ادعای عجیب و جنجالی قهرمان جهان: قرعه کاراته ایران شب قبل از مسابقات تغییر کرد!

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی پاریس گفت: ۲۴ ساعت پس از اینکه قرعه‌کشی مسابقات انجام شد، میزبان به صورت پنهانی قرعه مردان و بانوان ایران را بدون دلیل تغییر داد.

به گزارش کاراته نیوز امیر مهدی‌زاده عضو تیم ملی کاراته در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که گویا در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی ازبکستان برگزار شد ناداوری‌های زیادی برای کاراته مردان و بانوان ایران رخ داد، آیا شما این موضوع را تائید می‌کنید یا خیر، گفت: در مورد مسابقات آسیایی که به میزبانی ازبکستان برگزار شد، صحبت خاصی ندارم. در این رقابت‌ها شرایط داوری خاصی حاکم بود. همه کارشناسان می‌توانند در مورد نتایج صحبت کنند. موضوعی که من در مورد آن می‌توانم اظهارنظر کنم این است که شب قبل از مسابقات اتفاق عجیبی رخ داد و آن اتفاق این بود که قرعه‌کشی مردان و بانوان کاراته ایران بدون سروصدا دستخوش تغییر شد.

وی در ادامه افزود: روزی که قرعه‌کشی مسابقات انجام شد، همه کشورها حریفان خود را شناختند، اما شب قبل از شروع مسابقات یعنی ۲۴ ساعت بعد از قرعه‌کشی، قرعه مردان و بانوان کاراته ایران به یک‌باره تغییر کرد. این اتفاق فقط برای کاراته ایران رقم خورد. تک‌تک بازیکنان‌ در جدول قرعه‌کشی که شب قبل انجام شده بود، تغییر کردند و دلیل آن را ما نمی‌دانیم.

مهدی‌زاده در ادامه صحبت‌‌‌‌های خود خاطرنشان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابتدا وقتی قرعه‌کشی‌ها انجام شد من قرار بود با حریف اردنی بازی کنم،‌ اما وقتی یک شب بعد قرعه‌کشی به صورت پنهانی تغییر کرد متوجه شدم به بالای جدول رفته‌ام و باید با فیلیپین بازی کنم. اردن هم با حریف آسانی مثل عربستان روبه‌رو شد و به راحتی توانست به مرحله بعد صعود کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما به این موضوع اعتراض کردید یا خیر، گفت: ما بین خودمان صحبت‌ها را مطرح کردیم،‌ اما اعتراضی به صورت رسمی انجام نشد. به نظرم جا دارد فدراسیون کاراته ایران بلافاصله به این موضوع ورود کند و اعتراض رسمی خود را به فدراسیون آسیایی و حتی جهانی ابلاغ کند که چطور می‌شود ۲۴ ساعت بعد از قرعه‌کشی حریف بازیکنان ایران جابجا می‌شوند. درواقع شب قبل از مسابقات قرعه‌کشی انجام شده بود و من می‌دانستم باید با حریف اردنی مبارزه کنم، اما به یک‌باره این قرعه‌کشی‌ها تغییر پیدا کرد. این موضوع ما را بهم ریخت. واقعاً کار خنده‌داری کرده بودند. به نظرم این رفتارها ورزشی نیست و آنها سیاسی‌کاری کردند. این نامردی بزرگی بود که در حق کاراته ایران انجام شد. باید فدراسیون به این موضوع ورود کند.

مهدی‌زاده در پایان صحبت‌‌‌‌های خود خاطرنشان کرد: نتایج رقم‌خورده در ازبکستان هیچ ربطی به مسئولان فدراسیون و کادر فنی ندارد، حتی اگر بروسلی هم به این مسابقات اعزام می‌شد، با رفتاری که میزبان انجام داد روحیه‌اش بهم می‌ریخت و نمی‌توانست کاری از پیش ببرد. من در مورد داوری حرف نمی‌زنم، و تمام مسائلی که گفتم گویای همه چیز است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا