جناب طباطبایی تفاوت حرف تا عمل زیاد است

حسن طباطبایی که در اوج مخالفت عده ای زیاد از خانواده کاراته به خصوص پیشکسوتان این رشته، با یک رقابت انتخاباتی ناعادلانه و سیاسی بر مسند قدرت نشست، در آخرین مصاحبه خود به نکاتی اشاره کرد که پر از ابهام و ایراد بود.

به گزارش کاراته نیوز، طباطبایی در قسمتی از مصاحبه خود گفت: « نباید مسائل شخصی دیده شود. از سایر بزرگانی که نامزد بوده‌اند و از استادان کاراته می‌خواهم کمک کنند. » اگر به ارکان فدراسیون طباطبایی نگاه کنیم در طول چهار سال نخست، اکثر اساتید بزرگ کاراته در فدراسیون طباطبایی در دو بخش کمیته فنی و شورای راهبردی کاتا مشغول فعالیت بودند.

آیا حضور پیشکسوتان کاراته توانست در تصمیم گیری به شما مشاوره درست بدهد یا تصمیمات آنها باعث شکست شما شد و یا شاید حضور این اساتید تنها یک جلسات دورهمی بود و تصمیمات نهایی جای دیگری گرفته میشد که با برکناری مربیان دو هفته ای تیم ملی پس از رقابت های جهانی رده های پایه در ترکیه توسط شما، می توان به پاسخ آن پی برد.

جناب طباطبایی در مورد شخصی نگاه نکردن مسائل کاراته ابتدا باید خود و کارمندان تحت امر خود را مدیریت کنید، به نظر بهتر است در ابتدا دوست و همسفر خود، مدیر روابط عمومی فدراسیون کاراته را بازخواست کنید که هیزم به آتش اختلافات در کاراته می ریزد. زمانیکه در حرکتی خودآگاه تولد رقیب انتخاباتی شما تبریک گفته نمی شود و به نائب رییس سابق فدراسیون کاراته آسیا بی احترامی می شود. چطور انتظار کمک از پیشکسوتان کاراته دارید که شأن و منزلت آنها در فدراسیون تحت هدایت شما حفظ نمی شود.

طباطبایی در بخش دیگری از مصاحبه خود عنوان کرد: « به دلیل کرونا خیلی از برنامه‌ها به هم ریخت و به دلیل برخی مسائل نتوانستیم تیم‌های پایه را برای مدتی به مسابقات اعزام کنیم. البته آینده‌سازان کاراته ما در ادامه به رویداد‌های آسیایی و جهانی اعزام شدند. »

جناب رییس ابتدا واضح و شفاف بگویید چه مسائلی سبب شد که تیم رده های پایه به مسابقاتشان اعزام نشدند. آیا می دانستید بسیاری از بازیکنان رده های پایه بر اثر تصمیم بی تدبیر شما یا کاراته را رها کردند یا دیگر نتوانستند از نظر روحی با این مسئله کنار بیایند و در عرصه قهرمانی به موفقیت خاصی برسند

گویا باید گفت که شما در سال اول ورودتان که با وعده های جذب اسپانسر وارد کاراته شدید به دلیل عدم بودجه کافی تیم رده های پایه را از اعزام به مسابقات آسیایی و جهانی محروم کردید و در سال پایانی ریاست خود با پروپاگاندا رسانه ای این رده ها را به مسابقات اعزام کردید که نتایج آن در آسیایی و جهانی ناامید کننده بود. نحوه مدیریتی که احتمالا در چهار سال دوم شما هم شاهد آن خواهیم بود.

طباطبایی در بخش دیگری از مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرد : «ما در المپیک به مدال طلا رسیدیم و در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی به مدال‌های متعدد و خوبی دست یافتیم. »

ابتدا باید گفت عملکرد ما در المپیک یک شکست کامل بود و تا زمانی که شما نخواهید این موضوع را درک کنید و بپذیرید و تنها به مدال سجاد گنج زاده اکتفا کنید، هیچ مشکلی در کاراته حل نخواهد شد.

شما باید بپذیرید که از هشت فرصت موجود، سه سه فرصت شانس کسب سهمیه را نداشتند. بهمن عسگری با رتبه اول وزن خود به دلیل دوپینگ آشکار که با اشتباه خود و کادر فنی به وجود آمد یک سهمیه را از ایران گرفت، در بخش بانوان نیز سهمیه رزیتا علیپور را به دلیل عدم پیگیری شما و ضعف مدیریتی برای ارتباط گرفتن با فدراسیون جهانی از دست دادیم . از شانس کسب مدال دو بازیکن بانوان که مدال جهانی وزن خود را داشتند و جز نفرات اول تا چهارم رنکینگ وزن خود بودند مدالی کسب نکردیم.

مدال سجاد گنج زاده هم که هر چند رنگ مدالش ارزشمند است اما نحوه کسب آن مورد پسند جامعه ورزش، کاراته ایران و جهان نبود در نتیجه المپیک یک شکست بزرگ برای کاراته بود.

در ارتباط با مدال های خوبی که عنوان کردید لطفاً از روابط عمومی خود بخواهید یک مورد را عنوان کند تا ما از ناآگاهی دربیاییم.

جناب طباطبایی در ابتدای دوره دوم ریاست شما، به شما می گوییم اگر توان اعزام تیم های ملی به مسابقات مختلف را ندارید لطفاً قبای ریاست را برای اهلش بگذارید و بروید تا محدود کسانی که از شما تعریف و تمجید میکنند در آینده از ترس به جایی پناه نبرند و روزه سکوت نگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا