عموزاده: باید به طباطبایی جایزه داد که کاراته را به اینجا رسانده

مهدی عموزاده دارنده اولین مدال طلای کاراته کشورمان در خصوص مسابقات کاراته قهرمانی آسیا گفت: باید به حسن طباطبایی جایزه داد که کاراته مارا به جایی رسانده که به عراق می‌بازیم.

ورزش دات آنلاین- مهدی عموزاده دارنده اولین مدال طلای کاراته کشورمان در خصوص مسابقات قهرمانی آسیا کاراته به «ورزش دات آنلاین» گفت:

 

نتیجه بد این مسابقات که دیگر بر کسی پوشیده نیست، برای اولین بار در تاریخ ۵۰ ساله کاراته ایران بدترین نتیجه را کسب کردیم و فقط به خاطر عدم مدیریتی که آقایان داشتند و شخص حسن طباطبایی و شخص  عاشوری، ما به این نتایج افتضاح رسیدیم، سالیان سال برای این کاراته زحمت کشیده شد ولی مثل آب خوردن آقایان رفتند و آبروی کاراته ایران را به حراج گذاشتند، تیمی که از بهترین تیم‌های ما بود از همه رده‌های پایه، امید و بزرگسالان، همه را از بین بردند، امیدواریم اگر یک مدیریت جدیدی بیاید. ما از شما خواهش می‌کنیم که به گوش مسئولین ورزش کشور برسانید که واقعا افتضاح‌ای در کاراته ایران به وجود آمده، به خاطر مدیریت آقایان، انشالله یک اتفاق بیافتد که این وضعیت تغییر کند و  آنهایی که دلسوز کاراته هستند و برای کاراته می‌خواهند کار کنند بیایند و آدم‌هایی که از جنس کاراته باشند نه آقایانی که ۱۲ صبح از خواب پا می‌شوند و دنبال ریاست‌اند و برد و باخت برایشان مهم نیست. شرایط حال و نتیجه‌های ضعیفی که کسب کردیم و شرایط افتضاحی که داریم هم برایشان مهم نیست. ما فقط در آسیا مانده بود که  به عراق ببازیم و بشویم زنگ تفریح یکسری تیم‌هایی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، اینها همه مشکلاتی است که آقایان به وجود آوردند و امید ما این است که مسئولین ورزش ما و خود شخص دکتر سجادی که تا حدی آشنا به ورزش کاراته است به داد این ورزش برسد.

 

عموزاده کاپیتان اسبق کاراته در خصوص عملکرد فدراسیون افزود: وقتی کسی عِرقی که باید داشته باشد به این رشته را ندارند. ما همه در کاراته زحمت کشیدیم، اهالی فن می‌گویند که این آقا از لحاظ فنی و مدیریت مشکل دارد درست می‌گویند و برای‌اش مهم نیست که ما مدال بیاوریم یا نیاوریم، هرچند ایشان اصلا لباس کاراته نپوشیده و ضربان قلب بالا را تجربه نکرده و حتی وزن کم نکرده است، استرس مسابقات را نکشیده و در کاراته نبوده، ایشان اصلا ورزشکار نبوده، آدم خیلی خوبی است ولی به درد این کار نمی‌خورد به نظر من باید در جایگاه قبلی که در شرکت تجهیز بود وزارت از آن استفاده کند ولی در بحث مدیریتی ایشان به درد کاراته نمیخورند و از خودشان اراده‌ای نشان ندادند. عاشوری هم بیشتر شخصی کار می‌کند تا ملی، دوتا از سبک‌های کاراته را برداشته و خودش بر آنها مدیریت می‌کند و دنبال ریاست است. از موقعیت‌هایی که در فدراسیون استفاده می‌کند و آنهایی هم که در سبک‌های مختلف کار می‌کنند دوست دارند که زودتر موفق باشند، می‌آیند وصل می‌شوند و این یک رانت است. آنهایی که در فدراسیون فعالیت می‌کنند باید بی‌طرف باشند و ایشان در بحث تدارکات، فنی و آماده کردن تیم بسیار ضعیف عمل کرده بزرگترین اشتباه‌ها را کرده و دخالت‌های بیجایی انجام داده، عاشوری در تمام امور، عالی جنابی می‌کند به نظر من باید الان پاسخگو باشند هم خود عاشوری و طباطبایی که ببینیم واقعا چه طور کاراته را به اینجا رساندند و باید به آنها جایزه داد که به این سرعت کاراته را نابود کردند.

 

وی در مورد اعزام‌ها خاطر نشان کرد: اعزام‌ها همیشه با همین منظور بوده است و بی‌منظور کسی را اعزام نمی‌کنیم. الان خود شما اگر در مجمع کاراته باشید پس فردا اعزام می‌شوید ما الان مثلا داوری داریم که رئیس هیئت یک استان است و اعزامش می‌کنیم. حتما اعزامش می‌کنیم و خدمات خوب می‌دهیم هتل خوب و پول توجیبی بیشتر به آن می‌دهیم و هوایش را بیشتر داریم چون او را به عنوان یک رئیس هیئت و استان نگاه نمی‌کنیم و آن را به عنوان یک رای نگاه می‌کنیم. هر کسی که به عنوان یک ورزشکار و داور یا هیئت کارگری یا حتی دانشگاه هستند همه آنها کسانی هستند که صاحب نظر هستند. تعداد آدمهایی که به این کاروان عظیم و جثه اضافه می‌شوند همه به خاطر آن مجمع انتخاباتی است. الان که آقای طباطبایی دوباره آمده و کاندیدا شده نمی‌دانم دیگر می‌خواهد برای کاراته چه کاری کند و هر کس دیگری بود می‌گذاشت و می‌رفت. من دیشب برای خودشان یک متن فرستادم و یک کارگروهی برای استعفای ایشان درست کردم که زودتر استفا دهند و باید کنار برود چون این کار نیست

 

او گفت: به نظرم آقایان اصلا ملی نگاه نمی‌کنند و فقط شخصی نگاه می‌کنند، طباطبایی که فقط دنبال ریاست است و برایشان مهم نیست که ما اصلا مدال می‌گیریم یا نمی‌گیریم و کاروان راه می‌اندازد و پنج نفر مدال میگیرند و میگویند ما ۵ مدال گرفتیم و کسی نمی‌داند چی به چی هست و فقط میایند میگویند آقا ما کلی مدال گرفتیم ما در بزرگسالان به غیر از تیمی که از آقایان به فینال رفت ما اصلا فینالیست نداشتیم در تاریخ کاراته ایران این بی‌سابقه است

 

عموزاده در خصوص ارنج و ترکیب تیم کاراته و بعد فنی تیم در آخر گفت:  اینها را باید از کسانی که انتخاب کردند و انتخابی برگزار کردند بپرسیم اینها از قهرمانان خوب کشور ما هستند و بالاخره تلاش کردند که به اینجا رسیدند ولی خوب از لحاظ کمیت هیچ کشوری در دنیا قابل رقابت با ما نیست. ما مدیریت فقط نداریم وگرنه کاراته کارهایی که در ایران هستند به اندازه کاراته کارهای دو، سه قاره هستند، ما از لحاظ تعدد تعداد کمی کاراته کارها یکی از بزرگترین کشورهای کاراته خیز دنیا هستیم، انقدر ما در کاراته علاقه مند داریم و سازماندهی نمی‌شوند. ما در عوض یک تیم باید دو سه تا تیم داشته باشیم ولی به یک تیم بسنده کردیم و به چهار نفر بسنده می‌کنیم آنها هم باشند ما نمی‌گوییم آنها نباشند ولی در کنار آنها دو یا سه تا تیم حداقل می‌خواهد آمدیم و یک مشکلی پیش آمده و سنش بالا رفت و مصدوم شد، باید یک جایگزین خوب داشته باشیم خیلی حرفه که از این همه کاراته کاری که ما داریم خوب استفاده نشود. ما ساماندهی نداریم و به مدیریت آقایان کسی هم نیست که نظارت کند. آسیایی قبلی جهانی، مسابقات کشورهای اسلامی که میروند شرکت می‌کنند هیچکس نمی‌آید یک ترازی بزارد که آقا این فدراسیون چه کار کرده در این مسابقات جهانی و مگر می‌شود این اتفاقات بی‌افتد.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا