سرنوشت نامعلوم انتخابات فدراسیون کاراته!

در ادامه برگزاری مجامع انتخاباتی فدراسیون‌های ورزشی طبق برنامه از قبل اعلام شده، قرار است مجمع انتخاباتی فدراسیون جودو به منظور تعیین رئیس آینده این فدراسیون ساعت ۱۰ صبح فردا در محل سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از مهر برای حضور در این انتخابات آرش میراسماعیلی، وحید زارع نژاد، محمد بلوطی، پیمان ترکاشوند، عباس سلگی، علی مویدی، محمد صادق تیرانداز، فرشاد نجفی پور، محمد علی رستگار، محمدرضا عمادی، منصور عبدی، مجید زارعیان و سعید القاصی ثبت نام کردند.

پس از تشکیل جلسه کمیسیون تطبیق از بین این ۱۳ نفر داوطلب، آرش میراسماعیلی، وحید زارع نژاد و محمد بلوطی مورد تأیید قرار گرفتند. برخی از نفراتی که توسط این کمیسیون تائید نشده بودند، اعتراض خود را به وزارت ورزش ارائه دادند. ولی تا این لحظه که کمتر از ۲۴ ساعت به برگزاری مجمع فرصت باقی است، هنوز اسامی تأیید شده‌های نهایی از سوی وزارت ورزش اعلام نشده است.

صدیقه کعبی زاده دبیر فدراسیون جودو در این خصوص به مهر گفت: بدون شک مجمع فدراسیون جودو طبق برنامه اعلام شده در ساعت مقرر برگزار خواهد شد. پیگیری‌های ما نیز در دو روز گذشته نیز حکایت از همین موضوع دارد.

دبیر فدراسیون جودو در حالی از برگزاری قطعی مجمع سخن می‌گوید که هفته گذشته وحید مؤمنی دبیر فدراسیون کاراته نیز مدعی همین موضوع بود. ولی پس از معطلی نزدیک به دو ساعته اعضای مجمع، معاون وزیر به خود زحمت داده و با حضور در مجمع خبر از لغو آن داد. بعید نیست برای جودو هم چنین شرایطی رقم خورد.

از سوی دیگر طبق گفته پولادگر، مجمع انتخابات فدراسیون کاراته نیز عصر فردا از ساعت ۱۵ تشکیل خواهد شد. این در حالیست که از سه شنبه گذشته که مجمع به بهانه نرسیدن تایید صلاحیت‌ها لغو شد و معاون وزیر قول برگزاری قطعی آن را ساعت ۱۵ روز ۲۲ اسفندماه به اعضا داد، تا امروز اتفاق تازه ای رخ نداده و هنوز مشخص نیست که چه نفراتی به عنوان نامزد نهایی در مجمع حاضر خواهند شد.

البته که برگزاری مجامع انتخاباتی در چنین شرایط خلاف قانون و مقررات است. طبق اساسنامه حداقل ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مجمع باید دعوت نامه‌ها به دست نامزدها رسیده باشد. این یعنی آنکه یک نامزد می‌تواند خیلی ساده کار را به مراجع قضایی برده و اصل برگزاری مجامع را زیر سوال ببرد.

اینکه چرا به برگزاری مجمعی که نامزدهای آن مشخص نیست اصرار دارند، ابهامی است که مسئولان وزارت ورزش باید به آن پاسخ دهند. باید منتظر ماند و دید آیا روسای دو فدراسیون جودو و کاراته فردا انتخاب خواهند شد و یا مجمع بازهم به تعویق خواهد افتاد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا