قهرمان کاراته دختران: وقتی پرچم کشورم به اهتزاز در می‌آید احساس غرور می‌کنم

دختر نوجوان اصفهانی، دارنده مدال طلای لیگ جهانی کاراته گفت: به ایرانی بودن خودم می‌بالم و تنها جایی که احساس غرور می‌کنم آن لحظه‌ای است که روی سکو می‌ایستم و پرچم کشورم به اهتزاز در می‌آید.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، مسابقات لیگ جهانی کاراته وان جوانان فجیره ۲۰۲۳ از ۴ تا ۷ اسفند ماه سال جاری برگزار شد؛ در این رقابت‌ها ۱۱۸۵ ورزشکار از ۶۶ کشور حضور داشتند که از ایران نیز ۱۲۹ کاراته‌کا به صورت آزاد شرکت کردند و در پایان کاراته‌کاهای ایرانی موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۴ نقره و ۱۴ برنز در رده‌های سنی زیر ۱۴ سال، نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال شدند.

یکی از ۴ مدال طلای کاروان ایران در این مسابقات را زهرا رضازاده دختر نوجوان اصفهانی کسب کرد؛ به همین بهانه صحبت‌های او در خصوص این افتخارآفرینی را در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس می‌خوانیم.

 چه شد که به کاراته روی آوردید؟ 

رضازاده: از سه سالگی ورزش ژیمناستیک رو شروع کردم و سپس استعدادیابی شدم و به رشته کاراته آمدم.

 در سایر رشته‌ها نیز فعالیت داشتید؟

رضازاده: قبلا در رشته موتورسواری بانوان و ژیمناستیک فعالیت داشتم.

 چنین آینده‌ای را برای خود پیش‌بینی می‌کردید؟

رضازاده: بله پیش بینی می‌کردم چون هدفم بالاتر از این است و برای رسیدن به هدف اصلی بیشتر تلاش می‌کنم.

 چه زمانی به تیم ملی راه یافتید؟ 

رضازاده: شهریور ماه امسال وارد تیم ملی کاراته شدم.

حس و حال اولین حضور در تیم ملی چطور بود؟ 

رضازاده: حس و حال خیلی خوبی بود چون بعد از تمرینات فشرده و  مسابقات بسیار و انتخابی‌های خیلی زیادی که در طی چند ماه برگزار شد به تیم ملی رسیدم و اینکه در این رده سنی توانستم به تیم ملی راه پیدا کنم خیلی لذت بخش بود.

 از شرایط فعلی‌ خود و امکانات رضایت دارید؟ 

رضازاده: شرایط معمولی‌ای دارم، برای مبارزه با بهترین‌های دنیا واقعا نیاز به امکانات و تجهیزات تمرینی بیشتری دارم تا بتوانم به شرایط آرمانی و ایده‌آل برسم.

 در خصوص مدال طلایی که در مسابقات اخیر کسب کردید، توضیح بفرمایید.

رضازاده: در این مسابقه وزن منفی ۵۴ رده سنی نوجوانان بیشترین شرکت کننده در بانوان را داشت که به نظرم این خیلی ارزش مدال را زیادتر می‌کند و من ۶ دور مسابقه دادم با کشور‌های هنگ‌کنگ، آلمان ،قرقیزستان، آذربایجان، فرانسه و در فینال قزاقستان رقابت کردم و خداروشکر همه این مسابقات را پیروز شدم و توانسم مدال طلا رو کسب کنم.

وضعیت کاراته اصفهان چه در بخش بانوان و چه به صورت کلی چطور ارزیابی می‌کنید؟

رضازاده: اصفهان در بخش بانوان وضعیت خوبی دارد چه در بخش کاتا و چه کمیته و به صورت کلی هم کاراته اصفهان رو به جلو حرکت می‌کند؛ همچنین در همین مسابقات لیگ جهانی هم ۱۱ نفر شرکت‌کننده از اصفهان داشتیم که عملکرد خوبی داشتند ولی متاسفانه مدال نیاوردند و قطعا در مسابقات آینده شاهد مدال‌های خوش‌رنگی از کاراته کاهای اصفهانی خواهیم بود و امیداورم به زودی ملی‌پوش‌های بیشتری داشته باشیم.

 چه اهدافی برای آینده ورزشی خود در نظر دارید؟

رضازاده: امیدوارم بتوانیم همین روند را پیش ببرم و به امید اینکه کاراته به المپیک برگردد و من بتوانم روی سکوی قهرمانی المپیک بایستم.

خانواده چه نقشی در موفقیت‌های شما داشته‌اند؟ حامی حضور شما در ورزش بودند؟

رضازاده: ۱۰۰ درصد خانواده حامی من بوده‌اند و قطعا اگر حمایت آن‌ها نبود من در این موقعیت قرار نمی‌گرفتم و به هدفم نزدیک نمی‌شدم.

 به عنوان یک دختر ایرانی وقتی موفقیتی را کسب می‌کنید چه حسی دارید؟

رضازاده: به ایرانی بودن خودم می‌بالم و تنها جایی که احساس غرور می‌کنم آن لحظه‌ای است که روی سکو می‌ایستم و پرچم کشورم به اهتزاز در می‌آید.

 صحبت پایانی؟

رضازاده: در آخر تشکر می‌کنم از خانواده‌ام که در تک تک لحظات زندگی‌ام کنارم بودند و من را حمایت کردند؛ همچنین تشکر می‌کنم از آقای زمانیان که برایم خیلی زحمت کشیدند و در تمام شرایط کنارم بودند و جا دارد تشکر ویژه‌ای از هیأت کاراته و شورای شهر اصفهان داشته باشم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا