ارباب: سعی ما کسب نتیجه قابل قبول در قهرمانی آسیا است/ باید به جوانان فرصت داد

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: تمام سعی ما بر این است که نتیجه قابل قبولی برای جامعه کاراته در قهرمانی آسیا بگیریم.

به گزارش کاراته نیوز فرحناز ارباب در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی کاراته بانوان اظهار داشت: ابتدا با برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در همدان، ۴ نفر برتر هر وزن وارد مرحله دوم شدند. پس از برگزاری انتخابی تهران نیز در نهایت در هر وزن ۲ ورزشکار وارد اردو شدند. البته زهرا گلبندی به دلیل آسیب دیدگی امکان حضور در انتخابی را نداشت، اما در اردوهای بعدی اضافه خواهد شد و باید در مراحل انتخابی خاص خودش قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی ما تا زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی، برگزاری ۱۰ تا ۱۲ مرحله اردو خواهد بود. سه رویداد بسیار مهم قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان را در پیش داریم و باید بچه‌ها را برای این سه رویداد مهم آماده کنیم. یک مرحله انتخابی دیگر نیز برگزار خواهد شد تا بین نفرات حاضر در اردو بتوانیم ترکیب تیم ملی را برای قهرمانی آسیا مشخص کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در مورد کیفیت کاراته‌کاهای راه یافته به اروی تیم ملی گفت: باید در نظر گرفت که بعد از قهرمانی آسیا دوره گذشته، بازیکنان ما نزدیک به ۵ ماه از اردو دور بودند و طبیعتاً فشار اردوی تیم ملی با تمرینات باشگاهی‌اش متفاوت خواهد بود. موضوعی که باعث شده که هر کدام از بازیکنان افت‌هایی را داشته باشند، اما سعی خواهیم کرد به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا در مسابقات اصلی بچه‌ها به آمادگی برسند.

ارباب در مورد حضور ملی‌پوشان در مسابقات کاراته وان تصریح کرد: قصد بر این بود که در کاراته وان‌ها شرکت کنیم، اما در جریان سیاست‌های فدراسیون نیستم. برنامه‌ریزی‌های خیلی خوبی شده است که بچه‌ها را به کمپ‌های تمرینی خارج از کشور ببریم و بتوانیم با کشورهای دیگر تمرین کنیم.

وی در خصوص تاثیر مراحل آماده‌سازی مناسب در نتایج تیم ملی در قهرمانی آسیا عنوان کرد: به مسابقات تدارکاتی نیاز داریم، اما جوری باید برنامه‌ریزی کنیم تا تیم را به نقطه مدنظر برسانیم. کادرفنی تمام سعی خود را انجام می‌دهد تا بتوانیم بچه‌ها را بالا بکشیم و امیدوارم بتوانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که ترکیب انتخاب شده برای قهرمانی آسیا در بازی‌های آسیایی حضور خواهد داشت یا مجدداً انتخابی برگزار خواهد شد، گفت: فکر نمی‌کنم با توجه به کمبود زمان چنین امکانی وجود داشته باشد، اما در قهرمانی آسیا علاوه بر ترکیب ۵ نفره انفرادی، کمیته تیمی را نیز داریم که باعث خواهد شد به نوعی نفراتی بیشتری را محک بزنیم و به بچه‌ها امتیاز بدهیم تا در نهایت ترکیب ۴ نفره بازی‌های آسیایی را انتخاب کنیم.

ارباب در خصوص اینکه این تیم در قهرمانی آسیا مالزی عملکرد بهتری نسبت به دوره گذشته خواهد داشت، گفت: تیم ما بسیار جوان است و افراد باتجربه‌ای مانند حمیده عباسعلی، رزیتا علیپور و نفرات دیگری در تیم نیستند. به نوعی در تیم ملی جوانگرایی شده است و باید به این بچه‌هایی که با جان و دل در حال تمرین هستند، فرصت داد و از آنها حمایت کرد.

وی تاکید کرد: البته اینکه افراد باتجربه در تیم نیستند باعث نخواهد شد که بگوییم تیم ضعیف‌تری داریم. خدا را شکر تیم سر حال و پرانرژی داریم و سعی خواهیم کرد تمرینات به سمتی برود که نتیجه‌ بهتر از دوره گذشته و قابل قبول باشد. نتیجه را نمی‌شود پیش‌بینی کرد و خیلی مسائل در مسابقات وجود دارد، اما تمام سعی ما بر این است که نتیجه قابل قبولی برای جامعه کاراته بگیریم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا