کاراته کردستان برای خروج از رکود نیازمند حمایت و آموزش است

رییس هیات کاراته کردستان گفت: این رشته ورزشی در استان دچار رکود است و برای عبور از آن نیازمند حمایت جدی و آموزش هستیم.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا، حدود یک ماه از انتخاب رییس جدید هیات کاراته کردستان می گذرد و مسعود الماسی که سکان هدایت این رشته پرجمعیت در استان را به دست گرفته، راه طولانی برای ساماندهی پیش رو دارد، البته او باید کوتاهترین راه را انتخاب کند.

رییس هیات کاراته کردستان که ۳۹ سال سابقه فعالیت در رشته کاراته به عنوان مربی، داور و بازیکن دارد، درباره اهداف و برنامه‌های خود در این هیات در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: همگانی سازی این رشته، بومی سازی تقویم سالانه فدراسیون و شفافیت مالی و ایجاد درآمد پایدار، ارزیابی عملکرد شهرستان ها و بخش‌ها به منظور شناسایی و شکوفایی استعدادهای کاراته از جمله برنامه‌های این هیات خواهد بود.

مسعود الماسی با بیان اینکه وضعیت کاراته در حال حاضر آنگونه که باید مناسب نیست، مسائل و مشکلات عمومی را منشا نابسامانی در این رشته اعلام کرد.

وی تاکید کرد: از آنجایی که آمار دقیقی از تعداد ورزشکاران فعال در این رشته ورزشی وجود ندارد، نیازمند بانک اطلاعاتی هستیم تا قهرمان‌ها شناسایی و علاقه مندان به کاراته ساماندهی شوند و اعضا و تعداد سبک‌ها نیز اصلاح گردد.

رییس هیات کاراته کردستان با بیان اینکه به محض انتخاب در مجمع انتخابات کاراته استان، کار ساماندهی شروع شده است، اضافه کرد: در قدم اول سعی داریم انتصابات کمیته ها را به انتخابات تبدیل کرده و به آن مشروعیت بخشیم.

الماسی ادامه داد: تلاش بر این است تا حاصل جمع نظر کاراته‌کاها و فعالان این حوزه در شهرستان‌های استان را جمع آوری کنیم و بر اساس اجماع نظر آنها انتصابات کمیته ها انجام شود که می تواند کمک بزرگی در ارتقای کاراته باشد.

وی با بیان اینکه کمیته ارزیابی را برای بالندگی بیشتر کاراته فعال می کنیم، افزود: هر رشته ورزشی وقتی در شهرستان‌ها رشد کند کمک شایانی به رشد استانی خواهد داشت و برای همین با برگزاری لیگ دانش آموزی به دنبال عمومی سازی این رشته هستیم.

رییس هیات کاراته کردستان تاکید کرد: از سوی دیگر با علمی سازی کاراته در صدد هستیم تا ارتباطی بین حوزه نظری و عملی ایجاد شود که اگر رقم بخورد ارتباط تنگاتنگی بین حوزه عمومی ورزش و دانشگاه را شاهد خواهیم بود.

الماسی با یادآوری اثربخشی ویژه آموزش در رشته های ورزشی، گفت: با به روزآوری مربیان و داوران، علاوه بر ارتقای کیفی سطح علمی افراد به پیاده کردن این آموزش در سطح ورزشکاران هم کمک می شود.

رییس هیات کاراته کردستان افزود: به دنبال ایجاد پایگاه اطلاع رسانی منسجم هیات کاراته هستیم تا با شفاف سازی، همه خانواده کاراته از آن بهره مند شوند.

الماسی اضافه کرد: در زمینه استعدادیابی باید کارهای جدی انجام شود که در حال حاضر با عدم تحرک و رکود مواجه هستیم و دوری از ورزش باعث شده حتی در سطح جوانان با پدیده چاقی روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه لیگ‌های برتر کشور فعال نیستیم، ادامه داد: در حال حاضر تنها یک تیم از مریوان برای سوپرلیگ اعزام شده است که سهم کمی برای خانواده ۶ هزار نفری کاراته استان به شمار می رود.

رییس هیات کاراته کردستان به ظرفیت‌های بین المللی استان در زمینه برخورداری از ظرفیت‌های ورزشی و نیز توان مربیانی از این استان که در کشورهای همسایه فعالیت دارند، اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه و بلندمدت در این زمینه می تواند در ارتقای سطح ورزشکاران تاثیر بسزایی داشته باشد.

الماسی درباره برنامه حمایت از قهرمانان کاراته کردستان هم یادآور شد: برنامه ریزی لازم در دست اجرا است تا صندوق حمایت از قهرمانان ایجاد شود که این صندوق نیازمند حامیان مالی است. برای تقویت این صندوق می توان از تبلیغات و مشوق‌های برگرفته از امتیازهای ملی همانند معافیت‌های مالیاتی بهره گرفت.

الماسی در پایان به این هم اشاره کرد که تالار افتخارات و معرفی قهرمانان کاراته کردستان در سطح ملی را با جدیت و با کمک ورزشکاران و اعضای هیات دنبال می‌کند.

۶ هزار ورزشکار در رشته کاراته در کردستان فعالیت دارند و این هیات، از هیات های بزرگ ورزشی استان به‌شمار می‌رود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا