شکست سنگین ایران در روسیه

اعزام ۲۵ کاراته کا و کسب تنها یک طلا آن هم در مسابقات درجه چندم دنیا، قطعا در مسیر شکست های مکرر تیم ملی کاراته ایران و آبروریزی های کاراته ایران است.

به گزارش کاراته نیوز اگر اعزامی های تیم ملی به روسیه در دو رده سنی امید و بزرگسالان در شرایطی تقسیم می شود که هیچ انتخابی در کشور برای برتری رده سنی امید بانوان برگزار نشد و در انتخابی که جهت حضور در مسابقات جهانی برگزار شده بود زمان کافی جهت اثبات شایستگی خود را نداشتند ، در پایان کار رده سنی امید بانوان، به غیر از معصومه محسنیان دارنده مدال مسابقات آسیایی رده جوانان و تنها بازیکن امید که پیشینه حضور در ترکیب کومیته تیمی بزرگسالان را داشت، باقی نفرات رده سنی امید که به صورت گزینشی توسط کادر فنی بزرگسالان در ترکیب تیم قرار گرفتند، نتایجی را کسب کردند که پیش بینی می شد.

در شرایطی که کادر فنی تیم ملی بزرگسالان بدون هیچ دلیل و توضیحی معصومه محسنیان را بدون هیچ فرصتی از از حضور در انتخابی کومیته تیمی بزرگسالان کنار گذاشت توانست در روسیه و در مرحله نیمه نهایی، نفر یک رنکینگ وزن خود را شکست بدهد. این نتیجه تنها گواهی بر بینش پایین کادر فنی تیم ملی بزرگسالان اشاره دارد.

در تیم ملی آقایان نیز با تصمیم شهرام هروی سرمربی تیم ملی بزرگسالان، در وزن ۶۰- کیلوگرم یک بازیکن، در وزن ۶۷- کیلوگرم سه بازیکن، در وزن ۷۵- کیلوگرم دو بازیکن، در هر کدام از اوزان ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم هم یک بازیکن به این رقابت ها اعزام شد که مهدی خدابخشی در ۸۴- کیلوگرم یک نقره و امیر مهدی زاده در ۶۷- کیلوگرم پس از مدت ها دوری از تیم ملی، یک برنز در این رده سنی کسب کردند. همچنین بازیکن وزن ۸۴+ کیلوگرم تیم ملی بزرگسالان هم مغلوب نماینده وزن ۸۴+ کیلوگرم امید ایران شد تا دستش از مدال کوتاه بماند. این هم تجربه ای دیگر از سری نتایج ضعیف تیم ملی بزرگسالان آقایان بود.

بازیکنان رده سنی امید آقایان که در این پیکارها به رقابت پرداختند همان بازیکنانی هستند که قرار است به رقابت های آسیایی اعزام شوند. در بین این نفرات علیرضا حیدری در ۷۵- کیلوگرم و محمود نعمتی در ۸۴+ کیلوگرم به ترتیب به مدال برنز و نقره دست پیدا کردند.

یک طلا، دو نقره و دو برنز بانوان بزرگسال تیم ملی، در شرایطی به دست آمد که رقبای شرق آسیا که حریفان اصلی بازیکنان ایرانی در پیکارهای آسیایی هستند، در این رقابت ها حضور نداشتند و برخی اوزان هم بیشترین رقبای کاراته کاها از کشور میزبان بودند.

اگر نتایج تیم ملی کاراته را تفکیک کنیم، بانوان بزرگسال از نظر تعداد مدال نمره قابل قبولی گرفتند هر چند از نظر کیفیت قابل قبول نیست در سایر رده های سنی ( بزرگسالان آقایان، امید آقایان و امید بانوان) نتایج چه از نظر تعداد و چه از کیفی اصلا در حد و اندازه نام کاراته ایران نبود.

اینکه شهرام هروی که قرار بود تیم خود را در مسابقات روسیه فیکس نماید و بازیکنان اوزان ۷۵-، ۸۴- و ۸۴+ و برخی نفرات دیگر در این رویداد شرکت نکردند، بسیار حائز اهمیت است که چگونه معیار فنی این بازیکنان بدون حضور در رویداد انتخابی تشخیص داده شده و ورزشکاران بر چه معیاری جهت حضور در رقابت های آسیایی انتخاب خواهند شد.

البته باید دید سید حسن طباطبایی با توجه به نتیجه به دست آمده در روسیه، از همین کادر فنی برای هدایت تیم ملی در رقابت های آسیایی استفاده خواهد کرد یا باز هم بدون برگزاری کمیته فنی و به صورت عجولانه دست به تغییرات در ترکیب کادر فنی خواهد زد

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. سلام
    متاسفانه مقاله با غیظ و کینه نوشته شده و نویسنده معلوم نیست که چرا با این همه یکجانبه نگری متن را نوشته است . البته میدانم که نظرم در لیست دیدگاه‌ها ثبت نخواهد شد ولی عدم نتیجه گیری تیم امید بدلیل انتخاب گزینشی نبوده است فقط بی کفایتی سرمربی و مربیان تیم و ایجاد جو روانی منفی در اردو مسبب موضوع بوده و ربطی به بازیکنان شایسته و توانمند آن نداشته است . چرا موجودیت و شخصیت و توانایی های کاراته کا ها را زیر سوال می‌برید؟ تیم های اعزامی هماره نیازمند حضور یک روانکاو و مشاور زبده در کنار خود هست که فدراسیون متاسفانه به این مهم توجه ندارد . و بسیاری از کسانی که حضورشان به صورت حاشیه ای در این مسابقات است از نظر فدراسیون بر حضور روانکاو اولویت دارد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا