشور پیشرو است.

رییس هیات کاراته از اختصاص ۲۰ خانه کاراته در سطح استان خبر داد و گفت : هم اینک مهمترین مطالبه جامعه کاراته استان فارس بهره برداری از سالن اختصاصی خانه کاراته در ورزشگاه پارس شیراز که عملیات اجرایی آن خاتمه یافته و منتطرتحویل اداره کل ورزش و جوانان فارس به هیات کاراته هستیم.

 

زنده یاد نوید محمدی قهرمان کاراته المپیک جوانان

 

همچنین رییس فدراسیون کاراته و اعضای مجمع با حضور در آرامگاه زنده یاد نوید محمدی یاد و خاطره این قهرمان ارزنده المپیک جوانان را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا، زنده یاد نوید محمدی قهرمان کاراته المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین ۱۶ خرداد ماه ۹۸ بر اثر واژگونی خودرو در شیراز دار فانی را وداع و جامعه ورزش فارس و کشور را به سوگ نشاند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا