سوءمدیریت در تیم های ملی/ حرف آخر طباطبایی از زبان احسانی بیرون می آید

سوء مدیریت در مدیریت فدراسیون های ورزش طبقات مختلفی دارد اما شاید حد نهایی این سوء مدیریت در تیم های ملی آن رشته پدیدار شود.

کاراته تحت مدیریت حسن طباطبایی طی چهار سال گذشته بارها نشان داد که از سوء مدیریت رنج می برد اما اینکه ورزشکاری در وزنی که در مسابقات کشوری حتی شرکت نکرده فیکس شود شاید مصداق آخرین میخ بر تابوت رشته ورزشی محبوب ما باشد.

به گزارش کاراته نیوز، اسامی تیم ملی کاراته امید بانوان، بدون انتخابی جهت رقابت های آسیایی، در شرایطی توسط روابط عمومی فدراسیون کاراته اعلام شد که برخی از این بازیکنان حتی یک بار هم در آن وزن بر روی تاتامی در مسابقات قهرمانی کشور به روی تاتامی نرفتند و حالا باید در آن وزن در رقابت های قاره ای پا به میدان بگذارند.نکته جالب توجه اینجاست که ستاره موسوی سرمربی تیم ملی امید برای سنجش عیار ورزشکاران منتخب کاراته ایران که در پیکارهای مختلف جهانی، کاراته وان ها و انتخابی های بیشمار درون اردویی حضور داشتند، حاضر نشد آنها را به همراه نفراتی که مدنظر خودش بود را در مسابقات درجه چندم روسیه به روی تاتامی بفرستد، تا یک شانس هم برای نشان دادن لیاقتشان پیدا نکنند.

 

البته نمونه های این تصمیمات عجیب در فدراسیون کاراته کم نیست، چه بسا اسامی بازیکنان معرفی شده در تیم ملی بزرگسالان آقایان نشان داد، بازیکنانی که در مسابقات بین المللی روسیه به همراه تیم ملی بزرگسالان در بازی تدارکاتی و رقابت های انتخابی شرکت نکردند به عنوان نفر اول و فیکس تیم ملی کاراته جهت حضور در مسابقات آسیایی معرفی شدند.

 

تیم ملی بزرگسالان بانوان هم از این قائله مستثنی نیست؛ هیچ کس متوجه تصمیم های عجیب ارباب و زنگنه نشد. کادرفنی که برای رقابت های کشورهای اسلامی با حضور بازیکنان با تجربه ای همچون طراوت خاکسار، رزیتا علیپور بیش از هجده انتخابی برگزار کرد اما برای حضور در مسابقات آسیایی بازیکن وزن ۶۱- کیلوگرم که در رقاب های قهرمانی کشور موفق به کسب مدال طلا نشد و همچنین در یکسال گذشته در مسابقات امیدهای جهان و لیگ جهانی که در ترکیه برگزار شد حذف شد و در مسابقات روسیه که همگان سطح این رقابت را می دانند با دو برد، یک شکست و یک تساوی به برنز رسید را در دو بخش کومیته انفرادی و تیمی به عنوان نف فیکس معرفی می کنند. در شرایطی که حتی به بازیکن با تجربه ای چون شیما آل سعدی که دو دوره پیش با برد وی تیم ملی بانوان به قهرمانی رسید و مدال نقره لیگ جهانی را در کارنامه دارد ازحضور در روسیه محروم می کنند و شانسی برای سنجش وی در کمیته تیمی در نظر نمی گیرند و به سایر بازیکنان مدعی این وزن همچون نگین آلتونی،صدیقه شاهرخی،زینب دوستی فرصتی داده نشد.

 

حواشی تیم های ملی از بزرگسالان تا رده های پایه ادامه دارد، به عنوان مثال فاطمه بغلانی در رده رده های پایه دست به انتخابی های پرحاشیه زد. این سرمربی در یکی از اوزان بازیکنی که تمام بازی های خود را با برد پشت سر گذاشته را نادیده می گیرد یا از بین بازیکنانی که تعداد برد و باخت برابر دارند به صلاحدید خود یک نفر را انتخاب می کند و نفر منتخب کادرفنی کسی نیست جز شاگرد سرمربی!

 

سوء مدیریت فدراسیون کاراته جنسیت ندارد، چرا که در تیم ملی آقایان به مراتب اوضاع بدتر است. جاییکه دو مربی تیم ملی که در پیکارهای جهانی ترکیه که کمتر از دو ماه پیش برگزار شد، همکار بودند و در رقابت های آسیایی در دو رده مختلف مشغول مربیگری هستند، به خاطر بازیکنان باشگاهی خود درگیر می شوند و یا در رده امید نام بازیکنی که هنوز انتخابی نهاییش در آن وزن برگزار نشده به عنوان بازیکن برگزیده در مسابقات آسیایی ثبت نام می شود.

 

با توجه به مصاحبه اخیر علیرضا احسانی عضو کمیته فنی فدراسیون کاراته، به نظر می رسد با توجه به عدم مدیریت طباطبایی، تمام تصمیم گیری های فدراسیون بر عهده کمیته فنی قرار گرفته به همین دلیل شاهد ناعدالتی های بیشماری در تیم های ملی که مسئولیت مستقیم انتخاب سرمربیان آن بر عهده اعضای این کمیته به خصوص شخص علیرضا احسانی است، هستیم.

 

آیا زمان آن نرسیده که برای اولین بار سید حسن طباطبایی روزه سکوت خود را بشکند و در رابطه با اتفاقات و سوء مدیریت های فدراسیون تحت مدیریت خود به جامعه کاراته و اصحاب رسانه پاسخگو باشد!؟

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. جای تاسفه برای کرسی نشینان کاراته کسی دنبال عدالت نیست فقط اینکه هرکسی دنبال منفعت طلبی خودشه براشون مهم نیست بچه ای که فیکس نفراول حذف بشه چه آسیب‌هایی میبینه فقط بلدن جیب خانواده هارو خالی کنن بزارن جیب خودشون انتخابی گذاشتن بسی مسخره کردن به ریش خودشان است

  2. یه مشت آدمای دزد شدن رییس نایب رییس سرمربی خجالت بکشید به کجا چنین شتابان خانوم ستاره موسوی برای اینکه مقامت بره بالا چه کارها ک نکردی حتما برای مقامت دست به هر کثافت بازی‌های دیگه هم‌میزنی آقای طباطبا یی شما چند گرفتی که شده برده دست یه سری آدما چقد پول رد وبدل شد چقد میگیرین خریدوفروش میکنید بترسید ازخدا بترسید از دل شکستن بچه هایی که به دلخواه خودتون حذف کردین بترسید از فحش ونفرینهای خانواده ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا