سال ۱۴۰۲، سال احیاء رده سنی پایه / جوانان کاراته نباید قربانی جدال سیاسیون شوند!

مربی کاراته کشور گفت: فدراسیون کاراته با دعوت از کارشناسان فنی و متخصصان علمی مدیریت ورزش برای رده‌های سنی پایه برنامه‌ریزی جامعی داشته باشد تا از سال ۱۴۰۳ کاراته در این رده‌های سنی دوباره جان بگیرد و اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً سال ۱۴۰۲، سال احیاء رده سنی پایه می‌شود.


سعید اَنالی مربی قهرمان‌پرور اصفهانی در گفتگو با خبرنگار کاراته نیوز با اشاره به وضعیت رشته کاراته کشور و نگرانی حاصل از وضعیت نچندان مناسب این رشته ورزشی در رده‌های سنی پایه، اظهار داشت: در سال گذشته فدراسیون کاراته هیچ‌گونه نقشه راه مشخصی در تمامی ابعاد که مهمترین آنها قهرمانی، همگانی و آموزش است نداشت و این رویه از قرار معلوم در مدیریت فعلی تبدیل به یک اپیدمی شده است که نه تنها سبب ضعف کاراته ایران در بین رشته‌های ورزشی فعال در کشور بلکه در سطح بین‌الملل، باعث تنزل چشمگیر کاراته ایران می شود.

وی افزود: یکی از بزرگترین مشکلات این رشته ورزشی، نحوه مدیریت آن است،جاییکه فدراسیون کاراته هیچ‌گونه برنامه استراتژیک و چشم‌اندازی ندارد و صرفاً براساس رویدادهایی که فدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی ارائه می‌دهند،با برگزاری یک یا دو مسابقه و سپس برگزار اردو کارش را به اتمام می‌رساند. این در حالی است که برای رسیدن به قله‌های بلند موفقیت و استمرار دادن به آن باید با برنامه مدون حرکت کرد.

مربی سابق تیم ملی نوجوانان ادامه داد: سال جاری برای رده‌های سنی پایه هیچ‌گونه رویداد رسمی از سوی فدراسیون‌های جهانی و آسیایی پیش بینی نشده است و این رده‌ها صرفاً می‌توانند در لیگ‌های کاراته وان حضور داشته باشند لذا این بهترین فرصت است تا فدراسیون کاراته با دعوت از کارشناسان فنی و متخصصان علمی مدیریت ورزش برای رده‌های سنی پایه برنامه‌ریزی جامعی داشته باشد تا از سال ۱۴۰۳ کاراته در این رده‌های سنی دوباره جان بگیرد و اگر این اتفاق رخ دهد قطعاً سال ۱۴۰۲، سال احیاء رده سنی پایه می‌شود.

مربی تیم‌های کاراته اصفهان با ابراز نگرانی از کشمکش‌های سیاسی موجود در کاراته ایران، افزود: اواخر سال گذشته مجمع انتخاباتی فدراسیون با ایرادات قانونی و با حواشی متعدد برگزار شد و با توجه به مطالبات اکثریت کارشناسان و کنش‌گران این رشته عرصه به منتخب مجمع تک کاندیدایی تنگ است و این وضعیت نباید باعث شود جوانان کاراته قربانی جدال سیاسیون شوند.

وی خاطرنشان کرد: رُکن اصلی هر تغییرات مثبتی آموزش است، کاراته در این مورد با ضعف شدیدی روبرو است و لازم است مربیان قهرمان‌پرور در بعد آموزش چه از نظر تئوری و چه عملی بیشتر مورد توجه فدراسیون قرارگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا