ماحصل مدیریت فعلی کاراته ایران، پراید است

 زمانی که تحلیل‌ها براساس داده و اطلاعات باشد هیچ کسی نمی‌تواند آن‌ را نفی کند، بر همین اساس مراکز آنالیز و بررسی داده‌ها از اهمیت خاصی برخوردار هستند!

کاراته نیوز/ سعید اَنالی؛ سازمان ملل متحد نیز با تحلیل شاخص‌های مختلف میزان توسعه یافتگی کشورهارا در تمامی ابعاد اعلام می‌کند! براساس شاخص‌های سازمان ملل متحد، کشورمان در بسیاری از شاخص‌ها پایین‌تر از میانگین قرار دارد و بر اساس همین اطلاعات کشورمان را می‌توان در منطقه هشدار توسعه مشاهده کرد!

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود رشد و توسعه یک کشور و یا سازمان را لمس کرد وجود برنامه‌های کوتاه، میان مدت و‌ بلندمدت است که باعث ایجاد توسعه می‌گردد، گاهاً سیاست‌های غلط و نابخردانه مدیران و عدم ایجاد فضاهای رقابتی چه در درون و بیرون سازمان باعث ایجاد بیرون زدگی‌های بسیار زیاد در مدار توسعه می‌شود که نمونه بارز آن را در صنعت خودرو سازی می‌توان به وضوح مشاهده کرد!

برای مثال در ایران عزیز، در صنعت دفاعی بخصوص در صنعت هوافضا و تسلیحاتی همچون موشک و پهباد بسیار پیشتاز هستیم و تقریباً به مرز خودکفایی رسیده‌ایم، حتی پهبادهای نقطه‌زن تولید کرده‌ایم که کمترین میزان خطا را دارا هستند!

هر شنوده و یا خواننده‌ای که چنین خبری را می‌خواند احساس می‌کند بایک کشور کاملاً توسعه یافته مواجهه است اما همان نداشتن برنامه و در محور توسعه حرکت نکردن باعث ایجاد چولگی و انحراف در مسیر شده است.

به بیان ساده‌تر کشوری با این توان نظامی نباید مردمش سوار خودرویی همچون پراید شوند! که قطعاً از دلایل وجود پراید نبود بازار رقابتی و بسته بودن مرزها است! و یا در موضوعات همچون اقتصادی و یا انتصابی نبود هیچ‌گونه شفافیت و سازوکار باعث می‌شود نگاه‌های منفی مردم نسبت حکمرانان سیرصعودی داشته باشد!

در موضوع ورزش نیز نبود یک حکمرانی مناسب و نبود برنامه‌های متناسب با آمایش سرزمینی باعث گردیده ورزش کشورمان به جزیره‌های کوچک تبدیل گردد!

یکی از همین جزیره‌هایی که توانسته است جایگاه خوبی در سطوح مختلف اجتماع و در حتی در سطوح بین‌المللی در سال‌های گذشته به خود اختصاص دهد رشته کاراته است!

اما اطلاعات و داده‌های موجود بیانگر آن است که این جزیره در چهار سال گذشته به سرعت از مسیر توسعه خارج شده و در حال کوچک‌تر شدن است!

به عنوان مثال و با یک بررسی کوچک می‌توان متوجه شد کاراته در ایران تا حدودی دارای برند متزلزل شده است و جمعیت‌اش به سرعت بسیار زیادی در حال کاهش است و یا در زمینه‌های قهرمانی و همگانی دچار مرگ تدریجی شده است و جایگاه‌های خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد!

با این اوصاف که کاراته ایران در چهار سال گذشته و زمانی که به طباطبایی تحویل داده شد تقریباً در مدار توسعه قرار داشت اما امروز با چولگی شدید مواجه شده است و یقینا می‌توان گفت طباطبایی و نحوه مدیریتش در فدراسیون کاراته را اینگونه می‌توان استعاره کرد که ماحصل مدیریت طباطبایی در کاراته، پراید است

و اما اصرار طباطبایی به حضور مجددش را که تا حدود زیادی از طرف جامعه کاراته با مخالفت مواجهه شده است و صدای مخالفت با غیر ورزشی ها بالاست، را در قسمت دوم این یادداشت می‌توانید بخوانید!

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا