تیم‌ها نباید مثل «نسیم» باشند/ لیگ کاراته به ثبات نیاز دارد

سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد گفت: سوپر لیگ کاراته جذابیت های زیادی دارد و امیدوارم تیم های تازه وارد، همانند نسیم، موقتی نباشند و بتوانند در این رویداد ثبات داشته باشند.

به گزارش کاراته نیوز احمد صافی با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: در طول چند سال اخیر شرایطی چون کرونا، آلودگی هوا، برنامه‌های تیم ملی و… برگزاری سوپر لیگ کاراته را با چالش‌های جدی مواجه ساخت، ولی مهم‌تر از آن تداوم این رقابت‌ها بود و فدراسیون باید برنامه‌ای داشته باشد تا تیم‌ها با سرمایه گذاری مناسب و مهم‌تر و از آن ثبات وارد این رقابت‌ها شوند. این طور نباشد، یک تیم با توپ پر وارد مسابقات شده و برای سال بعد با تغییر مدیریت، نگرش‌ها و برنامه‌ها نیز تغییر کند و دیگر نشانی هم از آن تیم‌ها نباشد.

وی ادامه داد: از حضور تیم‌هایی که بتوانند شرایط مالی کاراته کاها را تغییر دهند، هیجان لیگ را بالا برده و انگیزه را به تیم‌های دیگر تزریق کنند، استقبال می‌کنیم و از رقابت با این دست تیم‌ها خوشحال هم هستیم، ولی بحث من ثبات در مسابقات است. در واقع ماندن در طول سال‌های متمادی و کمک به کاراته خیلی اهمیت دارد. این نباشد که یک تیم چون نسیم آمده و خیلی زود محو شود.

سرمربی دانشگاه آزاد در خصوص دیدار با بیمه تعاون و ادعای حسن روحانی برای پیروزی این تیم گفت: با صحبت‌های روحانی موافقم، چرا که پیروزی برابر دانشگاه کار هر تیمی نبوده و بدون برنامه امکان پذیر نیست. ما سنگین وزن‌های خود را از دست دادیم، ولی تلاش کردیم جای آنها را با جوان ترها پرکرده و به نوعی میانگین سنی تیم را ۳،۴ سال پایین آوردیم، چرا که برای ما ثبات در لیگ و تداوم موفقیت‌ها اهمیت بیشتری دارد.

صافی افزود: نگاه ما به بیمه تعاون همانند نگاهی است که به تیم‌های دیگری چون پاس، رعد، آوای رزم و «کان ذن ریو» داریم، البته که روحانی تیم خوبی را برای حضور در سوپر لیگ آماده کرده است. ولی باید این موضوع را بدانیم که سطح کاراته ایران بالاست و خیلی وقت‌ها کاراته کاهای گمنام، نامداران بزرگ را به چالش کشیده و نتایج را تغییر داده اند. این یعنی بالا رفتن جذابیت مسابقات سوپر لیگ است.

وی در پایان به حضور «صفی اوغلو» در لیگ هم اشاره کرد و گفت: «صفی اوغلو» کاراته کای خوبی است که سال‌های قبل هم حضور در سوپر لیگ ایران را تجربه کرده است. باید ببینیم او چقدر آماده است و خوشبختانه این شانس را داریم که قبل از تقابل با بیمه تعاون، بازی این تیم برابر پاس را ارزیابی کرده و سپس ترکیب نفرات تیم خود را انتخاب و روانه این بازی مهم کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا