کتیرایی:‌ با این خودزنی‌ها کار به جایی نمی‌رسد/ رفتار برخی‌ها در کاراته بی‌مزه شده است!

سرمربی تیم ملی امید کاراته گفت: تا زمانی که خودزنی‌ها در کاراته ادامه داشته باشد، کار به جایی نمی‌رسد

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از علیرضا کتیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد نتایج رقم خورده در مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ در رده سنی امید اظهار داشت: ما با ترکیب ۶ کاراته‌کا در رده سنی امید راهی مسابقات قهرمانی آسیا شدیم از این ۶ فرصت ۶ مدال کسب کردیم. این مسابقات نسبت به سال قبل که در قزاقستان برگزار شد سطح فنی بالاتری داشت. از نتیجه‌ای که در رده سنی امید به دست آمده راضی نیستم چون ما می‌توانستیم خیلی بهتر از این باشیم. انتظار داشتم رنگ مدال‌‌هایمان خوشرنگ‌تر باشد. بچه‌های ما روی تاتامی تلاش کردند اما اتفاقی رخ داد که نتوانستند نتایج لازم را کسب کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کم تجربه بودن ملی پوشان در ننتایجی که رقم خورد، تاثیر داشت، گفت: بچه‌های ما در رده سنی امید تجربه لازم را نداشتند که در طول مسابقات بتوانند برای مدیریت مبارزات از تجربه های خود استفاده کنند. نتایج مبارزه کریمی و علیرضا حیدری به خاطر کم تجربه بودن به پان شکل رقم خورد.در هر صورت اگر کم و کسری بوده به عنوان سرمربی که مسئولیت فنی تیم را برعهده دارم همه نتایج را برعهده میگیرم.

سرمربی تیم ملی امید کاراته، خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم کاراته طی سال‌های گذشته به اندازه‌ای خوب نتیجه گرفته که انتظارها از این رشته خیلی بالا رفته است. حالا اگر نتوانسته‌ایم انتظارها را برآورده کنیم مقصر اصلی من هستم و از آن عزیزان واقعی و کاراته دوست عذرخواهی می‌کنم. عذرخواهی من صرفاً از آنهایی است که کاراته برایشان مهم است و با کاراته زندگی می‌کنند.

کتیرایی در واکنش به این سوال که گویا داوری‌های این دوره از مسابقات خیلی عادلانه نبوده است و طی چند روز اخیر این موضوع در رسانه ها نیز مطرح شده است، نظر شما در رابطه با این موضوع چیست، گفت: در مورد داوری خیلی نمی‌خواهم صحبت کنم، اما واقعیت این  است که اگر تیم‌هایی مثل عربستان، اردن، امارات، قزاقستان و سایر کشورها در مسابقات موفق می‌شوند برای این است که آنها در بحث داوری، بحث فنی، بحث روابط بین‌الملل خیلی بیشتر از آن که ما تصور می‌کنیم فعالیت می‌کنند و موفق می‌شوند. ما هم اگر در این مسیر حرکت کنیم می‌توانیم موفق باشیم، اما تا زمانی که این خودزنی‌ها ادامه یابد کار به جایی نمی‌رسد.

سرمربی تیم ملی امید در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به انتقاد برخی از کارشناسان کاراته، اظهار داشت: اگر جامعه کاراته یکدل باشد موفقیت حاصل می‌شود. به هر حال اگر موفقیتی در کاراته حاصل می‌شود برای طباطبایی، کتیرایی، هروی و سایر خانواده بزرگ کاراته است. همانطور که شکست به نام جامعه کاراته ثبت می‌شود اگر اتفاقات مثبتی هم رخ دهد به نام جامعه کاراته ثبت شود. من در فدراسیون کاراته فعال هستم قطعاً عزیزانی که انتقاد می‌کنند؛ درب فدراسیون به روی آنها باز است. منتقدان می‌توانند بیایند و انتقادهای خود را مطرح کنند را بگویند، اما اینکه بیرون گود بنشینند انتقاد کنند خیلی صورت خوشی ندارد. این تخریب‌ها برای کاراته خوب نیست. هرچه سن و سال‌ها بالاتر می‌رود باید برخی مسائل و شرایط را رعایت کنیم این رفتارها دیگر بی‌مزه شده و باید احترام‌ها حفظ شوند. آنهایی که واقعاً دلسوز کاراته هستند و مدعی هستند از شکست کاراته شب‌ها خواب ندارند، درب فدراسیون باز است و اگر انتقاد سازنده‌ای دارند بروند مطرح کنند و مسئولان فدراسیون هم از این موضوع استقبال می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا