زنگنه: نیاز به زمان داریم تا قهرمانان کاراته به ستاره تبدیل شوند

مربی تیم ملی کاراته بانوان با تاکید بر اینکه تیم فوق پوست‌اندازی کرده است، گفت: برای تبدیل قهرمانان به ستاره، نیاز به زمان، تمرینات مداوم و حضور در رویدادهای بین‌المللی متعدد داریم.

به گزارش کاراته نیوز پگاه زنگنه در گفت وگوبا ایرنا، در خصوص آغاز مرحله جدید تمرینات تیم ملی کاراته بانوان، اظهار داشت: تمرینات رسما از روز شنبه آغاز شد و تا پنجشنبه اردو ادامه دارد.

وی افزود: چند روز قبل، کاراته‌کاها تست آمادگی جسمانی دادند و سپس بعد از چند روز، اردو با تمرینات بدنسازی آغاز شد.

زنگنه در خصوص برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی، عنوان کرد: به لیگ جهانی مراکش نمی‌رسیم اما درخواست حضور در مسابقات ژاپن را داشتیم. تا زمان مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی که اواخر تیرماه برگزار خواهد شد، ۹ اردوی دیگر را پیش‌بینی کرده‌ایم.

مربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: اردوها متمرکز در آکادمی ملی المپیک است و اگر شرایط فراهم شود، شاید اردویی نیز در سایر شهرها داشته باشیم.

زنگنه با اعلام اینکه تیم کشورمان در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا که در ازبکستان برگزار شد به چهار مدال برنز دست یافت، گفت: دوره قبل نیز تیم جوانی برده بودیم اما اکنون تیم ملی کاملا پوست‌اندازی کرده است. نفرات باتجربه‌ایی چون طراوت خاکسار، رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی دیگر در تیم ملی نیستند.

وی بیان کرد: اکنون باتجربه‌ترین و کاپیتان تیم ملی، سارا بهمنیار است که او نیز تنها ۲۴ سال، سن دارد. میانگین سنی تیم پایین است و اکثر بچه‌ها، ۲۱ ساله هستند.

زنگنه گفت: در چنین شرایطی تیم را در اختیار داریم و کار مقداری سخت است. همین تیم جوان با تمرینات و مسابقات تدارکاتی خوب و چنانچه به بازیکنان زمان بدهیم، آینده کاراته ایران را می‌سازد. برای قهرمانان پیشین نیز همین روند طی شد تا به ستاره تبدیل شوند.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در قهرمانی آسیا نتیجه خوبی به دست آوردیم و علاوه بر اینکه عملکرد سال گذشته را ارتقا دهیم، مدال‌های خوشرنگ‌تری نیز به دست بیاوریم. پس از آن بازی‌های آسیایی و جهانی در پیش است که می‌خواهیم در هر دو رویداد، موفق باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا